MInkäammattilan edustajia kuuluu ystäväpiiriisi? tarvitsetko heiltä joskus ammatillista apua?maksatko siitä
Kommentit (8)
ja jonkin verran olen apua saanut/tarvinnut. En ole maksanut.
..olen tarvinnut apua, enkä ole siitä maksanut.
juristeja, lastentarhanope, enkun kääntäjä, kätilö, terveydenhoitajia.
Muuten en ole " käyttänyt" , mutta 1 lekuri on pari kertaa soittanut reseptin apteekkiin.
eläinlääkäri, kampaaja, bioanalytikko, DI, rekkakuski...
Kampaajaa käytän vain noin 1kerta vuodessa leikkaukseen ja en maksa, eläinlääkärille maksan vain lääkkeet.
Tai jos avuksi lasketaan esim yhtä puhelua ja asiasta puhumista niin semmoinen on ihan ok. Ollaan kyllä palkattu rakennusalan kaveri töihin.
Jokunen muu opettaja, autonasentaja, sosiaalityöntekijä, kirjastonhoitajia. En tarvitse heiltä ammatillista apua.
Hoitsuja -en pyydä apua, antavat sitä suullisesti pyytämättäkin ;-)
Rakennusinssi ja putkareita -apua pyydetty ja saatu talonrakennuksen aikana, maksettu monen päivän töistä naurettavan pieni summa verrattuna heidän liksaansa (itse eivät suostuneet tekemään hommia normaalitaksalla, vaan tällä " kaverihinnalla" ). Ja joku vonkuu nyt että miksi kavereille ei voi tehdä ilmaiseksi!! En missään nimessä kehtaisi teettää heillä talkootyötä, tekivät monta päivää suunnittelu- ja käytönnöntyötä ihan omalla työajallaan, miksi en siitä maksaisi???!!
Lastentarhanope -sama juttu kuin hoitsujen kanssa...
Kampaaja/maskeeraaja -maksan palveluista, ei ehkä pyydä ihan normaaleja taksojaan, käytän kyllämuitakin kampaajia välillä
Kaupan alan ihmisiä (myyjiä, osastopäällikkö) -eivät voi antaa suuria alennuksia koska ketjuilla tiukat säännökset ja pomo hengittää niskaan ;-)
Pankkitoimihlö -on antanut vinkkejä sijoituksessa, ihan ilmaiseksi drinksulasien ääressä, kiitos siitä!!
Kennelisti, koirien kasvattaja -antanut hurjasti vinkkejä koiramme hoitoon ja koulutukseen ihan ilmaiseksi
Poliisi -antanut ainakin perheemme naispuoliselle jäsenelle suuresti tietoa liikenteestä ja auton käsittelystä, omaisuuden suojauksesta
Kampaaja kuuluu myös, olen maksanut.