Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko miehen huono äitisuhde vaikuttaa parisuhteeseen?

Vierailija
07.04.2021 |

”Miehet, jotka vihaavat äitiään, vihaavat kaikkia naisia”

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-5938377/Tracey-Cox-reveals-t…

Linkissä siis brittiläinen parisuhdeasiantuntijaksi itsensä nimittänyt Tracey Cox kertoo, että jos miehen äitisuhde on millään tavoin huono, niin naisen pitää lempata mies samantien. En suoraan sanoen ymmärrä. Itse olen joutunut pistämään narsistiseen, väkivaltaiseen, manipuloivaan ja minusta vähät välittävään äitiini välit poikki. Kyllä joo, vihaan häntä mutta miksi tämän pitäisi merkitä sitä että vihaan kaikkia muitakin naisia? Elämässäni on ollut paljon hyviä naisia sukulaisina, ystävinä ja parisuhteinakin. Coxin mukaan kenenkään naisen ei kuitenkaan kannata olla kanssani.

Ja kun juttua lukee pitemmälle, huomaa että itseasiassa Cox luettelee kaiken mahdollisen mikä vain voi olla pielessä miehen äitisuhteessa, ja neuvo on sama: mies pitää heivata välittömästi. Aika raakaa menoa. Nyt jos kaikki naiset tosiaan noudattaisivat tätä, sehän tarkoittaisi että hirveä määrä ihmisiä jäisi ilman kumppania vain siksi, että äitisuhteessa on jotain vialla. Entä sama toisinpäin? Miksei Cox sano mitään naisista, joilla on huono isäsuhde?

Keljuinta tuossa Coxin jutussa on se, että mies pitäisi jättää jo ihan sellaisista asioista, joihin hän itse ei ole edes voinut vaikuttaa. Joo, ymmärrän kyllä että on miehiä joilla hankala äitisuhde aiheuttaa henkisiä ongelmia. Niin minullakin oli nuorena, koska äiti oli rikkonut psyykkeeni ja tunne-elämäni niin pahoin. Mutta eikö Cox usko, että ihminen voi päästä yli ja kypsyä?

Tahtoisin kuulla etenkin naisten ajatuksia tällaisesta. Jokaisen subjektiivinen kokemus on tietenkin erilainen, enkä väitä ettei jutussa olisi mitään perää. Coxin suhtautuminen on kuitenkin kaamean yleistävää, ja leimaa tarpeettoman paljon ihmisiä.

T. kolmekymppinen mies

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla