**** Tammenterhojen maanantai ****
Kommentit (26)
Ihanaa kun on potkut ruvennu tuntumaan! Olikin monta viikkoa ihan sellainen olo, että tämä homma ei etene mihinkään ja viikkojan on tosi vähän. Mutta nyt sitten potkut ja huomenna neuvolla ja sitten neljän viikon päästä puoliväli!!
wei
mirabella: tuttu tunne. viikon verran oon nyt tuntenut jotain epämääräistä myllerrystä, mutta en kyllä niitä liikkeiksi varsinaisesti tunnista. eli ainakaan potkuja ei tunnu, saati että mies niitä tuntisi. kaksi viikkoa neuvolaan, mutta ehka pääsen tayssissa käymään tässä välissä kurkkaas. varsinkin työpäivien jälkeen oon huomannut et massu kunnolla pingottuu illalla, et eiköhän kaikki ok oo. ai niin, meinasi unohtua: onnea puoleenväliin pääsemisestä!
(.) meinasin eilen jo aloittaa virallisesti lappuhaalarien käytön, mut sit tulikin niin lämmin ettei voinut vielä. kaipa tuota massua kuiteskin sen verran on että kehtaa jo käyttää;)
tänään on taas iltavuoro töissä, tällä viikolla 3. taidan pikkuhiljaa alkaa ehdotteleen että josko noita iltavuoroja vois vähentää. tuntuu kuiteski välillä jännältä olla yksin töissä, kun ei aina tiiä mitä siellä tulee. ens viikonloppuna pitäs olla töissäkin piitkästä aikaa. tai lauantai-ilta nyt on ihan ok, mut sunnuntaina oon yksin 8.15-17.15.
jahas, kohta startataan reissun. mies haluu käydä uudessa verkkokauppa.com:ssa ennen töiden alkua, ite käyn vielä salilla ennen kuin työt alkaa.
tikru ja simppis 20+3
kopsaan tähän ton mun eilisen viestin jos joku osais kyssäreihin vastata:
beijaflor - 13.08. 19:47 (13/13)
heis
Palattiin justiinsa niistä hautajaisista. Oli kyllä kova pala. Mies oli kantamassa arkkua ja nyt kun ollaan naimisissa, niin olin tavallaan ihan eri tavalla " sukua" . Oli jotenki aika kiusallistakin istua siellä ihan lähiomaisten kanssa, kun en kuitenkaan miehen pappaa ehtinyt tuntea kun parisen vuotta. No, pääasia kai että olin mieheni tukena, vaikka mieli tekikin jättää väliin, jotta ois itelle helpompaa. Onneksi menin kuitenkin!
Pari kysymystä olis:
1) Tietääkö kukaan millä viikoilla vois alkaa sydänäänet kuulumaan vaikka jonku tyhjän vessapapru rullan läpi?
2) Onko normaalia että tässä raskauden puolessa välissä on valkovuoto kauheen runsasta? Ei kuitenkaan haise tai oo mitenkään kokkareista. Välillä pelkään että se on jo lapsivettä..
(.) Tänään aamulla muljahteli jo mahassa oikeen kunnolla ja tais olla eka oikein kunnollinen potkukin joka tömähti. Tuntuu jotenki että vauva ois kauheen alhaalla..sillonki ku kuukausi sitten kuunneltiin ne sydänäänet niin vauva löyty lopulta tosi alhaalta..huolestuttaa vähän..ja vieläkin neuvolaan on 1,5 viikkoa. Ei taida tää mun huolehtiminen loppuu ikinä vaikka luulin että tokalla kolmanneksella helpottas.
Onko tammikuisissa ketään kantoliinailijoita? Aattelin ottaa liinan jo synnärille ja alottaa siellä heti, mutta kaipaisin vielä neuvoja että mikä sidonta ois paras vastasyntyneelle kun oon löytäny/saanu niin ristiriitasta tietoa. Netissä lukee että kehtosidonta sopii, mutta kantoliina tukihenkilö sano että kietasuristikakkosta vois käyttää jo vastasyntyneen kanssa..netissä lukee että vasta 2 kk iästä. Oon aika hukassa..
Beijaflor rv 18+6
No tälle päivälle nyt ei mitään sen kummempia oo ehtiny vielä ilmaantua, joten palailen illemmalla.
Beijaflor rv 19+0...viikon päästä puoliväli...
ps. Tosi hassua, kun ite ainakin tunnen olevani ekoja tammikuisia kun laskettu aika on niinki alussa kun 8.1, silti täällä on jo monia joilla puoliväli on menny ja tuntuu etei se oma puoliväli tuu ikinä. Vai tais täällä kyllä olla niitäkin joiden LA on joulukuun lopussa...mut hitaasti etenee nyt jokatapauksessa:)
beijaflor:
Pari kysymystä olis:1) Tietääkö kukaan millä viikoilla vois alkaa sydänäänet kuulumaan vaikka jonku tyhjän vessapapru rullan läpi?
