Ulkona paistaa aurinko, mutta en jaksa lähteä kävelylle, vaikka haluaisin!
Täällä työtön keski-ikäinen lihava ja masentunut av-mamma.
Alkuvuodesta taas laihdutin, söin terveellisemmin ja ulkoilin joka päivä.
Nyt on ote taas kerran herpaantunut ja on mennyt mässäilyn puolelle.
Olen ihan sokerikoukussa, mutta ei se niinkään harmita.
Eniten harmittaa, että en saa kammettua itseäni ylös ja ulos ja lenkille.
Hankin jo vuosia sitten sitä varten koirankin, että olisi kävelyseuraa, ja tulisi lähdettyä.
Mutta ei, sen kun voi päästää takaovesta asioilleen ihan ominpäinkin.
Auttakaa!
Kohtalotovereita?
Miten sait itsesi liikkeelle?
Kaverit ovat kaikonneet koronan myötä. Ei ole ketään juttuseuraakaan, paitsi puhelimen päässä oma äiti.
Ei siis ole ketään, jota voisi pyytää lenkkiseuraksi.
Haluaisin mennä ulos ja tiedän, että siellä mieli piristyy. En silti saa aikaiseksi.
Ikävää. Sen sijaan notkun vauva-palstalla ja syön.
Kommentit (23)
Tutulta kuulostaa, en osaa auttaa.
Kuuntele jotain hyvää äänikirjaa kävellessä.
Tsemppiä kaikille liikkumiseen 🙂 ei itsekään tule usein lähdettyä, mutta kun ovesta pääsee ulos niin on se mukavaa lopulta.
Pokemon go tulille. Yllättävän motivoivaa vaikka ei vakavasti pelaakaan.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Kuuntele ennemmin lintujen laulua ja tuulen huminaa. Miksi koko ajan pitää olla jotain ärsykkeitä.
Siksi just on vetämätön olo kun ei liiku.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele ennemmin lintujen laulua ja tuulen huminaa. Miksi koko ajan pitää olla jotain ärsykkeitä.
Noikin on ärsykkeitä.
Minulla auttaa se, että annan itselleni luvan ihan vaan vaikka 10 min pikkukävelylle, kunhan vaan lähden sinne ulos kävelemään. Jos tuon ajan jälkeen tuntuu siltä että ei huvita enää ja haluan mennä kotiin niin ok, mutta yleensä sitä lopulta haluaakin kävellä ainakin vähän pidempään.
Olet vastuussa koirasta.Ota se nyt kipakkaan lenkille .
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla jonkin sisällön kuuntelemista kuitenkin. Lintujen laulu ja tuulen humina ovat ihanaa, mutta jos lenkille ei tule lähdettyä se tarkoittaa että kokee sen jotenkin tylsäksi, ja mieluummin esim. selailet av-palstaa. Itselleni ei uppoa äänikirjat, mutta kuuntelen Yle Areenasta milloin mitäkin, tässä suosikkejani:
Kysy mitä vaan
https://areena.yle.fi/audio/1-4147146
Kutsuvieras
https://areena.yle.fi/audio/1-50169635
Epäonnistumisten CV
https://areena.yle.fi/audio/1-50470681
Asta Leppä ja köyhä Suomi
https://areena.yle.fi/audio/1-50777667
Jaksot kestävät 45-60 min, juuri sopiva aika kävelylenkille. Ja jos loppuu kesken, ei muuta kuin seuraavaa jaksoa tulemaan :)
Terapia. Syömishäiriö on mt ongelma. Ihminen tarvii syödä elääkseen, ei enempää.
Syön lohturuokaa, nopeita hiilareita, kunnon annonksia, paljon pullaa, karkkia, suklaata.
Sepä se ongelma on, kun ei jaksa nousta nojatuolista ja pukea ulkovaatteita ja vääntäytyä pihalle.
Kyllä kai sitä sitten, kun pääsee ulos asti, niin jaksaa hetken kävellä.
ap
Mulla sitä menoa rajoittaa lähinnä häpeä, etten kehtaa kun kaikki tuijottaa.
Itse kävelen puistoon frendien kanssa kuuntelemaan musaa ja juomaan lonkeroa.
..ttu, että maistuu talven sisällä kykkimisen jälkeen!
Kippis!
Vierailija kirjoitti:
No toi nyt oli vain vinkki.
Siis ap on hankkinut koiran lenkkeilyä varten eikä silti saa aikaiseksi lähteä lenkille? Eikö sillä ole mitään merkitystä kuinka iloinen koira olisi päästessään pitkälle lenkille?
Laita vaan ulkovaatteet päälle, koira hihnaan ja ulos ovesta. Anna vaikka koiran valita lenkki jos et osaa itse päättää minne kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Syön lohturuokaa, nopeita hiilareita, kunnon annonksia, paljon pullaa, karkkia, suklaata.
Sepä se ongelma on, kun ei jaksa nousta nojatuolista ja pukea ulkovaatteita ja vääntäytyä pihalle.
Kyllä kai sitä sitten, kun pääsee ulos asti, niin jaksaa hetken kävellä.
ap
Itse aloitin noin viikko sitten totaalin karkin ja makeiden ostamisen. Sekä tehnyt laiha ruokavalion.Syön viimeistään kello 17.00. Tänään syön perunaa eka kerta kuuteen päivään ja yhden kotletin. Hieman vihanneksia sivuun eli kolmas osa.
Tulos ; Syntiä on yksi Fazerin 100 gr suklaa sekä yksi jäätelö Mc Donladsista.
Tulos ; Paino puonnut 1 kg. Vatsanturvotus pois.
Kävelyreissuja joka päivä ja kun tekee makeaa tai pullaa mieli ota hedelmä tai porkkana sen sijaan.
Mäkin kävin vaan pikaisesti kaupassa. Pitäis käydä kävelemässä.