*^* Enskattarien maanantai *~*
Tässä vielä kurkistus sunnuntaille http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8052968&p=1&tmode=1&smode…
Ihan ensiksi PALJON onnea Miille ja Queenille!! Ihanaa:) koskakohan Niamey seuraa perässä?! Vai kuka kiilaa ohi...
Nauku mietti synnäriä, itsellä sama juttu, pitäis Kättäri, NKL, Jorvi tai Lohja valita... Enkä osaa päättää:( Kokemuksia siis kaivattaisiin!
Pikaisesti tässä kirjoittelen ennen töihin lähtöä. Heräilin tänään ihmeen aikaisin jo kun mies lähti töihin. Käytiin hauvelin kanssa lenkillä ja nyt olen tässä leikkinyt sen kanssa lattialla:=) Kaivinkoneet kolistelee pihalla, kun meillä pihanlaitto meneillään ja tasoitustyöt. Ehkä meillä jo ensi kesänä on nurmikko!! Saas nähdä... on tuossa yli 6000m2 laitettavaa:(
Nyt alkaa jo odottavan aika olla pitkä, tajusin et to mulla on np-ultra. Saas nähdä miten viikkojen siellä käy, muuttuuko nää 11+6 sinne 13+0 viikoille, mitkä menkkojen mukaan ois... *Jänskättää*
Hei nyt täytyy lähteä töihin, kirjoittelen lisää myöhemmin, oli jotain kommentoitavaakin!
Aurora rv 11+6
Kommentit (30)
en oikein tiedä, ollako tyytyväinen vai kauhuissani, mutta saikulla ollaan. Ja ihan kaikkien mielenrauhan takia kerron heti, että kohdussa on kaikki varmaan paremmin kuin hyvin, mutta meikäläisen pää ei näytä kestävän mitään... tänään menin töihin ja rupesin samantien itkemään, kun istahdin työtuolille. Itkusta ei meinannut tulla loppua ja soitin ensin miehelle ja sitten työterveyshuoltoon ja pääsin puolen tunnin sisään lääkärille, joka patisti kotiin. Oli melkoisen taistelun takana saada itsensä rauhoittumaan sen verran, että pystyin ajamaan autolla lääkäriin... :(
Viikonloppuna olikin jo sellainen olo, että kaikki ei taida olla hyvin, ja nyt se sit ratkes - taitaa olla mun työni ennen synnytystä tehty. Ärsyttää, kun ei pysty mihinkään...
Hyviä uutisia on tässä se, että toimistolta kaikki muut oli syömässä mun itkukohtauksen aikana, joten ei tartte hävetä silmiään päästä. Ja se, että kotona mua odotti Kelan äitiysavustuspäätös ja saan nyt odotella parin viikon sisään äitiyspakkausta. Ja pöydällä odottaa ihkauusi Viivi & Wagner -albumi. Vielä kun pystyis sen verran rauhoittumaan, että jaksais olla paikallaan ja lukea.
Muuten kaikki ok, mahassa myllätään entiseen malliin viime viikon hiljaisten päivien jälkeen. Aamulla olin pumpissa, joten fyysisesti olo on aika lailla mainio.
Oman navan lisäksi onnittelut Queenille ja Miille ja quulle kiitos synnärikertomuksesta!
Nyt sohvalle...
-Osse ja Santeri rv 27+5
Nyt vihdoin vapaata, ja kunnolla:) Enää ens viikonloppu töitä ja sit seuraavan viikon lauantai:) AH IHANAA. Loma oikeestaan:)
5.9 sitten kouluun vielä muutamaks kuukaudeks.
ONNEA Queen ja Mii!!! Aivan ihanaa, kun uusia nyyttejä putkahtelee nyt enskoille. Vauvan tuksuisia ihania hetkiä molempiin perheisiin! :)
Tulkaahan kertomaan lisää kuulumisia, kun vaan jaksatte.
