Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedotus koronarokotuksista ontuu pahasti

Vierailija
07.04.2021 |

Täytyy todellakin ihmetellä koronarokotuksiin liittyen tiedotuksen laatua.

Yritin selvittää kotipaikkakuntani koronarokotuksiin liittyviä asioita.

Löytyi mm. seuraava tieto:
"Rokotusten sujuvoittamiseksi suositellaan, että mahdollisimman moni varaisi rokotusajan heti, kun oman ikäryhmän rokottaminen alkaa."

Valitettavasti mitään tietoa siitä, millä tavalla henkilön pitäisi saada tieto siitä milloin oman ikäryhmän rokottaminen alkaa, ei tunnu löytyvän. Sekin tuntuu siis olevan samalla yhtä epäselvää että miten kansalaiselle ilmoitetaan tai kansalainen voi tiedon itse etsiä, mistä hetkestä alkaen henkilö sen rokotusajan voi varata.

Iäkkäimmille ihmisillehän on lähetetty ilmoitus postitse jne. joten sen osalta ei ole epäselvyyttä.
Sen sijaan riskiryhmiin ym. priorisoituihin ryhmiin kuulumattoman väestön osalta ei ilmene se mistä ja millä tavalla henkilön pitäisi se tieto saada että hänelle on tullut mahdollisuus esim. Internetin kautta pystyä suorittamaan ajanvaraus.

Toinen asia mikä tuntuu olevan epäselvää on se että kuka ja millä perusteella määrää sen mitä rokotetta rokotusajan varannut rokotettava tulee saamaan ja onko tieto siitä olemassa jo rokotukseen mentäessä vai selviääkö se arvonnan(?) tulos vasta rokotuksen aikana tai sen jälkeen.

Ihmisten yhdenvertaisuushan ei toteudu jos osa kansalaisista saa esim. rokotteen joka ei suojaa kunnolla tietyiltä varianteilta ja osa saa toisen rokotteen jonka suojavaikutus on selvästi parempi.
Onhan se nyt täysin eri asia voiko elää rokotuksen jälkeen suhteellisen rauhallisin mielin vai pelätä esim. jotain afrikkalaisvarianttia jos on tiedossa tai ilmenee myöhemmin että saatu rokote ei siltä kunnolla suojaa.

Kuka oikeasti esim. valitsisi AstraZenecan jos vaihtoehtona olisi Pfizerin rokote? Tuskin kukaan. Kuitenkin sitä AZ:aa ilmeisesti tarjotaan ilman vaihtoehtoa, periaatteella ota tai jätä. Se ei ole mielestäni oikein.

Nämä ovat vakavia asioita ja mielestäni mm. tiedotus horjuu pahasti.

Esim. itse haluaisin Pfizerin rokotteen ja kuitenkin todennäköisesti minulle voidaan tyrkyttää jotain muuta ja siinä tilanteessa minulla pitäisi olle oikeus kysyä että miksi se ja se tuttavani sai Pfizerin rokotteen mutta minä en.

Nyt se tiedotus kuntoon, hallitus ja viranomaiset!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntuen vastuulla.

Vierailija
2/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei ole demokratia vaan byrokratia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei saa valita sitä, mikä rokote hänelle annetaan.

Käsittääkseni rokotemies sanoi näin eilen Susanne Päivärinnan haastattelussa eilen.

Tarkistakaa ja oikaiskaa jos käsitin väärin.

Vierailija
4/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko asetelma täysin uskomaton, että AZ voidaan mukamas täysin turvallisesti antaa ikäryhmälle 65-69 eikä muuta vaihtoehtoa ole kuin jättää ottamatta. Kas kun eivät määrää sitä pakolliseksi näille. 

Vierailija
5/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan halua tilannetta jossa menen varaamaani koronarokotukseen ja siellä sitten kysyn rokottajalta että mitä aiotte tuikata ja jos saan vastauksen että Astraa, niin totean että thänx but no thänx ja lähden pois.

Eihän tuollaisessa olisi mitään järkeä.

Kyllä se tieto siitä mitä rokotetta on saamassa pitäisi olla etukäteen tiedossa, ja siis myös mahdollisuus jo etukäteen kieltäytyä rokotteesta joka voi aiheuttaa kuoleman.

Vierailija
6/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni rokotemies sanoi näin eilen Susanne Päivärinnan haastattelussa eilen.

Saa kysyä rokotuspaikalla että mitä ollaan antamassa ja jos ei halua niin voi jättää sikseen ja lähteä pois, mutta etukäteen eivät kerro. Näin käsitin HUSin soittajalta, ettei ole ongelma jos jättää varatun rokotusaikansa käyttämättä koska se on vain 5 minuuttia. Se ei tosin selvinnyt, että saako sen jälkeen enää uutta aikaa.

Vierailija
7/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AZ- rokotuskokeilut lapsilla keskeytettiin Britanniassa. Mitään riskiä kokeilusta ei kuitenkaan kuulemma ole. Miksi sitten keskeytettiin, jos mitään riskiä ei ole?

Vierailija
8/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sentään voi kuitenkin vielä päättää että ottaako sen ainoan rokotteen jota tyrkytetään vaiko ei.

Valintahan se on onneksi sekin.

Ei siis pakkorokotuksia sentään tullut.

Sehän olisikin hupaisa johtalo jos ihminen kuolisi rokotteeseen joka olisi ollut pakollinen.

Vierailija
9/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin kuntakohtainen asia. Meidän kaupungin sivuilla on todella tarkat ohjeet ja tiedot koronarokotuksista.

Vierailija
10/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsellut muutaman kunnan koronainfosivuja ja paras on ollut oman kotikuntani koronainfosivusto. Ei täydellinen mutta selkeä monen muun kunnan vastaavaan verrattuna.

https://www.pirkkala.fi/koronarokotukset-vesilahdessa

Vierailija
11/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi itse päättää, minkä rokotteen haluat, vaan siitä päättää sinun hoitavalääkäri, joka on antanut tarkat ohjeet ja määräykset hoitajalle, kuka antaa rokotteen.

Rokotteeseen tarvitaan lääkärin resepti, se ei ole vapaata kauppatavaraa.

Vierailija
12/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Astra Zenecan osaltahan tilanne on edelleen niin epäselvä että niiden, jotka pakotetaan Suomessa ottamaan AstraZenecan rokote ilman toista rokotevaihtoehtoa, pitäisi nostaa jonkinlainen joukkokanne tms. viranomaisia vastaan koska tuo tilanne on mielestäni täysin kohtuuton ja kansalaisten kohtelu on tässä suhteessa selkeästi eriarvoista.

Vierailija
13/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi itse päättää rokotteesta, vaan siihen antaa lääkäri luvan, mikä rokote sinulle annetaan, huomioiden ikä, sairaudet, käytössä olevat lääkkeet jne. Ja jokaisen rokotettavan kohdalla siihen on saatava lääkäriltä lupa. Lääkäri voi myös päättää, myös rokotuksetta jättämisen, jos lääkäri arvioi näin. Näin on tapahtunut esim. saattohoidossa.

Vierailija
14/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan aio ottaa korona rokotetta olis se sitten mikä tahansa huuhaa piikki.

Vierailija
15/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko asetelma täysin uskomaton, että AZ voidaan mukamas täysin turvallisesti antaa ikäryhmälle 65-69 eikä muuta vaihtoehtoa ole kuin jättää ottamatta. Kas kun eivät määrää sitä pakolliseksi näille. 

Onneksi annettiin muille kriisi  maille sitä parempaa rokotetta mitä piti tulla mutta tyydytään astraan , se riittää kansalle joka on onnellinen .

Vierailija
16/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsellut muutaman kunnan koronainfosivuja ja paras on ollut oman kotikuntani koronainfosivusto. Ei täydellinen mutta selkeä monen muun kunnan vastaavaan verrattuna.

https://www.pirkkala.fi/koronarokotukset-vesilahdessa

On selkeät.

Vierailija
17/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Astra Zenecan osaltahan tilanne on edelleen niin epäselvä että niiden, jotka pakotetaan Suomessa ottamaan AstraZenecan rokote ilman toista rokotevaihtoehtoa, pitäisi nostaa jonkinlainen joukkokanne tms. viranomaisia vastaan koska tuo tilanne on mielestäni täysin kohtuuton ja kansalaisten kohtelu on tässä suhteessa selkeästi eriarvoista.

Jollakin tapaa kieroutuneita päättäjissä, sillä ei ole enää tervettä rajata noin suppeaan ikähaarukkaan ja väittää päälle, ettei ole mitään riskiä.

Vierailija
18/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa kaikki e-pillereitä valmistajat pitäisi haastaa oikeuteen, kun riski veritulppaan on kymmenkertainen, tai naiset, jotka tietoisesti ovat raskaana tai ihmiset, jotka ovat yli 65v.

Vierailija
19/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää se, miten jossain haja-asutusalueella on rokotettu yli25% väestöstä.

Paikoissa, joissa edes naapurin kohtaamiset eivät ole päivittäisiä.

Täällä pääkaupunkiseudulla alle 20%.

Vierailija
20/28 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää se, miten jossain haja-asutusalueella on rokotettu yli25% väestöstä.

Paikoissa, joissa edes naapurin kohtaamiset eivät ole päivittäisiä.

Täällä pääkaupunkiseudulla alle 20%.

Epäonnistunut rokottamisohjelma, olisi ehdottomasti pitänyt rokottaa pk-seutu ensin jossa on eniten tartuntoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme