Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

&hearts MAALISmasut &hearts maanantaina

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono olo ollut koko yön ja eilen illalla vuotoakin tuli taas hivenen.nukuin levottomasti.Pieninkin metelöi yöllä kolmasti.

Mulla masu ei kumma kyllä ole ollenkaan turvoksissa,no illalla ehkä hiukan.Ihan normaalit farkut ja vaatteet menee.Aiemmissa raskauksissa on joutunut siirtymään vyötäröltä isompiin jo näissä vaiheissa.Eipä sikseen että sitä isoa vatsaa ihan vielä toivokkaan.Niin kauan sitä kuitenkin saa sitten kantaa=)

Mulla tänään luxusta,tulee siivooja ihan kohta.Täytyy herätellä muksuja!!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!!

leanna ja viisikko kera sissin 8+3

Vierailija
2/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin maanantai aamuisin tuntuu olevan hiukan vaikea saada itteensä käynnistettyä töihin..huoh. Noh, jospa se tästä taas lähtisi uusi viikko käyntiin.

Viime viikolla kävin täällä kaupungin puolesta tarjottavassa ainoassa ultrassa, ja sangen ihanat näkymät siellä oli. Pieni ihmisen alku siellä heilutteli käsiään ja jalkojaan ja mini sydänkin pompotteli. Laskettu aika siirtyi pari päivää mutta eipä tuolla niin väliä, vauveli tulee kuitenkin tasan sitten kun siihen valmis on. Mutta onhan ihan kiva olla jotain suuntaan antavaa päivää minkä ympärille voi suunnitellla elämää :)

Leanna: olit onneksi selvinnyt säikähdyksellä vuodoista. Viime viikolla lähdimme reissuun ja ehdin lukea että olit menossa tarkistamaan tilanteen ultraan mutta en ehtinyt lukemaan mitä siellä näkyi. Onneksi pieni on vielä hyvin kyydissä!

Itsellä olisi huomenna ensimmäinen lääkäri, toivottavasti saataisiin kuunnella pienen sydänääniä....ja toivottavasti kuuluu. en muista milloin viime raskaudessa kävin ekassa lääkärissä mutta silloin ainakin niitä kuunneltiin.

Kaikille hyvää viikon alkua ja kovasti tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville!

aupale rv 10+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jatkuu samanlainen mukava aamuinen olotila, eli ei öklötä, tai okseta, ja voi huoletta syödä pari viipaletta ruisleipää ja kupposen pikakahvia. Kovasti pelkään, että milloin se huonovointisuus taas tulee takaisin, ja sitten on huoli lapsosestakin, onko kaikki hyvin, kun oireet näin mielettömästi vaihtelee päivittäin, mutta normaaliahan tämä on.

Iltaisin siinä klo. 19 alkaa sellainen lievä etominen, sitten vain nopsaan ruokaa masuun, ja olo helpottaa, mutta tulee takaisin aina iltasuihkun jälkeen- Olen koittanut keskittää syömiseni illalla siihen klo 21, ja sen jälkeen ei enään syömisiä .. vain juomista ... Nytkin olen viikonloppuna syönnyt todella paljon, mutta aamulla, kun katselin painoani niin -2kg, on omituista, ja sehän kertoo jonkinlaisesta turvotuksesta, eli iltaisin olen omassa normaalissa painolukemissa, kun taas aamulla se on kuihtunut muutamalla kilolla.

Vaatteista: Käytän edelleen normaaleja vaatteitani, eli samat farkut sopivat jalkaan ja puserotkin melkein kaikki menevät päälle, mutta eilen piti laittaa lempi-toppini päälle ja mitä ihmettä- eihän se sopinutkaan enään yläosasta :-/ Omasta mielestä yläosa ei ole niin hirmusti suurentunut, mutta kait sitten kuitenkin ..

Täytyisi varalle ostaa muutamat mammahousut ja puserot ...

Meillä on pikkuhiljaa alkanut olemaan elämää myös maakukammarin puolella. Eli itseäkin alkoi jo innostamaan viikonloppuna, kun se kaikista kurjin olo oli pois. Mies huokaisi helpotuksesta- Mutta on se toisaalta taas niin suloinenkin, kun se koko ajan miettii, ettei vaan tee mitään haittaa pikkuiselle. On se ihme miten omatkin ajatukset ovat siinä, vaikka toinen on todellakin niin pieni vielä, mutta kuitenkin ajattelee koko mikä on lapsosen etu-asiassa kuin asiassa.