Q: Kiitos synnytyskertomuksesta ja vielä kerran onnea valtavasti koko perheelle pienestä pojasta:) Jotenkin niin uskomatonta, kuinka nopeesti se odotusaika kuitenkin menee ja nyt teillä on jo oma vauva siellä kotona. Oij:)
Burdella oli ollut ihanat babyshowerit, ja tosiaan täälläkin tuli tippa linssiin, kun luin sen runon. Oli aivan ihana:)
AinoAurora se siellä jänskäilee. Voi kun itekkin pääsis sinne 4d-ultraan. Jääköhän yöunet vähiin,kun jänskäilet? Ja tosiaan, multakin noita pieruja pääsee, töissä joutuu menemään takahuoneeseen piereskelemään,kun tuntuu mahaa käy muuten koskemaan..
Olikohan se poppis jolla oli selkäkipuja? Et oo ainoa. Mulla ollu ihan alkuraskaudesta,eikä oo lähteny mihinkään:( Pelottaa vaan et pahentuu vielä,kun maha kasvaa.. Koita jaksella.
Eilen oli töissä sellaset päättäjäiset ja jossain vaiheessa sit tanssin yhen piisin. Juu, ei näköjään enää sitäkään pysty. Kävi koskemaan nivusiin hirveesti:( Mä liikuin ennen raskautta hirveesti ja nyt on sit jääny, koska selän takia ei pystyny yhes vaihees tehä mitään. Ja näköjään vaan ei paikat tykkää. Enkä oo vaan jaksanu. No raskauden jälkeen sitten alkaa taas kuntoilu. Heti kun vaan saa:) Oikein odotan että pääsen vaunujen kanssa lenkille ja salille taas puurtamaan. Spinningiin ja kaikkiin. Mutta nyt vaan naatiskelen raskaudesta, vaikka välillä kyllä tuntuu ettei tästä voi nauttia, koska sattuu joka paikkaan..
Mut juu, lähen tekemään jauhelihakeittoa. Sain sellasen ihanan ohjeen kaverilta, mihin tulee juustokastike. Nams.
Saa nähä miten onnistuu,kun en tod ole mikään kokki kolmonen.
Hyviä vointeja kaikille!
lara ja osku 22+6
(harmittaa,kun niitä viikkoja ei nyt lasketakkaan sen ultran mukaan.. ois muuten huomenna jo 24 täys.. ja kun se la ois ultran mukaan jo 9 pv aikasemmin, ni sen ois musta voinu muuttaa..no mutta,ei sitte..pitää tyytyä näihin:D ehkä mä kestän..hih )
pikaviesti;
Laitoin siskon innottamana äidille viestin - kauniin runon josta selviää että meillekin tulee vauva *irvistyshymiö* nyt kauhusta kankeana odotan milloin puhelin soi...
Tappi 10+1
huomaakin jo tost mun tekstist etten oo kovin kummonen ruuanlaittaja,ku mun jauhelihakeitos on kastike.. siis juustoinen liemi. sain syötyä ja oli muuten aivan älyttömän hyvää:) mä onnistuin.jihuu.
tappert: tuu kertomaan sit miten äippä reagoi:)
Työpäivä alkaa olla pulkassa ja kohta kotiinlähtö edessä:))))
Kaimalla alkaa olla jännät paikat huomista odotellessa. Mulla np-ultra to edessä. Kerro sit millainen " Tapsa" oli, jooko? Saisitko selville käydessäsi, että oisko toi np:kin mahista saada rompulle kotiin, kun 4D:llä tekee senkin... Jos muistat, kysytkö joltain.... *kiittää ja kumartaa*. Ois kiva meinaan ottaa romppu mukaan ja saada kotiin katsetavaa:=)
Tappert, TUU kertomaan miten äiskä reagoi. Mun kertominen meni kans tekstarilla aikoinaan=)
Gallupissa kyseltiin kotona olosta. Jos viihdyn, olen ajatellut olla 2,5-3 vuotiaaksi kotosalla. Katsotaan mitä oma fiilis ja rahatilanne sit sanoo.
Niameylle suppareita puhaltelen sinne puuuuuuh *supistus* *supistus* *supistus* Toivottavasti tulevat perille=))
Nyt kotiin, JIPPIIIIIIII
A
Ooottelin puhelimen soimista ihan p:t housussa...ainaki melkein :)
Mut kylläpä putos kivi sydämeltä kun äitmuor soitteli ja oli kovin iloinen vauva-uutisesta, naama loisti kun naantalin aurinko linjoja pitkin..ja äänestä huomas että on naama virneessä kaiken aikaa.
Kyllä kannatti, nyt voi huoletta " vauvailla" kotona eikä tarvi piilotella mitään.
Nyt kun on kerrottu mutsille niin nyt voi alkaa miettiä kaiken maailman vauva-tarvikkeita sun muitakin..mä kun ajattelin vaikka mitä yrittää ehtiä ompelemaan, ja jos olis pitäny kauheesti salailla niin ei olis tullu ompeluista mitään. Nyt voi huoletta jättää kaiken levälleen :)
Tappert 10+1 onnellinen on hän...mies saa hoitaa anoppilan *virn*
Töistä tulin ja samantien mentiin hakemaan vaunut + kaukalo. On kyllä hienot! Mieskin tossa kaukaloa ihasteli ja totesi, että tulis jo pian siihen matkustaja ;))
Nyt väsyttää...
Vai ei se Niameyn Tiiti nyt millään malttais tulla tähän maailmaan :) No, torstaina sit viimeistään, jos et nyt jo iltapäivällä tai huomenna päätä lähteä nyyttiä kotiin noutamaan :)
Mä unohdin vallan eilen kommentoida sitä burden Baby-shower runoa, oli se kyllä aivan viehättävä! Ja koko showerit kuullosti kyllä tosi mukavilta!
Galluppiinkaan en oo vielä vastannut... Eli katotaan nyt, miten kaikki menee, ja koska ja mihin palaan töihin vai palaanko... Ajatus olis kuitenkin, että Ahaa saisi parin vuoden sisään jo sisaruksen, ja ainakin sit kahden muksun kanssa voisi olla vähän reilummankin aikaa kotona, tai voi olla että olisin sitten jo samantien Ahaankin kanssa pidempään. Riippuu fiiliksestä ja työkuvioista, eli onko mulla edes paikkaa mihin palata töihin :/
Tänään sitten jo alkoi työt, huomenna tulee oppilaat. EVVK!!!! Koululla on remontti vielä aivan vaiheessa, kamat hukassa ja pölyjä ja mitä lie maalinkäryä joka paikka täynnä, eli jotenkin luulen että en viitsi kiusata itseäni ja Ahaata ja sinnitellä loppuun asti. Voisin ehkä hienovaraisesti rehtorille vihjata, että olis hyvä jos tuleva sijainen vois aloittaa jo vähän aiemmin...
No joo, nyt väsyttää siihen malliin, että taidan ottaa lepoasennon hetkeksi, ennen kuin pitäis lähteä ruokakauppaan ;)
t. Ope + Ahaa rv 30+0
Eli jos haluaa välttyä kiusaukselta, kannattaa jättää tämä lukematta! :)
SUKLAA-JUUSTOKAKKU
(Resepti on muistaakseni jostain tämän vuoden Kotivinkistä, josta sen siis suoraan lainaan.)
Pohja:
100g voita tai margariinia
1½ dl sokeria
1 muna
3dl vehnäjauhoja
2rkl kaakaojauhoja
1tl leivinjauhetta
Täyte:
100g tummaa suklaata
250g rahkaa
200g maustamatonta kevyttuorejuustoa
3 keltuaista
2tl raastettua sitruunankuorta
1rkl sitruunamehua
1rkl vaniljasokeria
½dl perunajauhoja
3 valkuaista
2rkl appelsiinimehua
Vadelmakastike:
200g vadelmia
2rkl tomusokeria
2rkl appelsiinimehua
Vatkaa huoneenlämpöinen rasva ja sokeri vaahdoksi. Vatkaa joukoon muna. Yhdistä vehnäjauhot, kaakoajauhot ja leivinjauhe keskenään ja lisää jauhoseos taikinaan. Painele taikina irtopohjavuoan (halkaisija noin 20 cm) pohjalle ja reunoille. Laita vuoka jääkaappiin täytteen valmistamisen ajaksi.
Sulata suklaa vesihauteessa. Sekoita keskenään rahka, tuorejuusto, keltuaiset, sitruunankuoriraaste, sitruunamehu, vaniljasokeri ja perunajauhot. Lisää sulatettu suklaa. Vatkaa valkuaiset ja sokeri kovaksi vaahdoksi ja yhdistä vaahto juustosuklaaseokseen varovasti käännellen. Lisää täyte vuokaan. Paista kakkua uunin alaritilällä 175-asteessa noin tunti. Kakun pinta saattaa halkeilla, mutta se kuuluu asiaan.
Sulata vadelmat ja soseuta ne tehosekoittimella. Lisää joukkoon tomusokeri ja appelsiinimehu.
On muuten mahtavan hyvää ihan uunituoreena, mutta maistuu myös jääkaappisäilytyksen jälkeen ihanalle! :)
Keinuhepo ja Sitruuna 22+1
(maha pömpöllään muustakin kuin raskaudesta...)
Mitenkäs Burden vyöhyketerapia meni, niin ja miten päin pennari masussa oli? Toivottavasti saat paremmin nukuttua ensi yönä... Tai ainakin sitten, kun saatte leveämmän sängyn!
AinoAuroralle toivotan mukavaa 4D ultraa huomiselle! Toivottavasti saat unta silmään ensi yönä ja päivä ei tunnut odottavasta ihan mahdottoman pitkältä.
Kyykkyasennosta oli ollut puhetta... Mä olen kanssa kyykistellyt monta kertaa päivässä. Se venyttää alaselkää ja saa sitä paineen tunnetta siellä vähän pienennettyä. Suosittelen siis minäkin!
Kandi; Tikrun pitäisi painoarvion mukaan olla 2,5-2,6kg tällä viikolla, jos laskee, että sellaiset 200g tulee viikossa lisää. Eli ei enää ihan kirppunen kuitenkaan... Mekin käytiin Brunolla 4D:ssä! Mahtava kokemus. Noilla viikoilla muhku voi olla vielä kovin hoikkanen, joten ei kannata säikähtää.. Mullekin sitä varoiteltiin, vaikka käytiin ultrassa vasta 25+ viikolla. Ja varoituksena, Brunon ajat tuppaa yleensä olemaan myöhässä... Mukavaa matsia teille keskiviikkona ja toivotaan, ettei silloin sada!
Osselle toivon parempaa mieltä ja jaksamista! Varmasti oikea ratkaisu jäädä saikulle. Nyt keskityt vain omaan ja santerin hyvinvointiin... Ja välillä se itku tekee ihan hyvääkin ja helpottaa oloa!
Hienoa, että Tappertin uutiset otettiin ilolla vastaan! Ja onhan tämä odotus sellainen ilo, mitä on mukava jakaa muidenkin kanssa mahdollisimman pian...
Opelle tsemppiä töihin! Ei kovin kivalta kuulosta tuo kuvio... Heti, kun siltä tuntuu, niin jäät kotiin. Onneksi vauvajutut saa varmasti hyvälle mielelle, kuten kaukalo ja vaunut tänään!
Keinuhevolle kiitokset suklaakakun ohjeesta! Sitten joskus sitä kokeilen, kun se on sallittua...
Omasta navasta vielä... Tänään oli viimeinen perhevalmennus. Oli taas ihan mukavaa, vaikkei mitään erityistä ja uutta opittukaan. Koko illan vain supisteli ja sattui, joten sen takia oli ikävä istua siellä valmennuksessakin. Jotenkin odotan jo kovasti sitä torstaita, että saisi taas jonkin lääkärin lausunnon tästä tilanteesta. Välillä tuntuu, että vaikka kuinka tsemppaa, niin meinaa mennä mieli maahan näiden kipujen ja supistusten kanssa... No aamulla maailma näyttää varmaan taas jo paljon paremmalta =)
Huomiseen! Sippu ja pikku-tikru 34+3
Oon ihan uus kirjoittelija täällä et kaippa vielä mukaan mahtuu.
Mun raskaus on menny ihan älyttömän helposti, helteet on kiusannu yllättävän vähän ja jaksoin olla töissäkin loppuun asti.
Ainoa pikku ongelma tuli raskausviikolla 30 kun sokerit nousi ja sain insuliinit.
Nyt vain noudatan tiukkaa ruokavalioo ja kaikki näyttää kääntyvän parhain päin.
En oikein tiedä mitä pitäs kirjotella niin ehkä jatkan huomenna taas kirjottelua.
Terkuin: Leena 34+2