Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvani on nukkunut tänään yhteensä 1h15min päiväunia

Vierailija
08.04.2021 |

Kolmessa pätkässä. Ja tää ei ole mikään yhden päivä juttu vaan ihan vakio meidän vauvalla. On nyt puolivuotias. Olisi mukava saada itsekin päivisin hetki hengähtää että jaksaa. Tuttavani kertoi, että hänen saman ikäisensä nukkuu nelisen tuntia päivässä päiväunia. Ilmankos hänellä menee mukavasti ja minä olen jatkuvasti pinna kireällä ja väsynyt.

Kohtalotovereita?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Esikoiseni oli juuri tuollainen vähäuninen tapaus mutta toinen nukkui pidemmissä pätkissä. Toiset vain pärjäävät luonnostaan vähemmillä unilla.

Vierailija
2/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuuko ap lapsesi vaunuissa ulkona? Kannattaisi kokeilla jos ei nuku. Auttoi mun kuopusta nukkumaan pitkät päiväunet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, samanlaista oli meilläkin, ja öisinkin nukkui vain pikkupätkiä. Alkoi nukkua vähän paremmin noin 3,5 vuoden iässä (eli herätti enää 1-2 kertaa yössä). Aika hoitaa siis ongelman, vaikka eihän se tässä vaiheessa paljon lohduta.

Vierailija
4/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, ei hätää kyllä se siitä helpottaa, kun sinnikkäästi vain pyrit noudattamaan normaalia ruokarytmiä(klo8,11,14,16,19). Unet paranee sen mukaan siinä sivussa hitaasti, mutta varmasti. Meillä poika nukkui vain kantoliinassa, omineen saattoi nukkua ehkä max.30min, kunnes hätkähti hereille. Oli joo aika rasittavaa silloin, että tsemppiä sulle. Suosittelen menemään illalla ajoissa nukkumaan edes parina iltana viikossa. Itse pidin sääntönä, että kolmannen valvotun illan tai huonosti nukutun yön jälkeen otin päikkärit yhdessä vauvan kanssa ja menin illalla samaan aikaan nukkumaan.

Vierailija
5/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoiko nukkumisongelmat rokotteen jälkeen?

Vierailija
6/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkuuko ap lapsesi vaunuissa ulkona? Kannattaisi kokeilla jos ei nuku. Auttoi mun kuopusta nukkumaan pitkät päiväunet.

Heippa! Joo nukkuu kyllä liikkuvissa vaunuissa. Puoli tuntia maksimissaan. Ei nukahda uudestaan vaikka kuinka posottais menemään eikä reagoisi heräämiseen :/ takapihalla olen yrittänyt nukuttaa vaunuihin mutta tarvitsee sen liikkeen.

Vaunuttelemassa käydään aina aamupäivällä ja mahdollisesti iltapäivällä toisen kerran jos on puhtia. Olen iloinen että lapsi suostuu nukkumaan vaunuissa mutta harmi kun se ei auta omaan jaksamiseen :/

Ap

Vierailija
7/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myp kirjoitti:

Heippa, ei hätää kyllä se siitä helpottaa, kun sinnikkäästi vain pyrit noudattamaan normaalia ruokarytmiä(klo8,11,14,16,19). Unet paranee sen mukaan siinä sivussa hitaasti, mutta varmasti. Meillä poika nukkui vain kantoliinassa, omineen saattoi nukkua ehkä max.30min, kunnes hätkähti hereille. Oli joo aika rasittavaa silloin, että tsemppiä sulle. Suosittelen menemään illalla ajoissa nukkumaan edes parina iltana viikossa. Itse pidin sääntönä, että kolmannen valvotun illan tai huonosti nukutun yön jälkeen otin päikkärit yhdessä vauvan kanssa ja menin illalla samaan aikaan nukkumaan.

Jep menen yleensä yhdeksältä nukkumaan että jaksan. vauva nukahti aikaisemmin yöunille seitsemältä mutta nyt rytmi on hivuttautunut itsestään lähemmäksi kahdeksaa. Jäähän siihen iltaisin ruhtinaallinen tunti parisuhdeaikaa :-D (oikeasti käyn suihkussa, syön ja tuijotan telkkaria koska en muuhun kykene)

Ap

Vierailija
8/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaanpa näin. Sinulla on koira jolla on neljä pentua. Yhtäkkiä yksi pennuista lakkaa nukkumasta yöllä. Pentu metelöi ja heiluu ja pitää muut hereillä. Päivälläkään pentu ei nuku kuin lyhyitä hetkiä ja herättää jatkuvasti sisaruksensa. Kuinka kauan katsoisit tällaista pentua ennen kuin viet sen eläinlääkärille ja sanot että tässä on jotain vikaa.

Mutta koska se on ihmislapsi niin se on jotenkin "normaalia" ettei se nuku yöllä.

Kysyn uudestaan, alkoiko nukkumisongelmat rokotuksen jälkeen?

Vierailija
9/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni lopetti nukkunasta päikkäreitä 1v 3 kk:n iässä. Jos päiväkodissa nukahti (harvoin) niin illalla ei nukahtanut kuin klo 23 aikoihin. En tiennyt että osa vauvoista ei nuku paljoakan. No nytpä tiedän.

Lapsi on nyt teini ja nukkuu viikonloppuisin 10-11 tuntia yössä. Saisin nukkua itsekin pitkään mutta en pysty enää. Sellaista se elämä on. N44

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän