Olitko koskaan opiskeluaikoina ihastunut kehenkään yliopiston proffaan tai luennoitsijaan?
Meillä oli yksi, oli tosi humoristinen ja lähestyttävä nuorempi yliopisto-ope. Ei ollut proffa mutta opetti kuitenkin ja piti luentoja ja labroja. En tiedä kuvittelinko koko jutun päässäni mutta ihan kuin olisi ollut pientä flirttiäkin sen kanssa, vaikka tuollaiseen varmaan ihastui joka toinen opiskelijatyttö. Vieläkin 10 vuotta myöhemmin muistelen lämmöllä ja googlettelen yhä onko vieläkin yliopistolla töissä :)
Kommentit (40)
Ylä-asteella olin ja nyt ollaan naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on varmasti todella yleistä. Voisi kuvitella, että yliopiston opettajia tämä tendenssi suorastaan häiritsee - jos he ovat kunnollisia ihmisiä. Jotain creepyjä voi varmaan hivelläkin.
Aikuisia ihmisiä, ei siinä ole kyllä yhtään mitään creepyä.
Valta-asema. Suhteet kiellettyjä. Creepyt käyttävät hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ylä-asteella olin ja nyt ollaan naimisissa.
Et osaa edes kirjoittaa yläste. Mitään, mitä sanot, ei oteta vakavasti.
Joo, oli 30 vuotta vanhempi mutta katse sai sukat pyörimään jaloissa...
En todellakaan. Enemmän oli naisia kuin miehiä. Ja miehet eivät sytyttäneet millään tavalla. Muistan olleeni erittäin yllättynyt kun ymmärsi, että yhdellä miespuolisella proffalla oli puoliso ja pieniä lapsia. Mietin että miten voi olla mahdollista... oli hivenen erikoinen tyyppi.
Olin 21 kun suhde alkoi, hän vanhempi. Sitä kesti 15 vuotta, hänen kuolemaansa.
Voi kyllä. Mulla oli lyhyt suhde yhden lehtorin kanssa. Rakastin häntä.
Seurustelin opiskeluaikana vuoden verran itseäni 30 v vanhemman proffan kanssa. Sitten kyllästyin hänen melkoisen pahaan alkoholiongelmaan.
Eipä se ole yksi eikä kaksi kertaa, että opiskelijat ja yliopisto-opettajat/professorit aloittaa suhteen. Toki hyvin paljon useammin kyse on vanhemmasta miesopettajasta ja nuoremmasta naisopiskelijasta. Ehkä tämä tulee muuttumaan nyt meetoon myötä, ehkä ei. Mutta lopultakaan aikuisia ihmisiä ei kovin helposti voi estää ihastumasta tai edes harrastamasta seksiä keskenään. Joskus kiellot suorastaan yllättävät hmisiä tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on varmasti todella yleistä. Voisi kuvitella, että yliopiston opettajia tämä tendenssi suorastaan häiritsee - jos he ovat kunnollisia ihmisiä. Jotain creepyjä voi varmaan hivelläkin.
Valta-asema. Suhteet kiellettyjä. Creepyt käyttävät hyväksi.
Ennen meetoota ei olleet kiellettyjä. Paheksuttuja kylläkin usein.
Vähän kaikkiin. Minulla on kyllä jokin lievä autismi ja minua sanottiin lapsena proffaksi joten ihmekö tuo. Mitään oikeita parisuhteita en harrasta ja olen jäänyt jonnekin teini-ikäisen tasolle tässä(kin) asiassa.
Vaikka kuinka moneen! Nimenomaan vanhempiin, tuolloin 90-luvulla ihastukseni olivat 50+ ikäisiä miesprofessoreja. Mitään ei tietenkään kenenkään kanssa kehittynyt. Mutta päiväunelmia riitti..
M46
Vierailija kirjoitti:
Hei todellakin. Mä luulen, että jokainen yliopistotyttö on ihastunut fiksuun ja nuoreen proffaan. Mä olen ollut parisuhteessa koko yliopistoajan ja ihastuin varmaan viis kertaa, yhden kanssa oon edelleen tekemisissä työn puolesta. Eikä parisuhde siitä kärsinyt.
Meillä ei ollut ketään nuoria proffia, tai yks oli vähän nuorempi, mutta hän oli homo. Eikä muussakaan opetushenkilökunnassa se tarjonta ollut kauhean kuumaa.
Kyllähän ne suhteet joskus johtaa avioliittoihinkin. Esim. edesmennyt suomalais-ugrilaisten kielten professori Mikko Korhonen ja Kotuksen nyk. johtaja, entinen humanistisen tiedekunnan dekaani ja suomalais-ugrilaisten kielten professori Ulla-Maija Forsberg (ent. Kulonen) aloittivat käsittääkseni suhteensa, kun Forsberg oli opiskelija.
Mites muuhun henkilökuntaan? Löytyikö namupaloja? Näittekö jossain?
Naimme väitöskirjanohjaajan kanssa aina kun muitten silmä vältti.
Vieläkin kutittelee isovarpaitten välissä, kun muistelen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne suhteet joskus johtaa avioliittoihinkin. Esim. edesmennyt suomalais-ugrilaisten kielten professori Mikko Korhonen ja Kotuksen nyk. johtaja, entinen humanistisen tiedekunnan dekaani ja suomalais-ugrilaisten kielten professori Ulla-Maija Forsberg (ent. Kulonen) aloittivat käsittääkseni suhteensa, kun Forsberg oli opiskelija.
Onhan näitä vaikka kuinka paljon. Oikeustieteilijä Jukka Kekkonenkin oli naimisissa opiskelijansa kanssa, mutta erosivat sittemmin.