Naisia viehättää vahvannäköinen mies
Naiset näyttävät pitävän miellyttävänä miehen lihaksikasta ylävartaloa, vaikka jotkut väittävätkin, että muskelit eivät kaikkia kiinnosta.
Kun 160 naista laitettiin valitsemaan miellyttäviä ylävartaloita kokeessa, naiset valitsivat aina sen, joka oli lihaksikas. Näin kertoo tutkimus, jonka julkaisi Britanniassa Royal Societyn julkaisusarja B.
Näytettyjen valokuvien yksi ryhmä esitteli yliopisto-opiskelijoita. Toisessa ryhmässä oli miehiä, jotka oli valittu kuviin kuntosalilta. He olivat käyneet salilla 3–5 kertaa viikossa. Kuvissa esiintyvien miesten voimaa mitattiin.
Miehen mitattu voima selitti selvästi parhaiten sitä, miten houkuttelevaksi naiset luokittelivat hänet. Se selitti tutkijoiden mukaan 70 prosenttia miehille annetuista pisteistä. Jos mies oli pitkä, miehen pisteet nousivat jopa kymmenen prosenttiyksikköä.
Miehen ylipaino pudotti hiukan pisteitä, mutta ei paljoa.
”Vaikka olet hieman ylipainoinen mutta näytät vahvalta, ei ylipaino juuri haittaa. Vahva ja tukeva kaveri on periaatteessa ok. Tämä voi lohduttaa monia miehiä”, kommentoi tulosta yksi sen tekijöistä, Kalifornian osavaltion yliopiston evoluutiopsykologi Aaron Lukaszewski Guardianille.
”Yllätyimme siitä, että vahva vartalo vetosi niin paljon”, sanoo tutkimusta johtanut Aaron Sell Griffithin yliopistosta Australiasta.
Kommentit (24)
Kuitenkin ns. manospheressa tuhannet miehet ovat kokeilleet erilaisia valeprofiileja ja sellaisilla Bull Mentula-lihaksilla ei oikeasti saa mitään, edes niiltä pubiruusuilta.
Eniten merkkaa esteettiset kasvot, sitten pituus, sitten ruumiinrakenne (tosin #1 ei ole mahdollista jos ei alunperinkin ole matala rasvaprosentti). Vasta sitten tulee matchien tulva.
Se on insinöörimäistä ajattelua että voi ikään kuin vain tehdä valtavasti työtä niin sitten niitä matcheja alkaa tipahdella. Mutta kun eivät ne Hulk-lihakset oikeasti kiinnosta kuin toisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin ns. manospheressa tuhannet miehet ovat kokeilleet erilaisia valeprofiileja ja sellaisilla Bull Mentula-lihaksilla ei oikeasti saa mitään, edes niiltä pubiruusuilta.
Eniten merkkaa esteettiset kasvot, sitten pituus, sitten ruumiinrakenne (tosin #1 ei ole mahdollista jos ei alunperinkin ole matala rasvaprosentti). Vasta sitten tulee matchien tulva.
Se on insinöörimäistä ajattelua että voi ikään kuin vain tehdä valtavasti työtä niin sitten niitä matcheja alkaa tipahdella. Mutta kun eivät ne Hulk-lihakset oikeasti kiinnosta kuin toisia miehiä.
Tuskin kovin moni miehistä ajatteleekaan, että Hulk-lihakset kiinnostaisivat naisia. Sen sijaan hyvin matala rasvaprosentti ja siitä huolimatta rajun kokoiset lihakset ovat kaiken a ja o. Eli ammattiurheilijan vartalo on tämän päivän juttu, minkä luullaan naisten piireissä olevan normaali miesten vartalo. Vartalo, jonka ylläpito hoituu kivasti lastenhoidon yhteydessä, kun tällainen mies tekee 55 prosenttia kotitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole puhunut bull mentula horkka lihaksista, joita suomessa on 2 kpl. Tuo aloitus on ihan tutkittua tietoa.
Miehen lihaksilla on merkitystä naisen saantiin nimenomaan "sama ihminen" lihaksilla tai ei.
Miettikää niitä naisia, jotka joutuvat tyytymään jämäpaloihin jotka lukevat ja tekevät tuollaisia ns. tutkimuksia.
Miksi sitten naiset arkielämässä kiinnostuvat yleensä hoikasta ja lihaksettomasta kaveristani eikä minusta, vaikka treenaan ja olen kaikkien mielestä vahvemman näköinen? Eiköhän kiinnostuminen riipu ihan muista tekijöistä kuin lihaksista.
No shit sherlock. Naaras eläin tuntee vetovoimaa terveeseen uros eläimeen, kukapa olisi uskonut?
70 % selittyi tuolla tekijällä.
Onkohan toisinpäin olemassa vastaavaa yksittäistä tekijää? Se voisi olla vyötärön ja lantion -mittojen suhde mutta ei ehkä edes se koska niin monet miehet pitävät poikamaisista naisvartaloista. Ranskalaisissa elokuvissa ei klassisesti oikein muita ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehiä taas miellyttää äitinsä tai siskonsa näköinen nainen.
Juupajuu, kaikki miehet on insestisetiä, onko itse poiklapshullu?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten naiset arkielämässä kiinnostuvat yleensä hoikasta ja lihaksettomasta kaveristani eikä minusta, vaikka treenaan ja olen kaikkien mielestä vahvemman näköinen? Eiköhän kiinnostuminen riipu ihan muista tekijöistä kuin lihaksista.
Onko kalju? Silmälasit? Hihatonta tai ruutupaitaa päällä? Kyllä niitä voi olla syitä, vaikka olisit lihaksikaskin.
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Minua ei ainakaan kiinnosta isot rintalihakset miehellä vaan litteä rintakehä.
Voin allekirjoittaa. Leveät hartiat ja kunnon tynnyririnta on parasta.
Ei viehätä, vaan älykkyys viehättää ja sitten perässä tulee muut seikat. Semmonen joku krav maga-tyyppi on suorastaan repulsiivinen.
No, hyvä että meille muille ( minä mukaan lukien) jää ne laihat miehet :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kalju? Silmälasit? Hihatonta tai ruutupaitaa päällä? Kyllä niitä voi olla syitä, vaikka olisit lihaksikaskin.
Viitekehyksenä kun on viehättävyys, niin ihan ok ei tosiaan ole vielä mitään. Tuommoiseen lähinnä tyydytään tai hieman hitaammin ihastutaan, jos mies on muuten pätevä ja mieluisa. Viehättävyyteen pitää olla komeutta ja seksuaalista vetovoimaa ja niitä tuon yhden miehen kaverissa on luultavasti enemmän, vaikka toinen vanttera onkin. Varmaan tilanne on joku sen kaltainen, että kaveri on lähempänä Johnny Deppiä ja tämä vauvapalstalainen Hannu-Pekka Björkmania. Tuommoisessa vertailussa ei 70 prosenttia enää pidä, mutta yleensä ihmiset onkin enemmän hailakkaa massaa, missä pienet tekijät tekevät eron. Siksi tuo tutkimus kuulostaa ihan uskottavalta tänne kotimaankin pariutumisen tutkimuskeskukseen.
Itse en ole ikinä ollut kiinnostunut lihaksikkaista miehistä. Bodatut miehet ovat ehdottomasti nounou. Minua kiinnostavat enemmän nörttityyliset miehet.
Mun mies on ihan ammattipainijan näköinen, tosin isolla mahalla. Mutta hartiat on järkyttävän isot, samoin käsien lihaksikkuus. Jos hän suuttuisi, ja löisi, siinä lähtisi henki. Pääkin on massiivinen. Lyhyt, paksu kaula.
Minä 149 cm siro ja pieni nainen. Mies dominoi koollaan. En voi kuin uikuttaa. En voisi ikinä haastaa miestäni fyysisesti. Silti mies palvoo ja haluaa mua. Naista joka lopetti kasvun 12-vuotiaana. On pieni ja tiukka, tosin DD-kupin rinnat ja treenattu pepa.
Ei avio-ongelmaa. Mies tekee seksissä kaiken mitä haluan, ja minä tyydyttyneenä toki palkitsen. Elämä on ihanaa!
No makunsa kullakin, mutta kyllä hoikat miehet vie voiton bodarin näköisistä, joilla on gorillamainen ylävartalo, hyh. Enkä ole ainoa nainen, jolla on tällainen maku.
Itse viehätyn lihaksikkaista ja miehisistä miehistä, mutta kaveripiireissä tunnun oleva ainoa miesmaussani. Nörttitytöt tuntuu yleensäkin tykkäävän kauniista ja hintelistä miehistä, vrt kpop-tähdet.