Vierailija

Pääsin monien hakemusten jälkeen työhaastetteluun ja sanoin että pärjään myös palvelutiskillä (tätä kysyttiin ja en halunnut että jää siitä kiinni)

Oikeasti en ole ikinä ollut palvelutiskillä. Sanoin myös että minulta onnistuu fileeraus. No en ole ikinä fileerannut.

Sain paikan.

Nyt olen käynyt iltaisin kyttäämässä miten paketti tehdään ja olen kotona sanomalehdellä harjoitellut. Mielestäni se onnistuu jo hyvin.

Nyt pitäisi viikonloppuna harjoitella fileerausta, onko vinkkejä tähän? Mikä kala olisi helppo aloittelijalle? Puukon hain kierrätyksestä.

En halua paljastua huijariksi.

• ylös 14
  • alas 21

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Harjoittele ennemmin kalalla kuin sanomalehdellä. Asiakkaat tuskin kyselevät fileerattua hesaria.

• ylös 67
  • alas 3
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Puukolla et saa kalaa fileoitua, osta kunnollinen fileerausveitsi, sellaiset on kaupassakin. Netistä löytyy pilvin pimein opetusvideoita fileeraukseen. Lähes kaikkea kalaa voi fileoida, mutta harjoittelu tulee kalliiksi, jos joudut kalat ostamaan kaupasta.

• ylös 36
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Harjoittele ennemmin kalalla kuin sanomalehdellä. Asiakkaat tuskin kyselevät fileerattua hesaria.

Niin siis harjoittelin tuota miten saan käärittyä esimerkiksi kinkkusiivut pakettiin. Ei ollut aloittelijalle ihan helppo homma, paketti aukesi joka kulmasta.

Ap

• ylös 3
  • alas 14
Vierailija

Et sä ainakaan mikään järjen jätti ole. Oletko varma, ettei kukaan työkaverisi tai esimiehesi lue tätä palstaa?

• ylös 26
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Puukolla et saa kalaa fileoitua, osta kunnollinen fileerausveitsi, sellaiset on kaupassakin. Netistä löytyy pilvin pimein opetusvideoita fileeraukseen. Lähes kaikkea kalaa voi fileoida, mutta harjoittelu tulee kalliiksi, jos joudut kalat ostamaan kaupasta.

Siis juuri fileeraus veitsen ostin kirpprilta ja naapuri oli mukava ja teroitti sen.

Kalat joudun ostamaan kaupasta, kaksi kokonaista kirjolohta minulla on jo pakkasessa. Ajattelin että sulatan ne.

Ap

Vierailija

Anteeksi, mutta nauroin aloitukselle. Kuvittelin itseni samaan tilanteeseen, ja todnäk oma kädenjälkeni olisi pahasti raadeltu kala mytättynä paperitollon sisään.

"Olkaa hyvät. Saisiko olla muuta? :)"

• ylös 61
  • alas 0
Vierailija

Lihaisa pastori Truth kirjoitti:
Jos oikeasti olet noin ketku, niin miksi sinua pitäisi muiden auttaa?

Olen ihan tosissani hakenut yli vuoden töitä ihan joka paikasta.
Kun vihdoin pääsin haastatteluun en halunnut että työpaikka jää tuosta kiinni vaan päätin että opettelen sen vaikka väkisin omalla ajalla.

Halusin sen paikan. Ja nyt olen valmis tekemään mitä vain että suoriudun työstäni.

Ap

• ylös 38
  • alas 1
itä-helsingin lähiöstä

Joka ikisen ihmisen ikään katsomatta,pitäisi ymmärtää valheella on lyhyet jäljet.Lopulta jää itse kiinni valheensa.Oli se valhe mikä tahansa!Ihan samoin kuin tuli on hyvä renki,huono isäntä!Valhe kulkee aina nopeammin kuin totuus,lopulta totuus saa valheen kiinni.Mikä hitto ihmisiä vaivaa,kun eivät kuuntele mitä itse puhuvat ?

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Mikä provo.
Kuka nyt enää ostaa mitään kinkkusiivuja tiskiltä. Niiden myyntiin on omat edustajat.

• ylös 3
  • alas 14
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä provo.
Kuka nyt enää ostaa mitään kinkkusiivuja tiskiltä. Niiden myyntiin on omat edustajat.

No tässä kaupassa mihin minä menen oli kinkkusiivuja tiskillä myynnissä. Ja olen kyllä muuallakin nähnyt.

Ap

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Opettele nyt ahkerasti ja katso youtubesta videoita. Sanot sitten töissä, että fileerauksesta on aikaa, joten vähän pitää muistella.

• ylös 29
  • alas 0
Vierailija

Anteeksi mutta minusta ap ansaitsi paikan. Tuossa on jo sellaista halua saada työ että pisteet siitä.

En minäkään muuta neuvoa osaa antaa kuin että katso videoita kalan fileerauksesta, ja ainahan voit sanoa töissä että taito on hieman ruosteessa ja pyydät apua pitkän tauon jälkeen.

• ylös 47
  • alas 5
Vierailija

Hei, itse olen työnantaja ja näin työnantajana näkisin parhaimpana vaihtoehtona, että yksinkertaisesti olisit rehellinen ja kertoisit oman tilanteen. Eli sen, että olit hakenut vuoden työpaikkaa etkä löytänyt ja nyt haluat tehdä kaikkesi pitääkseen työpaikan. Sen jälkeen pyydät apua noihin kahteen valehtelemaasi asiaan, niin luultavasti ne opetetaan sulle.

Pienempi riski on myöntää valehdelleensa saadakseen työpaikan kuin et yrittää peitellä omaa osaamista. Jälkimmäisestä tulee todella nopeasti hämärä kuva työnantajalle.

• ylös 18
  • alas 4
Vierailija

Teet vain itsevarmasti ja et ole huomaavinasi jos menee vähän vinoon. Ei se rakettitiedettä ole. Sinusta voi tulla paras.

• ylös 15
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.