Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on paras ahdistus lääke

Vierailija
07.04.2021 |

Xanor,rivatril, opamox mitä niitä onkaan. Nyt menee tramal ja kyllä sekin auttaa mut sais kokonaan huonon olon pois

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu 45 min kolme kertaa viikossa. Vaikutus alkaa kahden kuukauden sisällä, mutta jonkun verran helpottaa välittömästi. Liikunnan vaikutusta odotellessa suosittelen käyttämään ashwagandhaa, l-teaniinia ja kauranversouutetta, yöksi magnesiumia.

Vierailija
42/48 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan yksilökohtaista, mikä ahdistuslääke auttaa kuhunkin ihmiseen. 

Oma ahdistustarinani on lyhykäisyydessään seuraavanlainen: menin terveyskeskuslääkärille vuosien ahdistustuskan ja masennuksen vuoksi ja pyysin terapiaan. Lääkäri määräsi minulle masennuslääkkeeksi ssri-lääkkeen ja miedon bentsodiatsepiinin, joita hän käski syödä jotta olisin paremmassa kunnossa sitten, kun pääsen psykiatriselle poliklinikalle asiakkaaksi jotta voisin hyötyä paremmin poliklinikan tarjoamasta hoidosta. Ja oikeassahan hän oli.

Kävin aikani poliklinikalla puhumassa psyk. erikoissairaanhoitajan  kanssa, ensin hyvin tiiviisti ja vähitellen vointini kohentuessa käyntikertoja vähennettiin ja lopulta lopetettiin. Vähitellen ahdistukseni väheni ja ahdistuskohtaukset harvenivat niin, että pystyin lopettamaan bentsot (kokonainen tai puolikas tabletti tarvittaessa, olen pienikokoinen). Masennuslääkkeitä syön vielä. Lääkkeeni auttaa masennuksen lisäksi myös ahdistukseen, joten tulen hyvin toimeen. 

Saamani hoidon lisäksi tein radikaaleja muutoksia elämässäni. Paikallistin psyk. sairaanhoitajan avulla ahdistuksen aiheuttajiksi oman vanempani syyllistävän käytöksen, silloisen työn stressaavuuden sekä alistavan parisuhteen, jossa minä olin ajautunut alistetuksi. 

Sitten rupesin pitämään puoliani entistä paremmin. Aluksi otin etäisyyttä vanhempaani, jotta saan kasvatettua selkärangan itselleni. Nykyään pystyn tapaamaan häntä tuntematta tarvetta turvautua bentsoihin. 

Stressaavasta työstäni pääsin eroon jatkamalla opintojani ja sijoittumalla työelämään täysin erilaisiin työtehtäviin. Myös parisuhde sai kyytiä. Koska silloinen kumppanini ei tuntenut tarvetta muuttaa omaa käytöstään, erosimme. Olen nyt asunut omillani joitakin vuosia ja tunnen, että elämä kantaa sittenkin. 

Kerron tämän kaiken sillä pelkästään lääkkeet eivät riitä auttamaan ahdistunutta ihmistä, jos stressaavat, pahasti ahdistavat asiat ovat yhä läsnä elämässäsi. Ei ole olemassa sellaista lääkettä, jolla saat ahdistuksen silmänräpäyksessä pois. Paranemisprosessi on paljon hitaampi kuin todennäköisesti käsitätkään. Sinun pitää tehdä paljon muutakin kuin napsia rauhoittavia, jotta elämästäsi tulee vähemmän ahdistava. 

Ap, mitkä ovat sinun kipukohtasi? Mikä tai mitkä asiat ahdistavat sinua? Mitä voisit tehdä, jotta pystyisit muuttamaan elämäsi vähemmän ahdistavaksi? Voisit aloittaa paranemisesi ihan pienestä vaikka vastaamalla itsellesi näihin kysymyksiin. Tietysti on muitakin kysymyksiä, mutta sitä varten sinä tarvitset ammattiapua. 

Onko sinulla ketään ammattitahoa, jossa voit puhua ahdistuksestasi? Ammatti-ihmiset osaavat neuvoa erilaisia keinoja, joilla pystyt hallitsemaan ahdistustasi paremmin. 

Tsemppiä sinulle, ap! Toivottavasti löydät oikeanlaisen avun itsellesi, kuten te kaikki muutkin ahdistuksen kanssa kipuilevat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokaiini ja oksikodoni.

Vierailija
44/48 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että tramalia määrätään ahdistukseen? Eikös siihen jää helposti koukkuun.

Vierailija
45/48 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksu 45 min kolme kertaa viikossa. Vaikutus alkaa kahden kuukauden sisällä, mutta jonkun verran helpottaa välittömästi. Liikunnan vaikutusta odotellessa suosittelen käyttämään ashwagandhaa, l-teaniinia ja kauranversouutetta, yöksi magnesiumia.

Vahvaa L-teaniinia (100mg) olen kokeillut ja kyllä muuten auttaa ainakin jonkin verran. Pari kappaletta olen ottanut noita kerralla. Saa yleisesti luontaistuotekaupoista. Hyvä puoli, ettei tuo varsinaisesti väsytä, ennemminkin rentouttaa.

Vierailija
46/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla nykyään juostessa ahdistus kasvaa paniikkikohtaukseksi ja ahdistaa entistä enemmän.

Rajua liikuntaa ei kai nykyään enää suositellaan.

Vierailija
47/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokaiini toimii minulla hyvin. 

Vierailija
48/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dexi ja keta rauhoittaa tarvittaessa vaikka norsu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme