Piilotan tästedes fb-julkaisuni niiltä, jotka eivät ole aikoihin tykänneet tai kommentoineet mitään
Päivitän facea usein, n. 3-5 x viikossa.
Olen pistänyt merkille, että osa fb-kavereistani ei ikinä kommentoi tai tykkää julkaisuistani, vaikka julkaisuni ovat laidasta laitaan, en ole mikään "yhden asian nainen". Ja he kyllä muuten ovat aktiivisia, päivittävät, tykkäävät ja kommentoivat muiden julkaisuja, (jopa minun päivityksiin kommentoineiden kommentteja!)
Olen pikkumainen, mutta harmittaa. Selkeästikään ei kiinnosta mitä päivitän, joten tästedes teen palveluksen sekä heille että itselleni. Julkaisuni näkyvät nykyään vain heille, jotka edes, kerran kuukaudessa ovat reagoineet johonkin tai kommentoineet/osallistuneet keskusteluun jotenkin.
Kommentit (48)
Olen varmasti outo mutta en ole koskaan ajatellut, että tykkäyksien määrällä olisi jotakin merkitystä.
Miksi pitäisi väkisin muita miellyttää?? 🤔
Oli kyllä hyvä päätös, etten ota kavereita ollenkaan. Ryhmät, harrastukset, on syynä Facessa olemiseen. Mä en jaksa tykätä enkä kommentoida mitään. Välillä menee viikko etten käy koko Facessa, jos ei ole harrastuksiin liittyvää asiaa. Kaverit voi estää niin että laittaa heti kun tekee tunnukset, että kaveripyyntöjä voi lähettää vain kavereiden kaverit ja kun ei ole kavereita, kukaan ei voi lähettää. Ensin poistuin facesta lopullisesti ja sitten harrastuksen takia tein uudet tunnukset noin että kaveripyyntöjä ei voi lähettää. Itse en luonnollisesti pyydä ketään.
Enpä usko, että niitä hetkauttaa suuntaan, tai toiseen ..
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon julkaiset joten jokaiseen ei varmaan voi odottaakaan reagointia samalla tavalla.
Mutta tein itse siten että lakkasin tykkäämästä niiden julkaisuista jotka eivät ikinä reogoineet minun juttuihin. Osa hoksasi jossain vaiheessa mutta osa ei ja juuri ne reagoimattomat olen laittanut nyt siihen joukkoon jotka ei minun julkaisuja enää näekään.
En tosiaan odota, että jokaiseen päivitykseeni reagoitaisiin, mutta olettaisin että edes kerran puolessa vuodessa joku kuulumiseni, juttuni, kuvani tai jakamani linkki kiinnostaisi kaverilistalla olevaa. Näköjään ei. Joten nyt jatkossa onkin sitten heille täysin ilmaa olevat julkaisuni pois tukkimasta uutisvirtaansa. 😄
Ap
Mitä väliä sillä on?
Juuri kukaan ei uskalla tykätä julkaisuistani, mutta niitä käy kuitenkin kyyläämässä suuri joukko ihmisiä :D
Löysin joukosta myös valtakunnan poliitikon jokin aika sitten, nimeä en kerro.
FB-kverit ottavat kyllä yhteyttä yksityisviestillä. Kostoksi heille en vastaa ollenkaan. En välitä tippaakaan mitä ihmiset ajattelevat minusta.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmasti outo mutta en ole koskaan ajatellut, että tykkäyksien määrällä olisi jotakin merkitystä.
Miksi pitäisi väkisin muita miellyttää?? 🤔
Tykkäyksien MÄÄRÄLLÄ ei olekaan merkitystä. Vaan siinä, että jotenkin ollaan sosiaalisia ja osoitetaan olevan kiinnostuneita tai edes kohteliaita niitä kaverilistalla olevia kohtaan. Eli reagoidaan edes joskus(!) jotain sen kaverin julkaisuihin tai kuulumisten kertomiseen.
Ja on jotenkin outoa että sama tyyppi tykkäilee ja kommentoi muiden julkaisuja, mutta järjestelmällisesti ei minun, ikinä.
Otan sen niin, etten kiinnosta. Eli miksipä jakaisin elämääni sellaisille.
Ap
Turhaa, eihän ne näe niitä nytkään. Fb kun näyttää lähinnä niiden henkilöiden juttuja, joihin käyttäjä on ennen reagoinut. Satunnaisesti höysteeksi voi vilahtaa jotain muutakin.
Mä oon tehnyt tän jo 3v sitten. Kaikki haamut: painanut ”rajoita” eivät näe seinää, päivityksiä, näkevät että olemme kavereita ja voivat lähettää YV jos asiaa.
Hyvä Ap👏👏👏👏
Vierailija kirjoitti:
En minäkään usko, olen kyllä jo tajunnut etteivät juttuni kiinnosta. Mutta siksipä en enää jaakaan elämääni heille, tämä hetkauttaa minua, positiiviseen suuntaan. Yksipuolinen kaverisuhde on huono kaverisuhde, facebookissakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi väkisin muita miellyttää?? 🤔Tykkäyksien MÄÄRÄLLÄ ei olekaan merkitystä. Vaan siinä, että jotenkin ollaan sosiaalisia ja osoitetaan olevan kiinnostuneita tai edes kohteliaita niitä kaverilistalla olevia kohtaan. Eli reagoidaan edes joskus(!) jotain sen kaverin julkaisuihin tai kuulumisten kertomiseen.
Ja on jotenkin outoa että sama tyyppi tykkäilee ja kommentoi muiden julkaisuja, mutta järjestelmällisesti ei minun, ikinä.
Otan sen niin, etten kiinnosta. Eli miksipä jakaisin elämääni sellaisille.
Ap
Lemppaa kaikki tyypit pois. Minä en ole facebookissa ihmisten takia. En edes ole niin yksinkertainen, että kertoisin somessa yhtään mitään itsestäni. Ystävät livenä ovat kokonaan eri asia kuin some.
Ei haittaa. En käy facessa kuin ehkä kerran vuodessa. Tuskin huomaan mitään muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. En käy facessa kuin ehkä kerran vuodessa. Tuskin huomaan mitään muutosta.
Et ole selkeästikään näitä tyyppejä, joista kirjoitin. Kerroin, että he ovat _aktiivisia_ facessa, päivittävät kuulumisiaan ja tykkäilevät ja kommentoivat muiden julkaisuja. Ja jopa minun julkaisuuni kommentoineiden kommentteja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon julkaiset joten jokaiseen ei varmaan voi odottaakaan reagointia samalla tavalla.
Mutta tein itse siten että lakkasin tykkäämästä niiden julkaisuista jotka eivät ikinä reogoineet minun juttuihin. Osa hoksasi jossain vaiheessa mutta osa ei ja juuri ne reagoimattomat olen laittanut nyt siihen joukkoon jotka ei minun julkaisuja enää näekään.
En tosiaan odota, että jokaiseen päivitykseeni reagoitaisiin, mutta olettaisin että edes kerran puolessa vuodessa joku kuulumiseni, juttuni, kuvani tai jakamani linkki kiinnostaisi kaverilistalla olevaa. Näköjään ei. Joten nyt jatkossa onkin sitten heille täysin ilmaa olevat julkaisuni pois tukkimasta uutisvirtaansa. 😄
Ap
Ihan tiedoksi: ei ne ole tukkineet heidän uutisvirtaansa tähänkään asti. Facebookin algoritmi kun on sellainen, että uutisvirtaan tulee vain niiden postaukset, joita on käynyt aktiivisesti tykkäämässä tai kommentoimassa.
Minä olen jo piilottanut sinut seinältäni, kun en jaksa sitä jatkuvaa julkaisuryöppyä. Välillä kyllä olen käynyt katsomassa mitä sinulle kuuluu ja olen tykännyt joistain julkaisuistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihan tiedoksi: ei ne ole tukkineet heidän uutisvirtaansa tähänkään asti. Facebookin algoritmi kun on sellainen, että uutisvirtaan tulee vain niiden postaukset, joita on käynyt aktiivisesti tykkäämässä tai kommentoimassa.
No mitenkäs selittyy sitten se, että ovat kuitenkin tykänneet jonkun julkaisuuni kirjoittamasta kommentista... 🤔
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No kyllä mulle on tullut parin tyypin julkaisut seinälle vaikka en ole niistä tykännyt. Siis on aloitettu aamulla hyvillä huomenilla ja jatkettu pitkin päivää. Sinne ne vaan seinälle tuli ja oli pakko piilottaa ne julkaisut sitten. En tiedä onko sitten systeemit muuttuneet nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään usko, olen kyllä jo tajunnut etteivät juttuni kiinnosta. Mutta siksipä en enää jaakaan elämääni heille, tämä hetkauttaa minua, positiiviseen suuntaan. Yksipuolinen kaverisuhde on huono kaverisuhde, facebookissakin.
Ap
En pidä vain pelkässä fb:ssa tapahtuvaa "ystävyyttä" ystävyytenä, vaan vain tuttavuuteni tai jopa sitäkin vähäisempänä.
En ole laittanut sinne mitään itsestäni kertovia juttuja enää vuosiin, mutta pidän fb:n auki harrastus- ja kyläyhteisön sivujen takia. En ole haalinut myöskään mitään kavereita sinne ja minua kaverikseen kyseleville olen sanonut mikä tilanne on, eli en ole mikään tykkäilijä ja kommentoija.
Niinpä en oikein edes ymmärrä miksi joku jaksaa selvitellä asioitaan vieraille ihmisille.