Pultsarin näköisestä nätimmäksi? (osa 3)
Olen nyt tässä pari viikkoa pessyt kasvojani ja hiuksiani säännöllisemmin ja noin viikon ajan olen pessyt paremmilla pesuaineilla. Uusi aluevaltaus oli vartalovoiteenkin käyttäminen. Pidin ennen sellaista täysin turhana. Huomasin, että vartalonikin iho jotenkin vähän pehmeni ja tuli parempi olo, vaikka edelleenkin olen sitä mieltä, että vartalonhoitotuotteet ovat hömppää.
Kasvojen iho parin ekan pesukerran jälkeen meni paljon paremmaksi, mutta useana päivänä sen jälkeen se menikin huonommaksi eli ihohuokoset tuntuivat pukkaavan jotain talia ihan järkyttävät määrät ja ihan parin päivän jälkeen alkoi tulla finnejäkin. Nyt sitten parin viimeisintä päivää iho onkin jo alkanut olla siistimpi, tosin kerran taas unohdin pestä kasvot illalla. Huomaan, että hengitys tuntuu raikkaammalta, kun huolellisemmin olen pessyt hampaitakin. Uskalsin laittaa hiukset jopa kiinni tässä parina päivänä, tosin se vähän nolotti, kun oli niin "suojaton" olo, kun kasvot näkyivät paremmin. Sitten sattui yksi tapaturmakin, jonka seurauksena lähinnä keskityin parantelemaan itseäni.
Tuntuu ihan epätodelliselta se havainto, että tosiaan ulkoasua kohentamalla voisin näyttää edes vähän keskiverrommalta. Luulin aina, että olen niin ruma (geneettisten ominaisuuksieni perusteella), ettei minun kaltaisteni kannata oikeastaan tehdä mitään. Olen siis kropaltani hoikka, mutta pääni on kuin petolinnun peräpää.
Tekisi mieli ostaa kaupasta sävytettä ja leikata hiukseni itse keittiösaksilla youtube-videon ohjeilla vähän lyhyemmiksi, mutta toisaalta en uskalla, jos se menisikin pieleen. Hiukseni ovat puoleenselkään ulottuvat ja pitkälti maantienväriset raidanjämillä nyt. Latvat voisivat olla paljon siistimmät ja värikin hieman "puhtaampi" ruskea.
Uudet ideat ovat edelleen tervetulleita.
Kommentit (15)
Seuraava kysymys siis: onko kokemuksia hyvistä hiustenleikkuun youtube-videoista? Olen joskus vuosia sitten värjännyt itse hiuksiani, mutta leikannut olen vain kahdesti vuosia sitten, kun hiukseni ylettyivät lantiolle saakka.
Asun paikassa, jossa parturi-kampaamot veloittavat pitkien hiusten leikkauksesta + värjäyksestä alkaen n. 150 euroa, joten en raaskisi laittaa niin isoa summaa pelkkiin hiuksiini.
Pitäisi myös alkaa kuntoilla, tosin en itse koskaan huomaa sitä eroa sen välillä, kun olen kuntoilematta ja kuntoillut. Aiemmin olen lähinnä käynyt joko kuntosalilla tai voimistellut kotona. Täytyisi myös parantaa koordinaatiota, sillä olen luontaisesti aika kömpelö ja siksi altis kolhimaan itseäni vahingossa.
En usko, että enää ikinä löydän miesystävää loppuelämäni aikana, mutta toisaalta kuntoilu voisi parantaa niitäkin mahdollisuuksia. Pitäisi olla sellaisessa sähäkässä ja valppaassa sekä fyysisesti notkeassa kunnossa, jos siis mies minulle jostain siunaantuisi.
Hiustenleikkussa on vaikea saada kovin hyvää jälkeä aikaiseksi, ellei sakset ole kunnolliset parturin sakset, ja sellaisiin uppoaa helposti kampaajakäynnin hinta. Eli menisin kyl ihan ammattilaisen hoidettavaksi, ilman värjäystä hinta ei ole läheskään noin korkea ja jälki paljon parempaa.
Etsi hyvä kampaaja, joka leikkaa hiuksesi kauniiksi. Asutko kaupungin läheisyydessä? On myös meikkauskouluja tai voit tilata meikkausopastusta, josta saat myös ostettua perustarvikkeet. Pukeutumisessa ota ensin huomioon vartalotyyppisi. (suora/tiimalasi/y/omena vai päärynä) sitten etsit siihen sopivat vaatteet. Jos olet epävarma tyylistä tai siitä, mitä haluat niin menet kaupungille ja kuvaat mielestäsi kivasti pukeutuneita naisia ja pohdit sitten milltä tuntuisi pukeutua siten ja käyt ehkä sovittelemassakin kaupassa (siis asukokonaisuuksia). Jos osaat ommella, olet onnekas ja saat vaatteesi edullisesti.
Hei, hienoa että kokeilit vinkkejä! Muistan aiemman ketjun. Annan vielä yhden vinkin: älä vaan leikkaa hiuksiasi itse. Mene kampaajalle! Värejä ei kannata ottaa päähän välttämättä, varsinkaan jos et tykkää huolehtia itsestäsi sen enempää, koska väriä pitäisi olla koko ajan lisäämässä. Anna vanhojen raitojen vaan kasvaa pois, mutta pyydä kampaajaa siistimään latvat, esim.5cm pois. Usko minua. Olen itse leikannut nuorempana hiuksiani itse, ja näytin kyllä varmaan aika sekopäiseltä. Siinä myös sokaistuu itselleen ja leikkaa aina vaan lisää, ja yhtäkkiä on kynitty harakanpesä päässä.
Enkä edes usko, että olet ruma.. Rumat nuoret ihmiset on kauhean harvinaisia.
Ja jos et millään halua kampaajalle, vaikka takaan että huonoimmatkin kyllä siistii latvat ihan tosi paljon paremmin kuin itse ja voi luottaa lopputulokseen noin perusjutussa, niin youtubessa on hiustenleikkausohjevideoita. En kuitenkaan suosittele niitä, ettet tärvele nykyistä siistimpää olemustasi. Kampaajalta lähtiessä on yleensä hyvä fiiliskin, ja pään pesu ja hieronta on ihan rentouttavaa. Ota lehti käteen pian niin kampaaja ei turhia ala juttelemaan.
Jos asut Helsingissä voin neuvoa kampaamon jossa saa olla rauhassa turhilta höpöttelyiltä
Ap:n ongelma on se, että hänellä on asperger. Mutta mukavaa siis, että ulkonäöstä olo on kohentunut. Sosiaalisten taitojen opettelu voi kannattaa. Oletko miettinyt, saisitko jotain tukea?
Sitten vielä noista kotivärjäyksistä. Olen siis se joka on tärvellyt omia hiuksiaan nuorempana. Haluaisit tasaisemman ruskean hiuksiin, mutta kotivärit tulee kyllä pilaamaan sen. Niissä on aina ärsyttävää punapigmenttiä, joten sävyn valinnan kanssa pitäisi olla ihan tosi tarkka. Voit epäonnistuneella värjäyksellä saada itsellesi taas huonon lähiölookin. Siksi kannatan että pidät vain oman värisi, ja leikkautat vain latvoja. Ne raidat kyllä kasvaa pois. Luonnollisuus on raikasta ja in, vaikka itse ajattelisitkin että maantienharmaa on tylsä. Mutta väreillä joudut myös värjäyskierteeseen, koska juurikasvu joka näkyy on ihan tosi homssuinen. Tietty joku kampaaja voi osata tyylikkään värjäyksen jossa ei noin käy, mutta jos et voi maksaa 150e jostain baylageraidoista latvoissa (osaako näitä edes suomen kampaajat kovin hyvin :( ) niin en värjäisi.
Ap, ÄLÄ LEIKKAA TUKKAASI ITSE!!
Se jälki on aina rumaa. Et saa sitä niskasta millään kauniisti leikattua ja muutenkin jotkut keittiösaksilla leikatut hiukset bongaa heti "jäin-ruohonleikkurin-uhriksi"-tapauksiksi.
Eli nyt varaat kunnolliseen kampaamoon ajan tukan värjäykselle ja leikkuulle, on kyllä tyyristä, mutta joka pennin väärti. Saat ne raidan jämät piiloon.
Ja kosmetologillekin mene, jos rahaa on. Pelkkä vesipesu ei hoida tarpeeksi kasvoja. Ihon puhdistus ja hoito-ohjeet juuri ihollesi sopivilla tuotteilla saat kosmetologilta.
Mitä pukeutumiseen tulee, niin isompien kaupunkien vaatemyymälöissä on tyylineuvontaa. Esimerkiksi Sokoksen tavarataloissa voi varata ajan tunnin mittaiselle neuvonnalle, jossa etsitään sinulle 2-3 asukokonaisuutta kaikkine tilpehööreineen - samalla saat kallisarvoista neuvontaa juuri sinulle sopivista väreistä ja malleista. Ajan voit varata netitse, ostopakkoa ei ole, eikä tuo maksa mitään.
https://www.sokos.fi/fi/sokos/palvelut/pukeutumispalvelu
Monet muutkin liikkeet tarjoavat tuota palvelua, joissain se voi olla maksullinen. Kannattaa googlettaa!
Olen asunut äidin ja isän kanssa eikä äidiltä kyllä mitään kauneudenhoitoa oppinut. Sellaiset asiat selvitin itse, kavereiden kanssa, sinäminästä ja menaisista ja myöhemmin netistä.
Tietysti jos perehdyt väreihin kunnolla ja otat jonkun sävytteen jonka pohjaväri on viileä ja sävy on tosi lähellä omaa hiustasi, saat ne raidat piiloon eikä juurikasvu näy niin pahasti, mutta kyllä se tulee hieman näkymään. Pitäisi tietää millaiset ne sun raidat on nyt, että onko tarvetta piilottaa ne vai oisko ne ihan nätit poiskasvatettavat. Mutta vaikuttaa ettet halua perehtyä näihin juttuihin sen enempää, joten ulkoista kampaajalle.
Käy kampaajalla ja pyydä ehdottamaan sinulle sopivaa mallia. Älä värjää jos et halua juurikasvua värjäillä jatkuvasti. Itse leikkautin pitkistä hiuksista vain huonot latvat ja maksoi n. 30e. Kun korona hellittää mene esim Sokoksen meikkiosastolle ja pyydä myyjää neuvomaan sinua ihosi hoidossa ja meikissä, pyydä vaikka meikkaamaan sinulle kevyt päivämeikki. Kannattaa valita myyjä jonka meikistä pidät. Voiteista ja meikeistä saa testereitä jotta voit kokeilla niitä kotona joten mitään ei tarvitse ostaa heti.
Tosiaan tämän palstan myötä on ollut tämä positiivinen kehitys. Mulla siis ei ole ketään naispuolisia kavereita, joita voisin nähdä livenä missään ja joiden kanssa voisin jutella tällaista pinnallista kauneudenhoitoasiaa. Olen tosiaan keskivertonaisen alapuolella aivan huimasti, vaikka olen aina ollut raitis, en ole tupakoinut ja olen syönytkin terveellisesti.
Silti olen näyttänyt pultsarilta tai hoikimmillani narkkarilta/rumalta maksulliselta naiselta ja saanut todella inhottavaa kohtelua yleisesti sekä kumppanin löytäminen on aina ollut todella vaikeaa, vaikka olisin tsempannut kovasti ja ostanut ihastukselleni lahjoja sekä tilapäisesti koettanut kaunistautua.
Taustana on siis se, että elin herkimmän teini-ikäni isäni kanssa ilman äitiäni eli jäin paitsi kaikista naisellisista kauneudenhoitovinkeistä. Lisäksi olin niin nörttimäinen, ettei ollut koskaan sellaisia kauniita naispuolisia kavereitakaan, joilta olisin saanut vinkkejä tai rakentavia kommentteja.
Lisäksi olen piirteiltäni aika perusruma, joten olen ajatellut, ettei minun näköiseni edes voi tehdä mitään, vaan olen ns. menetetty tapaus. Sen seurauksena laiminlöin naamani/hiusten hoidon vuosikausien ajan ja olen näyttänyt aivan hirveältä jo vuosikaudet.
Alkoi vain jo se inhoava ja hyljeksivä sekä ulkomuotoni vuoksi ennakkoluuloinen suhtautuminen kypsyttämään, joten mietin, että ehkä sittenkin vielä kokeilen, olisiko jotain tehtävissä. Jos kerran miehistäkin voi saada meikkaamalla kauniin drag queenin, niin miksei rumasta naisestakin vähän paremman näköisen siis?
T. Ap