Oletko koskaan hävennyt kumppaniasi muiden silmissä?
Ja nyt tarkoitan lähinnä sellaista häpeämistä, että muut ajattelevat (tai kuvittelet heidän ajattelevan) mielessään tyyliin; "olisi tuo nyt paremmankin saanut, että eihän tuo ole edes hyvän näköinen".
Tai onko joku joskus jopa lipsauttanut kumppanistasi sinulle jotain negatiivista?
Kommentit (28)
Kysymys lienee enemmänkin siitä, kuinka rampauttavaa sosiaalinen häpeä on itsellesi. Jos sosiaalinen häpeä ahdistaa sinua enemmän kuin kumppaniasi rakastat, niin vaihda ihmeessä parempaan. Jos siis kuvittelet sellaisen löytäväsi ja saavasi.
Itse olen ylipainoinen, enkä ole ihan varma, että tajuaako mies kuinka paljon hänen kaverinsa itseasiassa minusta pitävät. Aika varmaan hän olisi enemmän mielissään siitä, että kaverit eivät kiinnittäisi huomiota lainkaan. Mutta onhan se tietty kiva näytellä naistaan ja kuvitella, että kaikki ovat kateellisia.
Mieheni puhuu kavereilleni tyyliin: mitäs kaunis neiti tänään miettii... Hän on jotenkin ylikohtelias, ei ollenkaan luonnollinen. Kumartelee ja ojentelee nenäliinaa
En tiedä häpeänkö mutta hänen käytös oudoksuttaa kaikkia
Olen hävennyt, sillä miehelläni on tapana heittää jotakin inside-läppää tai muuten vaikeasti ymmärrettävää juttua ihmisille joilla ei ole mitään mahdollisuutta ymmärtää mistä on kyse.
Olen joskus. Ja olen silloin hänelle siitä suoraan sanonut. Sillä tavalla kuin teini häpeää iskän noloja juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Oma avovaimo on lihonnut noin 30kg viimeisen reilun viiden vuoden aikana. Ylipainoa nykyään varmaan sellaiset 50kg. Jos esim kaupassa näen tuttuja, niin erkaannun avovaimostani ikään kuin omille asioilleni, jotta minua ei nähtäisi hänen seurassaan. En vain voi sille mitään, että koen liian jo olevan liikaa. Aikaisemmat ylipainokilot hyväksyin, mutta nyt ympärys alkaa olemaan sellainen, ettei kädet ympäri mahdu. On se muutenkin vähän noloa, jos nainen painaa yli 20kg enemmän kuin minä.
Voisitko auttaa häntä, jos vielä rakastat? Kerro hänelle, että rakastat, ehkä vielä enemmän normaalipainossa. Miksi nolostelet? Oletko joku feederi (vai mitä nämä lihotusfriikit ovat?) Yhdessä harrastatte liikuntaa päivittäin ja syötte paljon kevyemmin, terveellisemmin.
Todellakin olen.Nuorempana tuppasi juominen lähtemään todella lapasesta.
Kerran kun tuli grillivieraat,oli niin kännissä,että iski niille pihdit käteen ja sanoi että grillatkaa itse ja sammui!
Toisen kerran taas riisui yhtäkkiä vaatteensa ja juoksi ympäri pihoja alasti.Toivoin todella,että maa olisi nielaissut minut.
Siihen loppui juhlien pito!
Onneksi nyt vanhempana rauhoittunut.
En usko niin. Sinulla on vain huono itsetunto, mutta miehellesi kelpaat sellaisenaan.