Jollekin oli määrätty antibioottia ja sitten oli vaihdettu se penisiliiniin. Miksi ei antibioottia saa syödä raskausaikana ? Olen ymmärtänyt, että jollakulla saattaa tulla jatkuvia virtsatientulehd. ja niihinkin määrätään antibioottia estolääkityksenä ? Itse olen penisiliinille allerginen, joten mikä olisi sitten minun kohtalo, jos kyseistä lääkettä tarvitsisin. Mittailin eilen verensokereitani, kun on tullut syötyä paljon, norm. enemmän mutta hyvä oli (5.1) Kunhan pysyisi tuollaisissa lukemissa, mutta luulen, että nousee raskausviikkojen kanssa ..

Ei täällä muuta, palailen taas päivemmällä .. t. emmi rv-8+1

Vierailija
4/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä huono vointisuus jatkuu, lauantaina oli vähän parempi olo (en oksentanut kuin kerran) mutta eilen ja tänään tuntuu taas pahemmalta. Näin viime yönä niin hullua unta että.. viime raskaudessakin näin paljon levottomia unia, lähinnä seksiin liittyviä.. viime yönä tää sitten toteutui taas..olin kimi räikkösen kanssa! :D kaiken kukkuraksi mä en voi sietää kimiä, ei ole mies minun makuuni lainkaan ja sitte jotain seksiunta näen siitä....tosi outoa!

Näettekö te levottomia öitä raskaana ollessa?

Jos tää mun olo ei helpota, saan lisää sairaslomaa. Voimat on ihan finaalissa, imuroiminen on niin iso homma että saa oksentamaan varmasti..väsymys on vieläkin sietämätöntä..mutta kaikesta tästä valituksesta huolimatta on ihanaa jälleen olla raskaana :D Tällä viikolla pitäisi saada aika np-ultraan, odotan malttamattomana joko se olisi postilaatikossa tänään..

Joku kysyi antibiooteista..kyllä niitä voidaan syödä raskauden aikanakin. On sellaisia lääkkeitä, joista ei ole mitään haittaa, olen itsekin joutunut edellisessä raskaudessa syömään, joten ei huolta :)

terkuin gandalf ja " nökö" 10+5

Vierailija
5/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tänään olla roikkumatta täällä koko päivää, kun tarvis siivota ja ehtiä käymään kaupassakin (ja jos yrittäis löytää sen sopivan tilaisuuden kertoa äidillekin :) ).

LEANNA; luksusta tosiaan tuo siivooja, mäkin tahtoisin, mutta täytyy tyytyä itse raatamaan. Enkä ehkä osaisi suhtautua siihen että joku muu tulee siivoomaan mun kotia (joo, typerää).

AUPALE; sullahan oli ultra aikasin..tai siis, jos se oli alkuraskauden ultra niin myöhäänhän se sitten oli..eikö teillä kuulu np-ultraa (vai oliko tuo?) tai rakenne-ultraa ollenkaan? Mulla kun on np-ultra rv12+2 menkkojen mukaan, ja mietin että jos se oikeasti onkin vasta rv10+5 niin näkyykö siinä edes mitään?

Tulehan sitten huomenna kertomaan kuuluiko pikkuisen sydänäänet, mulla olis lääkäri ens viikon ke, kun on rv11+3, saa nähdä kuuluuko silloin - jänskättää.

EMMI; mulla on vähän samaa oiretta - iltapahoinvointia, se vaan alkaa aiemmin kun sulla. Huomaan alkavan tökkimisen jo joskus 16-17 aikoihin, syöminen auttaa pariksi minuutiksi muttei sen kauempaa. Harmi vaan että just tää iltayökötys vie innon myös petipuuhista joihin olis mahdollisuus vaan iltasella...mies raukka. No, ehkäpä se menis ohi jo lähiviikkoina?!

Tänään vaaka antoi jo lohdullisempia lukemia, tulleet 5kiloa oli pudonnut 2,5kiloon takasin, eli kaipa se oli nestettä joka lähti eilisen fillarilenkin ansiosta liikkeelle. Hyvä niin. Katselin ketjua jossa kyseltiin painon noususta rv20 ja siitä eteenpäin...porukan paino ei ollu noussu nimeksikään! Ei herttinen, ja mä just kaverilta eilen kysyin et miten sillä meni, ja kertoi että joskus rv8 oli tullut jo viitisen kiloa ja vauhti vaan kiihty siitä eteenpäin...huokaus, ens talvena mä olen valas..itku.

Hmm, mua kiinnostaa millaisissa taloissa/huoneistoissa te asutte? Ja oleskeletteko maalla vai kaupungissa? (eih, en mä oikeasti utelias ole :D )

Mua on onni tavallaan potkassu tän talon verran, toisaalta se taas oli hitonmoinen epäonni...

Mulla on siis tällänen perintönä isältä jäänyt omakotitalo (neljälle tehty) ja meitä asuu täällä vaan minä ja mies ja kaksi koiraa..silti saadaan kauhee kaaos aikaan :)

Neliömäärää en osaa sanoa jossain 100 tienoilla, vähän yli muttei paljoa - ihan liikaa meille. Keskellä kasvavaa taajamaa ollaan, mutta onneksi on kunnollinen piha edes, jotta nuo hurtat saa temmeltää (ja ärsyttää naapureita haukkumalla).

Maalle mieli tekisi, en oikein täällä viihdy, vaikka olen tässä samassa ikäni asunut. onneksi maalle pääseminenkin on tulevaisuudessa jo siintämässä, kun mies on maanviljelijä, ja sukupolvenvaihdoksen jälkeen varmaankin siirrytään miehen kotipaikalle, tai sen läheisyyteen jotta päästään helposti töihin - no, tämä unelma on vielä muutamien vuosien päässä...tulossa kuitenkin.

Nyt, täytyy mennä siivoomaan keittiö ja alkaa imuroimaan ja luuttuamaan lattioita, muuten tästä ei tule mitään tänäänkään..

Tappert 10+1

Vierailija
6/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne Venäjän savut käryää täällä Tampereellakin! Yök!

EIlinen oli raskausvoinnin puolesta oikein hyvä päivä, ei huonoa oloa ja kaikki maittoi hyvin. Mutta viime yö meni tässä kauheassa flunssassa, nukahdin vasta klo 3 jälkeen kun korvia särki, yskitti ja kaikki tuntui huonolta. Aamulla olikin sitten vatsa taas sekaisin ja siitä jo tietää että on tulossa huonovointisempi päivä. Banaanin söin ja mietin että mitä seuraavaksi. Olen tämän päivän pois töistä jos tämä kuume edes helpottaisi...

Eilen hehkuttelin että turvotus on hellittänyt mutta tänä aamuna maha on taas ihan pallo. Ihan omituista. Kahden viikon päästä olisi np-ultra, ihanaa ja jännittävää.... sen jälkeen olemme ajatelleet paljastaa ilouutisen läheisille!

VAATEVINKKI: lauantaina kävin apteekissa ja mahani oli ollut aivan kaamea pallo enkä löytänyt äitiysfarkkujani mistään. No, poikkesin H&M:ssä katsomassa mitä olisi tarjolla ja löysin niin makean farkkuhameen että oli ostettava. Jos siis tykkää siitä tyylistä. On polvimittainen ja kapea hamea ja tangossa se näytti kaamealta, kun siinä oli sellainen trikookappale masun kohdalla. Mutta itse hameen vyötärö meni ihan alas, vatsan alle ja se trikoo meni nätisti ja " kireästi" vatsan päälle. En usko että menee mulla edes paljon yli puolenvälin raskautta, koska mahastani viimeksikin tuli ihan järkyttävän iso, mutta on tosi ihana kun on sellainen kaunis kumpu :-) Se sitten korostaa vatsaa että ei kannata pitää ennen kuin haluaakin että kaikki tietää. Oli 29.90eur ja oli todella hyvännäköinen ihonmyötäisen trikoopaidan kanssa :-) Ei mikään teltta vaan tosi nätti. Suosittelen siis...

UNISTA joku kyseli. Joo, nyt se on taas alkanut. Sama oli edellisessä raskaudessakin. Ihan omituisia ja hurjia , nimenomaan seksiin liittyviä unia. Ihan tuttua on siis. Ja myös se, että näin alussa tuntuu ettei vois vähempää kiinnostaa, mutta sitten keskiraskaudessa vois pupuilla vaikka monta kertaa päivässä ;-) Toivotaan että näin tulee olemaan nytkin....

11+0 jo menossa, ihanaa!!!

Vierailija
7/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä työnteosta ei taas näytä tulevan yhtään mitään....

Tappert: Joo, siis minä en oikein käsitä mikä idea tuossa ultrassa on. Tehdään kuullemma yleensä tuossa viikolla 9-10. Sanoivat tekevänsä sen lasketun ajan määrittelemiseksi. Eli ei siis mikään np- ultra, että kait lähempänä on sit tuota alkuraskauden ultraa. Joka on siihen aikasta myöhäinen. Että tällainen kiva ultra täällä tarjotaan ja siihen se jää. Noh, pitää varailla yksityiselle tässä lähiaikoina tuo np-ultra aika...olishan se ihan kiva jos kaupunki kustantaisi jotain muutakin kun tuon alku-ultran mutta kun ei niin ei. Ihan tyytyväinen olen kyllä että sain pienen nähdä, helpotti kummasti tätä olotilaa vaikka muuten pahis olo senkun jatkuu.

Jos nyt jatkais työskentelyä edes jonkun verran ettei ihan hukkaan koko päivä mene.

Piti muuten kysellä teiltä muilta joilla on ennestään lapsia, milloin meinasitte heille uudesta tulokkaasta kertoa?

aupale

Vierailija
8/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pakko oli tulla vastaamaan Galluppeihin.

UNET: En ole nähnyt seksiunia, mutta toiminta unia kylläkin-siis ihan mielettömiä unia, missä tapahtuu murhia sun muita kamaluuksia.

-ja muutenkin huomasin sellaisen asian, että normaalisti olen aikas säikky kauhuleffojen suhteen, mutta nyt katselisin niitä ihan leipätyökseni. Mitä kamalampi leffa sen parempi :-) Oonko vähän outo ?

TALOT: Asutaan pääkaupunkiseudulla omassa kodissa ostettiin tuossa jokunen kuukausi sitten (kerrostalo) pieni, eli kaksio, ja pian pitää vaihtaa huonetta suurempaan, tuossa parin vuoden perästä.

Mutta meillä kakkoskoti-maalla, eli isäni kotitila mikä on rempattu uuteen uskoon ja siellä on tilaa. Ollaankin/olenkin miettinyt että ensi kesä asutaan siellä, kun vauva on pieni niin saa itsekkin nauttia kaikista mukavista piha/kasvimaa töistä. Vanhemmat asuu siellä puolet vuodesta, mutta heillä on oma pirttinsä, erillistalo.

t.emmi edelleen rv-8+1

Vierailija
9/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huokasin oikein helpotuksesta kun huomasin, että täällä on muitakin jotka näkevät noita " villejä" unia. Itselläni on tätä samaa. Oikein välillä aamulla herätessä hirvittää, että miten ne unet noin hanskasta lähtee. Voisko johtua siitä, että nyt kun makkarin puolella on ollut tosiaan huonovointisuuden ja tän nuutuneen olon vuoksi rauhallisempaa, niin sitten kuitenkin alitajuntaisesti ehkä " tekee mieli" ja ne halut tulee uniin. Tää on mun looginen selitys asialle, mutta tiedä sitä sitten. Heh...ainakin jäi multa viime yönä levottomat unet näkemättä kun sai miehen kanssa taas patoutumat purettua makkarin puolella. =) Mutta mäkin olen ollut tosi varovainen sit vielä noiden kahden km:n jälkeen, kun pelkään että tulee vuotoja. Vaikka tiedän, että ettei tuosta yhdynnästä mitään haittaa pitäisi ollakkaan. Ehkä se on sit joku itsesuojeluvaisto tai jotain. Mieskin on ollut kyllä kans samaa mieltä, että vähän harvemmin tää alkuaika nyt touhuillaan ja katsotaan sitten taas paremmin tilannetta kunhan päästäis tän kriittisen ajan yli.

Me ostettiin pari vuotta sitten uusi paritalon puolikas, jossa 140m2 kahdessa kerroksessa. Aivan ihan koti. Takallinen olkkari on kooltaan pelkästään 36m2 (hih...isompi kun aikanaan mun eka vuokrayksiö). Ihastuttiin siihen kovasti. Ei tarvi sohvia ja muita romppeita niin ahtaasti tunkea, vaan on tilaa pyöritellä sielä niitä miten haluaa. Kaksin asutaan ja tää eka lapsi on kovasti toiveissa. Lemmikkejä ei ole koska olen itse hirmuisen allerginen. Valitettavasti. Täällä näkyy kovasti olevan koiraihmisiä...mietin uskaltanenko edes ilmoittaa kuuluvani kissojen palvojiin. Eli kaksi siamilaista kissaa ottaisin heti jos vaan terveys kestäisi.

ON: Pari päivää ollut pelottavan hyvä olo. Tänä aamuna tosin heräsin sitten veskiin joskus 6:20 ja samalla tajusin että on huono olo...en saanut enää nukutuksi. Nyt on silmät ristissä. Kauheen satsin vedin kaurapuuria ja marjoja aamulla ja äsken söin banaanin, mutta vatsa huutaa vaan ruokaa kaiken aikaa. Vaaka tosin näytti -200g, eli aamupaino oli pudonnut 53kg:sta 52,8kg, vaikka eilenkin vedin sitä karjalanpaistia kauheen läjän muusin kera ja sitten jälkkäriks paistoin lättyjä ja niitäkin vetelin kolme mansikkahillon kera. Illalla vielä kiiwiä ja kauhee kulhollinen muroja ja 2 lasia piimää. Noh, toivotaan että sielä tuo pikkukaveri kuluttaa näin mukavasti. Olen kyllä aina tykännyt kovasti piimästä, mutta nyt siihen on ihan hirveä himo. Voisin juoda kylmää piimää aina litran kerrallaan. =D No voisi kai sitä epäterveellisempiäkin himoja olla.

Ei apua...kohta on mentävä syömään ihan oikeesti. Karsee nälkä!!!

titi ja pikku-kirmeli 9+3

Vierailija
10/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa tosiaan kestänyt kohta 2 viikkoa ja olo ei ole yhtään parantunut, joten uskaltauduin aloittamaan penisiliinikuurin. Miehellä samat oireet ja kuurilla meni ohi, joten pakko se on kokeilla kunhan ei tule tavaksi : )

Me asustellaan Helsingissä kolmistaan kaksiossa, joka on oma ( tai siis pankin

vielä aika kauan ). Tarkoitus olisi tässä mahtua asumaan vielä ainakin

3 tai 4 vuotta. Ennen sitä ei ole varaa muuttaa isompaan, kun mies opiskelee. Ahdasta voi tulla kun neljäs asukki syntyy, mutta ollaan jo mietitty, miten pienillä ratkaisulla tästä kaksiosta saa kaksihuonetta, keittiön ja alkovin, jolloin muksut saisivat makuuhuoneen lastenhuoneeksi.

Aluksi varmaan nukutaan perhepedissä, kuten tähänkin asti. Esikoisella tosin on oma sänky, mutta se on kiinni meidän sängyssä ( kun muualle ei mahdu ) ja ryömii sieltä joka yö kainaloon. Vauvankin sänky saattaisi vielä mahtua sängyn toiselle puolelle, mutta sitten ei kyllä mahdu mitään muuta. Voi olla että pikkuinen saa aluksi nukkua äitiyspakkauksessa ja sitten tulla meidän viereen kun ei siihen enää mahdu. Kunhan esikoinen vaan malttaisi pysyä omalla puolellaan, niin " hyvin" mahduttaisiin. Kateeksi kyllä käy niitä, joilla on kolmekin huonetta, mutta elämäntilanne on nyt tämä, ehkä sitten joskus : ) Ja silloin kun itse olin pari-kolmevuotias, niin asuimme pienessä yksiössä kaikki neljä, joten siihen verrattuna tilaa on ruhtinaallisesti!

Ultrista sen verran, että ainakin täällä Helsingissä tulee kutsu ultraan ekan neuvolan jälkeen. Mulla ei kuukautiset ole ekan raskauden jälkeen palanneet normaaleiksi, joten siitä ei saatu laskettua aikaa ollenkaan oikein. Kuukautisten mukaan la. olisi ollut jo tammikuussa! Sain sitten kutsun np-ultraan tämän tammikuisen lasketun ajan perusteella ja siellä todettiin että pikkuinen on vasta 7 viikkoa vanha.

Sanoivat että niskapoimua ei niin pieneltä voi mitätä ja sain uuden ajan viikolle 13. Sanoivat että tarkkuuden vuoksi on tärkeää tehdä np-ultra juuri viikoilla 13-14. Rakenneultra on sitten myöhemmin. Eli sain periaatteessa ylimääräisen ultran, kun laskettuaika kuukautisten perusteella oli niin pielessä.

Johan tuli paljon tekstiä..Nyt täytyy mennä päiväunille vielä kun voi,

sairasloma loppuu näillä näkymin keskiviikkona.

pirriäinen, poju 1v 11kk ja rv 11+2

Vierailija
11/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas alkaa pahoinvointi nostaa päätään, plääh. Täytyy myöntää että oon jo ihan kypsä tähän oksenteluun. Muuten olo olis hyvä, mutta tuo ed.mainittu vie kaikki mehut.

Unista: en ehdi sellasia näkemään, kun lapset vuorotellen heräilee (tietävät tietysti että nyt olis äidille lepo poikaa). Oon kyllä niitä levottomiakin unia tosin nähnyt raskauden aikana.

Asutaan pk-seudulla, rivarissa, neliöitä vajaa 200. Tänä kevään valmistui, itse oltiin suunnittelu- ja rakennuspuuhissa mukana.

Täytyis varmaan jotain yrittää syödä, sukulaisia tulee hiuksia leikkauttamaan ja ei oo kiva näyttää wc pytyn kannelta.

Alkavaa viikkoa kaikille

-m- rv10+5

Vierailija
12/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskon innottamana laitoin mutsille viestin jossa on runo joka kertoo haikaran tulosta...nyt kauhusta kankeana odottelen milloin puhelin soi...tai ovikello - o' ou, taidan ottaa koiran remmiin ja lähteä muina miehinä pitkälle lenkille :) Jänskättää ihan hirmuna.

Nyt mutsi ei tietty ole puhelimen lähelläkään eikä lue viestiä kun ei soittoa kuulu...jo puol tuntia menny...kohta se tietty täällä!!

Tappert - paniikissa *pakene,pakene,pakene...hössötys alkaa...pakene...*

Vierailija
13/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt porukka kutsuu juuri kun ehdin tähän istahtaa.

leanna

Vierailija
14/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, olipas inho aamu kun tuo savunhaju oli aika voimakas täällä Tampereella. Eipä tehny hirmuisesti mieli ulkoilla esikoisen kanssa. Josko tuo savunhaju olis jo helpottanu, pääsis poika vähän purkamaan ylimääräistä energiaa ulos...

Noista antibiooteista sen verran, että niitä löytyy aika montaa lajia, jotkut ovat odotusaikana kiellettyjä ja sitten on myös niitä sallittuja. Sisältävät eri vaikuttavaa ainetta, joten siitä johtuu ne erot käytössä raskauden aikana...

Unista sen verran, että esikoista odottaessani näin juuri niitä ihme seksiunia, mutta nyt tässä odotuksessa unet ovat olleet muuten kamalan levottomia, jopa pelottavia ne unien tapahtumat. Yhtenä yönä heräsin omaan itkuuni kun näin niin kamalaa painajaista. Huh.

Ihana, kun tänää ei tarvinnut nukkua päiväunia, kuten tavallisesti. Esikoisen odotusaikana olin myös kymmenen kertaa väsyneempi kuin nyt tässä odotuksessa. Jännä juttu.

Onko kellekään tullut jo himo ostella mitään vauvatavaroita? Mä hinkuisin niin pikkuisia vaippoja (kestoja) mutta en ole ihan vielä uskaltautunu ostamaan, lähinnä vaan kurkkimaan nettipuotien valikoimia... Niin ja huuto.netissä olen jo pikkuisen käytettyjä äitiysvaatteita salaa silmäilly... :)

Makoisaa maanantaita kaikille maalismasuille!

Onni-Ihme rv 10+1

Vierailija
15/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä putos kivi sydämeltä kun äitmuor soitteli ja oli kovin iloinen vauva-uutisesta, naama loisti kun naantalin aurinko linjoja pitkin..ja äänestä huomas että on naama virneessä kaiken aikaa. Kyllä kannatti, nyt voi huoletta " vauvailla" kotona eikä tarvi piilotella mitään.

