Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinillä iso paise peppuvaossa. Mitä tehdä?

Vierailija
07.04.2021 |

Halkaisija noin 4 cm, jonkin verran koholla ja parissa kohdassa hiukan mätää.

Kertoi asiasta juuri. Mitä pitäisi tehdä. Voiko parantua kotihoidolla? Jos puhkaistaan, onko odotettava "kypsymistä"?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva oli meidänkin teinillä ja kuumekin nousi. Lääkäriin ehdottomasti.

Vierailija
42/55 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tällänen pariin otteeseen opiskeluaikoina. Eikä todellakaan ollut kyse liikunnan tai hygienian puutteesta =D Se paise tulee niin kipeäksi, että teinkin lähtee lääkäriin omaehtoisesti jossain kohtaa. Itse en ronkkisi paisetta missään nimessä. Lääkäri tyhjentää sen, ja antiloopit päälle. Puuduttaminen ei tosin tehoa tulehtuneeseen kudokseen, että tyhjennys saattaa olla kivulias toimenpide =/ Noiden kahden kerran jälkeen ei ole enää ilmaantunut moista vaivaa, edellisestä kerrasta nyt ~20v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vähän yli 20-vuotiaana.Ihmettelin mikä se on ja tosi kipeä.Sitten nousi kuume 39 asteeseen ja menin päivystykseen.Lääkäri aukaisi se , sattui ihan sairaasti kun puudutus ei tehonnut.Pitelin tutkimuspöydän reunoilta kiinni ja purin hammasta etten huutaisi.jätettiin kumiliuska siihen onkaloon väliin päiväksi.Yöllä kun menin WC:n niin pyörryin eteisen lattialle, josta puoliso raahasi sänkyyn.Seuraana päivänä kumiliuska otettiin välistä pois .Antibiottikuuri ja makasin mahallaan muutaman päivän, sitten alkoi helpottamaan.

Siis lääkäriin, se vaan pahenee.

Vierailija
44/55 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli sama vaiva lukioikäisenä. Todella inhottava ja kipeä oli, sen muistaa vieläkin. Kuten muutkin saman kokeneet, suosittelen ehdottomasti lääkärissä paiseen avaamista. Sattuu aivan jäätävän paljon, mutta sitten helpottaa.

Vierailija
45/55 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tähänkin porukka lähti mukaan. 0/5 täältä.

Vierailija
46/55 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ottaa päähän ihmisten luulot. Paiseet ja patit ei johdu huonosta hygieniasta, lihavuudesta tai liikkumattomuudesta. Itse sairastan HS-tautia joka on autoimmuunisairaus. Oma alakerta on onneksi säästynyt muutamaa näppylää lukuunottamatta, mutta molemmat kainalot on operoitu niin, että tilalla on vain isot kuopat. Tämä sairaus on ihan helvetti ja laskee elämänlaatua huomattavasti, kivut on ihan järkyttäviä. Juuri tuollaisten luulojen takia tästä ei huudella kenellekkään. Tauti puhkeaa yleensä teini-iässä, toivottavasti tämä ei ole kyseessä aloittajan pojalla.

Vierailija
47/55 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti lääkäriin ettei käy huonosti. Miehelläni oli muutama vuosi sitten juuri tuo pakaravaon paise, ja hän sellaisena perusmiehenä kieltäytyi menemästä lääkäriin, koska ”eihän tämä nyt mitään ole”. Lopulta paise tulehtui pahasti, ja bakteerit pääsivät verenkiertoon, ja seurauksena oli vakava verenmyrkytys. Mies olikin lopulta sairaalassa reilu pari viikkoa.

Vierailija
48/55 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole paiseen takia lääkäriin mennyt. Kyllä se melkein itsestään räjähtää kun on tarpeeksi kypsä. Yleensä posauttelen paiseet kuumassa suihkussa.

Vierailija
49/55 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäisenä pestään, ja kuivataan.

Sitten laitetaan nestemäistä Betadinea, jotta tulehdus laantuu.

Koska tulehdus on päästetty pitkälle, voitte kysyä, onko tarpeellista poistaa paiseesta jotain.

Antibiootti on turha, jos tulehdus rauhoittuu Betadinella.

Rikkinäistä ihoa voi hoitaa paksulla Bepanthenella.

Vastuutonta jakaa tällaisia neuvoja, kyseessä voi olla oikeasti hengenvaarallinen tila, mikäli paise tulehtuu.

Vierailija
50/55 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilonidal cyst?

Vierailija
51/55 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli tuollainen ja kävin puhkaisuttamassa sen ja huuhdeltiin ontelo. Pieni kuoppa jäi. Huh että helpotti, oli niin kipeä etten tiedä puudutettiinko edes.

Vierailija
52/55 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vastaavan tyyppinen ja kuume nousi melkein 42:een todella nopeasti. Henki olisi varmaan lähtenyt ilman tehokkaita suonensisäisesiä antibiootteja.

Vierailija
53/55 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut vastaavan tyyppinen ja kuume nousi melkein 42:een todella nopeasti. Henki olisi varmaan lähtenyt ilman tehokkaita suonensisäisesiä antibiootteja.

Ja kevyessä narkoosissa hoidettiin päivystyksenä. Ei todellakaan kannata ruveta puhkomaan itse tai odottamaan liian kauan.

Vierailija
54/55 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekurille. Toi on fisteli, hoituu antibiooteilla/leikkauksella, ei pidä itse sorkkia!

Vierailija
55/55 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme,että.päivystys on tukossa jos joka asiasta ollaan sinne passittamassa!

Puhkaise ja,pumpuli niin kauan valossa kuin vuotaa ja sitten bacibact jauhetta päälle ja jatkossa 2x päivässä huuhtelu vedellä kunnon kuivaus ja bacibact jauhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi