Lähihoitajan työ, jossa ei ole väkivallan uhkaa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kylllähän väkivallan saaa lopulta vaikka olisi kuinka iso mies kysessää lopetettua hyvin nopeastikin jos on harjoitellut erilaiisia tekniikoita muttta se on vaan siinä että puheella pitäisi osata pärjätä jos tuollaiseen työhön hakeutuu.
PAineeen alla estääkseen eskaloitumisen vaikkka absudissa tilanteessa voi saada jo tilanteeen laukeamaan ihan jollain absurdilla yhtäkkkisellä kysymyksellä kuten mitä uskottko jumalaan ja vaikka ei tokenisi niin keskittyminen herpaantuuu ja puuukko lähteee sen jälkeen kädestä helpostikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylllähän väkivallan saaa lopulta vaikka olisi kuinka iso mies kysessää lopetettua hyvin nopeastikin jos on harjoitellut erilaiisia tekniikoita muttta se on vaan siinä että puheella pitäisi osata pärjätä jos tuollaiseen työhön hakeutuu.
PAineeen alla estääkseen eskaloitumisen vaikkka absudissa tilanteessa voi saada jo tilanteeen laukeamaan ihan jollain absurdilla yhtäkkkisellä kysymyksellä kuten mitä uskottko jumalaan ja vaikka ei tokenisi niin keskittyminen herpaantuuu ja puuukko lähteee sen jälkeen kädestä helpostikin.
Elii siinä ihmisen pasmat sekoaa. Ja siitä palataan kalenterissa tähän ajantajuntaan ja hetkeeen.
Minä kouluttauduin yli 50v
vuotiaana lähihoitajaksi, jäädessäni työttömäksi. Olen pienikokoinen nainen ja pelkään näitä isokoisia hoidettavia, jotka ovat väkivaltaisia ja joita joutuu yksin auttamaan. Olen saanut monta kertaa turpaani. Ala ei ollutkaan pelkkiä pullantuoksuisia mummoja, joita olisi mukava autella. Nyt työttömänä, en enää uskalla hakea alan töitä, rehellisesti pelkään.
Itse ollut parikymmentä vuotta psykiatrisella hommissa ja onhan se luonteeseen vaikuttanut. Sitä katsoo ihmisiä "hoitajan silmällä" vapaa-aikanakin ja tekee riskianalyysiä, että onko potentiaalinen seko tuo mikä tuossa horjuu. Sama "oire' on kuulemma vartijoilla ja poliiseilla. Tarkkana saa olla että ei pala sen vuoksi loppuun. Mutta kaikkeen tottuu.
Missä tahansa työssä millä tahansa koulutuksella voi saada köniinsä.
Yövuoro saattohoidossa. Yövuorossa ei käy yleensä omaisia ja saattohoidossa ei taida enää kunto riittää väkivaltaan?
Ne asiakkaat pitää opettaa siihen, että tulee takaisin. Saattavat ottaa opikseen.