Nyt kun on kerrottu mutsille niin nyt voi alkaa miettiä kaiken maailman vauva-tarvikkeita sun muitakin..mä kun ajattelin vaikka mitä yrittää ehtiä ompelemaan, ja jos olis pitäny kauheesti salailla niin ei olis tullu ompeluista mitään. Nyt voi huoletta jättää kaiken levälleen :)

Tappert 10+1 onnellinen on hän...mies saa hoitaa anoppilan *virn*

Vierailija
16/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt sitten saisin hetkisen istahtaa rauhassa.

Tänään ollut kuukautiskipu päivä.Mulla on niin eävarma olo tämän raskauden kanssa.Välillä iloitsen välillä murehdin.Pelkään voiko tämä raskaus edes onnistuja,näiden vuotojen ja kipujen kanssa ja jo siksikin että on kuudes raskaus,kuudes lapsi.Voiko enää tällä kertaa kaikki mennä hyvin?????Huoh!

Levottomat unet,ovat palanneet taas=)

Ei niinkään " niitä" unia mutta ihan sekavia ja levottomia.Todellisista henkilöistä ihan ihme juttuja.Aamuisin mietin mikä olikaan totta...

Asumisesta.

Asumme omakotitalossa,keskustan tuntumassa.Oliskohan 6h+k ja noin 200 neliötä.Haave olisi muuttaa maalle,hieman ulommas keskustan tuntumasta.Rakentaa uusi koti,talo.Ehkä pienempikin ja järkevämmin rakennettu.Ei niitä neliöitä tarvitse niin hirveästi.Vaikka meitä on (kai)kohta 8hlöä lasken että esikko ja kakkonen ovat tod.näk. omissa kodeissaan kun nuorin noin 10v ja huonetta ja tilaa vapautuu nuorimmalle murkulle.Haave-hieman jo suunnitelmissa kylläkin.Katsellaan.

Tappertille tsempit odotukseen, mitä äiti kulta tuumaa=)Iloitsee varmaan mutta taattua on hössötys.Siitä se alkaa.Onko teidän pieni ensimmäinen lapsenlapsi?

Mun äiti hössöttä yhä vaikka tämä sille jo yhdeksäs lapsenlapsi...

Täytyy alkaa katsastaa vaatteita koululaisille aamuksi.Juuri pakkasimme reput.Neljä vuotias pikkuvelikin kovin teroitteli kyniään ja oli ihan pettynyt kun ei saanut koulureppua ja ettei päässyt kouluun vielä!

Leanna ja viisikko kera sissin rv 8+3 yhä vaan

Vierailija
17/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unista: Mä näen nykyään kaikkia todella ahdistavia unia... Siis sellasia, mitkä muistaa tosi hyvin vielä aamulla ja sitten niitä miettii seuraavan päivän!

Asumisesta: Me ostetiin tossa pari kuukautta sitten kerrostalosta kolmio! Tilaa ei nyt kauheesti ylimääräistä ole, mutta eiköhän siinä nyt pari vuotta selvitä. Sitten aletaankin katsella ok-taloa! Niin ja tälläisessa pikku kylässä asutaan...vajaa 10000 asukasta!

Joku kyseli vanhemmille muksuille kertomisesta... Meidän herra ei ymmärrä tästä asiasta tuon taivaallista, ikää kun on 1v5kk. Mutta miehen kummipojalle kerrottiin, ikää herralla 3,5v... Sanottiin että mun vatsassa on vauva, että mua ei saa kokoajan olla tönimässä niin kuin normaalisti... Jätkä totesi siihen että ei oo ja jatko leikkejänsä!

Sitten vielä tosta vauvatarvikkeiden ostamisesta.... Myönnetään, ostin jo kantoliinan kun löytyi halvalla =)

Ja syksyllä tulee taas varmaan kierrettyä kirppiksiä enemmän.... Kauhulla odotan sitä läjää, mikä sieltä tarttuu mukaan =D

Omassa navassa ei sitten olekkaan mitään muutosta, vain väsymys jatkuu....

Nyt hakeen esikoista hoidosta....

mammma rv10+6

Vierailija
18/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pikaisesti kirjoittelen. Mies tulee töistä tuossa viiden maissa, ja silloin äiti-ihminen lähtee kauppaan ruokaostoksille ja sen jälkeen treffaaa hyvän ystävänsä kahvilan merkeissä. Mukavaa vaihtelua, tämän kitinän keskelle. Tänään on pienempi poika kitissyt joka asiaa, itkee koko ajan. Hermot todella kireällä, kiva päästä pariksi tunniksi pois, sitten jaksaa taas!

Tänään on pahoinvoinnin puolesta ollut ok päivä..ehkäpä se tästä? Väsyttää kyllä oikein urakalla.

Me asumme 8km päässä pienestä kaupungista. Tämä on kyllä lähiö myös, joten omakotitaloalueella asumme. Omakotitalossa neliöitä 190, 5h +k. Oikein kiva asunto. Ostimme vasta viime lokakuussa, joten kauaa ei ole vielä asuttu. Pihaa on kovasti tänä kesänä laitettu, nurmikkoa istutettu ja kivetystä tehty. Kukkapenkkejä rutkasti laitettu myös!

Minulla on ensi maanantaina se nt- ultra. Alkaa jo jännittää! Jotenkin pelottaa, ettei kaikki ole hyvin. Kun on kaksi tervettä lasta saanut, niin pelkää " tuurin" muuttuvan. Hölmöä, tiedän.

Meillä oli kaksi koiraa, mutta esikoinen on allerginen koirille, joten koirat muuttivat anoppilaan, tarhakoiriksi (suomenajokoiria). Nyt mies suunnitellut omalle takapihalle tarhan rakentamista..katsotaan.

Mutta nyt pitää mennä, hyviä vointeja!

Caius rv 11+0

Vierailija
19/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kerrottiin lapsille vasta np-ultran jälkeen mutta nyt lapset ovat tienneet jo matkalta asti eli viikosta 7.Kun silloin muutkin saivat tietää en voinut jättää lapsia ihmettelemään.Olen ihan rehellisesti kertonut tytöille(6v,8v,9v)näistä mun vuodoista ja mitä ne voi tarkoittaa.Siihen 8v huolissaan kysyi että voi siis käydä niinkuin ystävällemme X:lle ,kun vauva kuoli kohtuun rv 20+.Sanoin että se on harvinaista mutta kaikki on mahdollista.Lapset lupasivat pitää raskauden salaisuutena ja ainakin tähän mennessä on hyvin pysynyt.

4v ei kovin kiinnostunut ollutkaan ja 2v ei vielä mitään sen asian päälle ymmärrä=)

Jospa sitten meen...

Vierailija
20/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahaa oloa, ei pään särkyä, mut jatkuvaa kipunointia häpyluissa ja häntäluussa. Aika inhottavan tuntusta toi " luukipu" , mitä ihmettä se voi olla? Ei kai noi vielä jää pysyviksi, viikoja vasta kuitenkin 11+1. Muuten olo ok.

Mietityttää taas aikalailla, et onks Papu ihan kunnossa ja vielä mukana, sykettä en oo saanu kuuluviin pariin päivään :(. Joo, no tiedän kyl, et ei neuvolan tätikään saa niitä aina kuuluviin, mut silti olen jotenkin ihan hermona. Onneks keskiviikkona on np-ultra, siellähän selviää, JÄNNITTÄÄ!

Me asutaan n.5km päässä " kaupungista" , omakotitalossa n.140m2, täysin aidattu piha n.2000m2. Mukavat naarurit ja yllättävän rauhallista vaikka naapureita on joka suuntaan. Töihin meillä on n.10km, kaupat, koulut, lääkärit ja sairaala alle 5km päässä. Kaikki sopivan lähellä, mut ei ihan naapurissa.

Meillä nurkkia roskastaa/karvastaa 3 koiraa. Muita lemmikkejä on kalat (ulkona ja sisällä, talvet sisällä).

Koira juttuja taas (mun lempiaihe), vinkki koiran vetämiseen. Koiralle kuristava- tai puolikuristavapanta, varaudu reippaaseen kävely lenkkiin. Kävele reipasta tahtia kädet yli liiotellusti heiluen, jos koira vetää niin joka kerta tulee veto, kun käsi menee taakse. Vaatii itseltä tiukan otteen, nyt kävellään näin, vaikka kuinka hullulta tuntuiskin, mut koira oppii nopeasti kuinka pitkälle voi mennä hihnassa ennen kun tulee jatkuvaa nykimistä. Meillä ainakin toiminut hyvin ja pari muutakin koiraa olen näin opettanut.

Jo rv12!