Iltamenoista ilmoittaminen
Miehelläni (5 vuotta yhdessä) ei oo koskaan ollut tapana ilmoittaa, jos tulee kotiin vasta illalla. Jos on sovittu yhteinen meno, ei tee ohareita. Tai jos on yötä pois, siitä ilmoittaa. Muuten ei.
Tässä yhtenä iltana asia tuli puheeksi kaverini kanssa. Kello oli 21 ja sanoin ohimennen, että mies on jossain. Kaverista miehen käytös on ihan törkeää, sanoi mulle, että parisuhteessa kuuluu ilmoittaa.
Olenko mä ymmärtänyt jotain väärin? Mitä se haittaa, jos mies tulee myöhään? Kun ollaan kahden aikuisen perhe, ei lapsia edes. Kai mä saan yksittäiset illat kulumaan?
Kommentit (15)
Porvoon miehillä ei ole kotiintuloaikoja.
Ruuanlaitto ei tuolla tavalla onnistu.
Ei mitään toivoa. Eineksillä ilmeisesti mennään?
Minun nykyinen mieheni on samanlainen suuttuessaan ja mielestäni hänen käytöksensä on törkeää. Hän on tehnyt tuon minulle nyt muutaman kerran ja arvostukseni häntä kohtaan on laskenut todella alas. Edellisessä suhteessani ilmoitimme totta kai toiselle etukäteen, jos olimme illan jossain ja jopa kysyimme toiselta onko ok, että näen huomenna kaveria tms.
Vierailija kirjoitti:
Ruuanlaitto ei tuolla tavalla onnistu.
Ei mitään toivoa. Eineksillä ilmeisesti mennään?
Kumpikin laittaa ruokaa kerralla sen verran, että kummallekin riittää. Jos toinen ei oo kotona, laittaa jääkaappiin.. En pitäisi tätä isona ongelmana? Ap
Vierailija kirjoitti:
Porvoon miehillä ei ole kotiintuloaikoja.
Niillä on vain lähtöaikoja.
Vierailija kirjoitti:
Minun nykyinen mieheni on samanlainen suuttuessaan ja mielestäni hänen käytöksensä on törkeää. Hän on tehnyt tuon minulle nyt muutaman kerran ja arvostukseni häntä kohtaan on laskenut todella alas. Edellisessä suhteessani ilmoitimme totta kai toiselle etukäteen, jos olimme illan jossain ja jopa kysyimme toiselta onko ok, että näen huomenna kaveria tms.
Ymmärrän tuon, jos tapahtuu vain vihaisena.. Mä en ole osannut suuttua enkä nyt ymmärrä, miksi pitäisi? Jos siis mitään yhteistä menoa ei oo suunniteltu. Ap
Miehesi haluaisi, että asetat sille rajat.
Miksi miehen pitäisi ilmoittaa joku kotiintuloaika? Meillä on takana jo yli 20 yhteistä vuotta, erikseen ilmoitamme vain sen, jos olemme yötä poissa. Kumpikin tekee työtä, jossa asiakas määrää aikataulun, joten helpompaa tämä on kuin joutua ilmoittelemaan, että sorry, en pääsekään kotiin klo 18, palaan kotiin viimeistään klo 20 ja sitten joutuu vielä kerran soittamaan, että eipä onnistukaan, yritän olla kotona klo 22.
Kyllä sen huomaa, jos mies ei ole kotona ja poliisi ottaa yhteyttä, jos jotain on sattunut.
Te toimitte just niinkun teille sopii, ap. Älä välitä muiden kommenteista. Te nyt vaan ootte löytänyt toisistanne juuri sopivan parin itsellenne, kumpikaan ei roiku toisessa, eikä mene toliltaan jos on hetken itsekseen. Hyvä te!
Jos tuo sopii teille kummallekin niin mitäpä siitä loukkaantumaan.
Itse arvostan miehessäni todella paljon sitä että ilmoittelee itse suunnilleen missä menee ja mitä touhuaa ja koska on tulossa. Ja jos muuttaa suunnitelmiaan niin ei jätä odottelemaan vaan infoaa kyselemättä, ei tarvitse huudella perään. Ainakin mulle luo tiettyä luottamusta ja turvallisuuden tunnetta.
Entinen ukkoni rötväili päiväkausia milloin missäkin, teillä tietämättömillä. Sanomattakin selvää, että alkoholin kanssa oli ongelmia.
Olin ihan hämmästynyt, kun aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa, ja hän ilmoitti, jos oli vartinkin myöhässä. Minusta se oli ja on edelleen ihanaa toisen huomioimista. Nyt olemme onnellisesti naimisissa.
Itse ilmoitan aina, koska mies on vähän huolestuvaa sorttia, mutta itseäni ei kyllä haittaisi yhtään, vaikkei ilmoiteltaisi. Älä nyt suotta ainakaan ala ajattelemaan, että teidän tavassa on jotain vialla. Se toimii teille.
Ihan ok. Ei aikuisten tartte ilmoitella koko ajan. Mä ihmettelen sitä kans ettei hetkeekään voida olla kaverien kans reisussa ilman että niitten pitää läärytä puhelimessa kotiin missä ollaan, mitä tehdään.
Sen verran tosiaan voidaan meilläkin ilmoittaa jos tiedossa että toinen tekee safkaa, että jätä vähän mulle, tai jos esim mies on yhteisellä autolla liikenteessä eikä omallaan, että tarviitko autoo että mulla kestää vielä... mä kun en koske tuohon miehen autoon ja se mieluusti ajaa itsekin tuolla "meidän" kaaralla.
Sellaisella kulmalla tällä kertaa.