Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sanoa näin englanniksi?

Vierailija
07.04.2021 |

Happy Birthday! I sent a card some time ago, hopefully it has found its way to you.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanko siis "has found" vai "found"?

Vierailija
22/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin kyllä että

I sent you a card some time ago

Ope[/

Ai oliko epäselvää kenelle ap oli kortin lähettänyt?

”Send” on ditransitiiviverbi eli vaatii kaksi objektia. t. Toinen ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olla englanninkielisten kanssa, jos ei osaa edes alkeellista lausetta muotoilla itse, 

Kannattaa kehittää itseään

Vierailija
24/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olla englanninkielisten kanssa, jos ei osaa edes alkeellista lausetta muotoilla itse, 

Älä ole paskapää. Tietenkin jokainen haluaa kirjoittaa viestinsä mahdollisimman oikein.

Vierailija
25/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitanko siis "has found" vai "found"?

Jätä kokonaan pois. Ei kortti mitään löydä. 

Vierailija
26/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sattuu tykkäämään vieraskielisestä henkilöstä. Ihan vaan kaverina.

Menee ne huonommin muotoillut lauseetkin perille.

Vierailija
27/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin kyllä että

I sent you a card some time ago

Ope[/

Ai oliko epäselvää kenelle ap oli kortin lähettänyt?

”Send” on ditransitiiviverbi eli vaatii kaksi objektia. t. Toinen ope

Ei sun olis tarvinnut kaivaa kielioppikorttia tähän...

Vierailija
28/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiedä, milloin englannin kielessä käyttää an- tai a-verbiä, on paras käyttää the-pronominia

Vierailija
29/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole paskapää. Tietenkin jokainen haluaa kirjoittaa viestinsä mahdollisimman oikein.

En ole paskapää. Olen realisti. Ei pidä kirjoitella englanninkielisille ennen kuin on alkeet hallussa. Ja jos ei itse osaa, av ei ole se paikka, josta saa oikean vastauksen. 

Vierailija
30/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistiin sinua syntymäpäivänäsi kortilla, toivottavasti kortti on tullut perillle.

Vierailija
31/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä ikinä oppiikaan olemaan jos koskaan edes yritä kommunikoida vieraskielisten kanssa?

Ja hyvinhän aapeella tuo sujuu.

Vierailija
32/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole paskapää. Olen realisti. Ei pidä kirjoitella englanninkielisille ennen kuin on alkeet hallussa. Ja jos ei itse osaa, av ei ole se paikka, josta saa oikean vastauksen. 

Kyllähän tuo ap:n lause oli täysin ymmärrettävää kieltä.

Vierailija
33/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happy Birthday! I sent a card some time ago, hopefully it has found its way to you.

>> Happy Birthday! I've sent a birthday greeting card to you. I hope it has reached you.

Vierailija
34/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemuksen mukaan englantia puhuvat eivät yleensä välitä onko lause täydellisesti muotoiltu.

Vierailija
35/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse välttämättä lainkaan sanoa "minä lähetin" vaan "kortti tulossa jonkin ajan kuluttua", tai "tässä on kortti".

Vierailija
36/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

I sent you a card some time ago - I hope it has found its way to you. Ajatusviivan voi korvata myös pisteellä.

-ei ope

Vierailija
37/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

I hope you received my birthday card.

I sent you a birthday card. I hope you received it.

Vierailija
38/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemuksen mukaan englantia puhuvat eivät yleensä välitä onko lause täydellisesti muotoiltu.

Eipä niin. Tästä muistui mieleeni kirje, jonka muinoin valtamerten ylitse lähetin. Olin käyttänyt heittomerkkiä sanojen lyhentämiseen. Paluupostissa sain oman kirjeeni takaisin korjattuna.

Vierailija
39/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juuri tuo asenne on suuri syypää sille miksi suomalaiset eivät saa suutaan auki vieraalla kielellä. Pelätään, että tehdään virheitä ja muistellaan niitä kertoja, kun joku koulussa päätti julkisesti nöyryyttää pikkuvirheistä. Ehkä v:tuilet myös huonosti suomea puhuville ja kehotat pitäytymään kotikielessä?

Vierailija
40/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et edes uskaltaisi kommunikoida kenenkään englanninkielisen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi