Lapsen pahoinpitely
No niin mammat, tunnustusten aika - pahoinpiteletkö sinä lapsiasi? Lyötkö, tukistatko, käytkö käsiksi?
Tekstitv:n uutisissa tänään: " Suomalaislapset kohtaavat varsin paljon väkivaltaa vaikka lapsen ruumiillinen kuritus on lainvstaista. Suomessa 61 000 lasta joutuu vuosittain väkivallan uhriksi."
JÄRKYTTÄVÄÄ! Monikohan täälläkin viisastelevista mammoista mätkii lapsiaan.
Hävetkää suomalaiset vanhemmat ja muut aikuiset!
Kommentit (8)
Toivottavasti saat jatkossa pidettyä tunteesi hallinnassa. ja onneksi et ole tuon pahempaa tehnyt.
Av on sellainen kaksinaismoralistien paratiisi, missä lähiömammat mottaa lapsiaan samaan aikaan kun hakkuvat naapuria joka tukistaa muksuaan.
sekä joka kirjoitti kirjan curling- vanhemmista, sanoi että 90% vanhemmista on joskus ottanut lastaan kiinni kovempaa kuin saisi ottaa ja lopuilla 10%:lla on huono muisti...
Turha siis hurskastella. Ja joo, olen kyllä ihan avoimesti kertonut tuttavillekin että joskus on näin käynyt. Ja vastaukset heiltä on olleet vastaavia. Ylilyöntejä tulee eikä tässä mitään yli-ihmisiä ole kukaan. En tätä sillä sano, että sitä hyväksyä saisi. Ei tietenkään.
2
Vierailija:
sekä joka kirjoitti kirjan curling- vanhemmista, sanoi että 90% vanhemmista on joskus ottanut lastaan kiinni kovempaa kuin saisi ottaa ja lopuilla 10%:lla on huono muisti...
Turha siis hurskastella. Ja joo, olen kyllä ihan avoimesti kertonut tuttavillekin että joskus on näin käynyt. Ja vastaukset heiltä on olleet vastaavia. Ylilyöntejä tulee eikä tässä mitään yli-ihmisiä ole kukaan. En tätä sillä sano, että sitä hyväksyä saisi. Ei tietenkään.
2
Kieltämättä pelottaa että mitä jos joskus onkin niin väsynyt että pinna palaa täysin ja käyttääkin liian kovia otteita. Hirveä ajatus että satuttaisin omaa lasta :(
tai vie omaan huoneeseen rauhoittumaan. Kyllä minulle tulee näistä paha mieli.
En muista sanatarkasti tämän psykologin lausuntoa mutta käsiksi käymisestä siinä oli kyse. Lue itse kirja.
2
Huonon omantunnonhan siitä saa, enkä tosiaan hyväksy esim korvasta repimistä ja muuta. Mutta tuohon että Suomessa olisi paljon lapsiin kohdistuvaa " väkivaltaa" , on monia maita joissa itse ollessamme, on näkynyt ihan selvästi että jossakin paikoissa on ihan ok läimäistä lasta ym. Että mun mielestä ainakin ulospäin Suomessa näyttäisi asiat olevan kohtalaisen hyvin.
kun olen ollut tosi väsynyt ja uuvuksissa. Olen pyytänyt anteeksi ja paha mieli on tullut.
En ole näistä ylpeä eivätkä ne ole kasvatusmetodejani.
Toisaalta estotkin toimivat. Noina hetkinä on tehnyt mieli paiskata muksu maata kiertävälle radalle...