Olen ollut töissä samassa paikassa 4 vuotta, eikä vieläkään ole ollut koko viikonloppua vapaata
Joko pitäisi kysellä viikonloppuvapaan perään? Työskentelen vanhusten hoivakodissa pienessä yksikössä, osa työntekijöistä on ollut töissä useita kymmeniä vuosia ja saavat vapaat ja lomat kun haluavat, vaikka lapsetkin jo aikuisia. Itselläni ei ole lapsia, mutta olisi ihan kiva joskus olla vapaalla la-su.
Kommentit (31)
Mitä lisäarvoa nuo vapaat toisi elämääsi?
Ootko nöyränä vaan ottanut kaikki vastaan? Et koskaan ole tarvinnut koko viikonloppua vapaaksi jonkun tapahtuman/reissun takia?
Oot liian kiltti ja työyhteisö käyttää sitä hyväkseen. Kuka pitää sun puolia, jollet sä itse?
Olen ollut kohta 25 vuotta samassa paikassa eikä ole ollut kokonaista viikonloppua vapaana. Se on ihan oma valinta, pitääkö niitä koskaan vapaana vai ei. Itse en pidä, koska elintaso pysyy parempana viikonloppulisillä kuin viikonloppuvapailla.
Vaikea uskoa, että kukaan tuohon suostuisi, mutta JOS tuo on totta, puhu asiasta heti esimiehellesi.
Ei tietenkään kannata ottaa puheeksi. Nöyränä vaan mahdollistat muille vapaat. Se on sitä aitoa työtoveruutta (NOT!)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kohta 25 vuotta samassa paikassa eikä ole ollut kokonaista viikonloppua vapaana. Se on ihan oma valinta, pitääkö niitä koskaan vapaana vai ei. Itse en pidä, koska elintaso pysyy parempana viikonloppulisillä kuin viikonloppuvapailla.
Vai rohmuatko kaikki ”rahavuorot” itsellesi röyhkeästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai rohmuatko kaikki ”rahavuorot” itsellesi röyhkeästi?
En. Ihan vapaaehtoisesti ihmiset kysyvät voisinko tehdä mun vuoron, kun on sukujuhlaa, lapsen futispeliä, tanssileiriä, halu mennä ryyppäämään jne. jne. En koskaan oma-aloitteisesti ehdota, että ottaisi koko viikonlopun töitä.
Vapaapäiviä ne on vaikka olisi ma-ti vapaat. Ennen koronaa sunnuntaisin oli hyvä meno baareissakin.
Teetkö siis ylitöitä? En ole koskaa tehnyt tuntiakaan, hassua että joku suostuu tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Teetkö siis ylitöitä? En ole koskaa tehnyt tuntiakaan, hassua että joku suostuu tekemään.
Väsynyttä. Muistisairaat vanhuksetko pitäsi jättää viikonloppuna oman onnensa nojaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väsynyttä. Muistisairaat vanhuksetko pitäsi jättää viikonloppuna oman onnensa nojaan?
No ei kai se työntekijän ongelma ole, jos omat tunnit on jo täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on työantajan ongelma, jos hoitajia ei ole. Hän siitä vastuuseen joutuu, et sinä. Tekemällä ylitöitä mahdollistat sen, että hoitajia ei koskaan tulla palkkaamaan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittuako se yksittäisen työntekijän ongelma on?
Työn organisoinnista ja resurssien allokoinnista tuo on kiinni.
Mitähän teidän TES sanoo asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap mistään ylitöistä puhu, vaan siitä, että viikonloppuna ei ole ollut vapaita. Vapaapäiviä voi viettää vaikka tiistaina ja torstaina.
Kommenteista päätellen osalle on taas vieras käsitys että kaikkien työaika ei ole ma-pe 8-16.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap mistään ylitöistä puhu, vaan siitä, että viikonloppuna ei ole ollut vapaita. Vapaapäiviä voi viettää vaikka tiistaina ja torstaina.
Vuorotyössä pitää olla kaksi peräkkäistä vapaapäivää säännöllisesti. Se on ap:n omaa tyhmyyttä, jos suostuu orjuutettavaksi.
Vapaapäivien pitäisi kyllä jotenkin kiertää vaikka vuorotyötä tekeekin. Pidä puolesi.
Vierailija kirjoitti:
Kommenteista päätellen osalle on taas vieras käsitys että kaikkien työaika ei ole ma-pe 8-16.
Ei mitenkään vierasta. Sen sijaan se on vierasta, että vuorotyötä pitäisi tehdä niin, että koko ajan on viikonloput töissä. Meillä sellaisen estää jo TES.
t. koko työuransa vuorotöissä ollut
Kyllähän sä reippaana vedätettävänä vedät toiset neljä vuotta vielä samaan rataan.