Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sektion jälkeen vatsalihaksia treenaamaan viimeistään?

14.08.2006 |

Milloin voisi alkaa viimeistään kunnolla treenaamaan vatsalihaksia ja tuota keskikroppaa sektion jälkeen? Tai jos sattuu, niin pitääköhän vielä odottaa, vaikka olisi kauankin jo aikaa mennyt...?

Itselläni on yli 10kk nyt sektiosta, lääkäri sanoi että 6kk pitäisi odottaa vähintään ennen vatsalihasten treenausta tai mitään rankempaa liikuntaa, kävelyä kyllä olen harrastanutkin koko aika, eikä sekään ole tuntunut enää missään, vaikka olisin kävellyt kuinka paljon.. Eilen sitten aloitin varovasti vatsalihaksia ja pakaralihaksia tekemään, ja heti vihlaisi pahasti arven tietämiltä muutaman varovan tietyn liikkeen jälkeen. Enkä uskaltanut tehdä enempää, vaikka en edes mitään rankimpia versioita tehnyt. Syviä vatsalihaksia olen kuukauden verran hieman treenannut ja lantionpohjalihaksetkin on varmaan hyvässä kunnossa jo. Mutta oih, nuo varsinaiset vatsalihakset oli liikaa.

Kauanko tässä vielä menee? Tuo keskivartalo näyttää siltä kuin olisin 8:nnella kuulla raskaana, ja käytän yhä jotain mammavaatteita sen takia... Ei se ulkonäkö niin tärkeää ole, mutta kun ei mahdu mihinkään normaaleihin vaatteisiin, tai sitten on se ihmeellinen vatsa, joka ei mene minnekään, pitää viritellä yhä jotain ihme vyötärö-virityksiä.

Hidasta on tämä parantuminen sektiostakin näköjään. Ja imetys varmaan pitelee vielä noita läskejä ja turvotuksia muutenkin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja aloittelin kävelyllä liikkumista. 3 kuukauden jälkeen aloitin kuntosalin ja myöhemmin keväällä vesijuoksun. Jostain olisin kuullut että 3 kk jälkeen voisi pikkuhiljaa aloitella, mutta tässäkin asiassa pätee yksilöllisyys...miten kukin jaksaa ja miten kipeänä vielä vatsan seutu on.

Nyt ajattelin aloittaa jälleen kesätauon jälkeen kuntosalin ja jumpan. Vajaa kuukausi sitten lopetin imetyksen ja painoa tuli 5 kg!!! Huh huh...minullakin vatsa on sellainen että odottaisi vauvaa :( Mutta jospa sitä taas innostuisi niitä vatsoja treenamaan...

Vierailija
2/5 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi jälkitarkastuksessa että kun 3 kuukautta on kulunut leikkauksesta, voi hiljalleen aloitella ja tunnustella että kärsiikö tehdä vatsalihaksia. Eli tehdä muutama ja pari päivää kuulostella että tuleeko mitään kipuja tms.

Itsellä vaikka haava parantui tosi hyvin päältä, niin lääkäri sanoi että sisältä ei välttämättä ole vielä parantunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lääkäri todella sanoi minulle, että minun kohdalla pitää (tai piti) ehdottomasti noudattaa täyskieltoa 6kk vähintään, kun menetin paljon verta leikkauksessa, kun joku verisuoni katkesi ja tuli mutkia matkaan.

Siksi vieläkin arkailen aloittaa mitään... ja kun tuli kohtutulehduskin vielä 1kk kohdalla.. vaikka nyt mieli jo tekee vähän jotain tehdä, kaikki normaali eläminen kun sujuu täysin ilman mitään tuntemuksia. Ja kaipa tuo maha on tuollainen iso lötkö vauvamahan jäänne muutenkin kahden raskauden jälkeen jo, kun on venynyt ja ei meinaa palautua millään. Vatsalihakset ja selkä pitäis alkaa saamaan vaan kuntoon pikkuhiljaa, kun ryhti ja kaikki on niin huonoksi menneet sen takia. No, ehkä tämä tästä, parin päivän täyslepo ja ensi viikolla uudestaan, jos sitten pystyn jo kolme liikettä kahden liikkeen sijasta. ;)

Vierailija
4/5 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa oli joku fysioterapeutti kertomassa jumppaohjeita synnytyksen jälkeen. Itselleni tehtiin sektio, minkä jälkeen vatsaan vuoti verta, jonka seuraksena jouduin uuteen leikkaukseen missä jouduttiin poistamaan myös kohtu sekä verta yli 3 l. Sit vielä 3. leikkaus kun paineet laski uudelleen ja vatsassa oli taas verta yli 2 l. Yhteensä sain yli 7 l verta ja olin leikkauksen jälkeisen päivän ja yön teholla hengityskoneessa. Ja mulle sanottiin että syksyllä voi aloittaa joogan! Uskallankohan ilmottautua kurssille? Täytyy kai vaan käydä kokeilee.

Vierailija
5/5 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi jälkitarkastuksen jälkeen, että saa tehdä jo vatsalihaksiakin, kuulemma sen mukaan miltä itsestä tuntuu. Aluksihan se tuntui aika oudolta, mutta leikkaushaavaan ei kyllä käynyt. Noin parin viikon jälkeen vatsalihakset kulki entiseen malliin. Riippuu tietysti siitä miten leikkaus on mennyt.