2) Onko normaalia että tässä raskauden puolessa välissä on valkovuoto kauheen runsasta? Ei kuitenkaan haise tai oo mitenkään kokkareista. Välillä pelkään että se on jo lapsivettä..
Onko tammikuisissa ketään kantoliinailijoita?
1. en oo ite tajunnu ikää kokeilla,mutta joku aika sitten luin että joku oli kuullut n. vko 30 lähtien...
2. mulla on ainakin kokoajan ph suoja kun valuu niin,niin teki myös ed. kerralla,ihan on normaalia ja tosiaan välillä tosi vetistäkin.
Mulla on ed. kerralla ostettuna trikoo liina,jota on tullut käytettyä tosi vähän,liian hankalaa musta välillä,taitaa liinakin olla liian pitkä..
pitää yrittää paremmin tän tulevan kanssa..
ite en käyttäis kietaisuristiä vasatsyntyneellä vaan niitä kehto sidontoja vaan..j olikos se masureppukin vastasyntyneelle sopiva.. katsasta tuolta..
http://www.kantoliinakanava.fi/
(.) tai ( . )pikemminkin... vatsa on iiiso,ei voi siis peitellä ja oonkin siitä varsin ylpeä :)
Tänään saadaan kait auto huollosta,onneksi mun isä on lomalla,saa kuskata meitä kaupas jos ei mee kävellen..
Ai niin,silloin epäilin neiti9veen saaneen migreenin,mutta kun yö ja seuraava päivä meni kuumeessa ja huonossa olossa,totesimme sen olleen varmaan auringonpistos,oireet sopis,eilinen meni jo ok!
Nyt hommiin,moi!
Maria ja himpula 18+1
Raskauden puoliväli meni rikki eilen!
Mirabella:
Mulle th sanoi neuvolassa perjantaina kun kävin, että liikkeitä pitäis tuntea joka päivä jonkun verran, edes vähäsen, KUN ovat alkaneet tuntumaan. Vielä ei kuitenkaan tarvitse laskea liikkeiden määriä. Itsellä tuntuu joka päivä, kaikkia ei tule edes reagoitua, mutta sanotaanko että aamulla ja illalla tunnen potkuja enemmän. Jos vielä istukka on edessä vaimentamassa potkuja, niin eivät tunnu kunnolla.
beijaflor:
1) En ole kuullutkaan että sais vessapaperirullan kautta kuunneltua. En usko että kuuluvat. =)
2) Mulla ainakin on runsaampaa tuo valkovuoto ja taitaa olla normaalia tässä vaiheessa. Tuskimpa se on lapsivettä, sen pitää olla siis ihan vettä ja mennä läpi housuista kunnolla. Ole huoletta!
Mulla on kantoliina, sain sen kun kuopus oli jo melkein vuoden. Vauva-lehden tilauksen mukana tuli.. vielä en ole pahemmin testaillut ja en tiedä oikein noista sidontajutuista mitään. Tuli siinä mikana ohjelappunen..pitää tutustua siihen. Mun tuttu käytää ainakin tuota kehtosidontaa, vauva n.1kk.
Mä olen yksi heistä " joulukuun loppuista" LA 31.12. Kyllä se puoliväli sullekin tulee...
(.) Maha tosiaan näkyy ja ei voi enää piilotella. Olen siis aivan raskaana. Liikkeita ja potkuja satelee joka päivä. Mä voin hyvin. Yön jälkeen alaselkä on vaan usein kipeä. Iskiaskin vaivaa silloin tällöin. JOka raskaudessa sama homma. :(
G:Äitiyspakkausta en ota. Mulla on jo kaksi pakkausta ja se riittää. Mieluummin ostan ihania vaatteita kaupasta sillä rahalla, kun jätän käyttämättä suurimpaa osaa pakkauksen vaatteista.
annetaampa muille vuoro..
mellum ja peukaloinen 20+1
kyllä pitäisi kuulua vessapaperirullalla. anoppi joka on lääkäri sanoi kun asiaa kysyttiin kun oltiin luettu jostain. viikoista en kyllä osaa sanoa, milloin kuuluisi. yritettiin huvikseen anopin stetoskoopilla kuunnella viikko sitten, ei kuulunut. hän sanoi että vessapaperirullalla kuuluu varmaan paremmin, kun on lyhyempi matka massulta korvaan ja tuo stetoskoopin kumiletku ei ole paras tuohon tarkoitukseen. eli kyllä me aiotaan testailla.
tikru
Täälläkin yksi joka on ohittanut puolivälin, tänään jo 20+2.
Laskettu aika on 1.1.2007 mutta nuo viikot seuraa mulla menkkojen viimeistä alkamispäivää mikä oli lauantai 25.3 ja sen mukaan vaihtuvat.
Marialla taisi olla aika reissu, meilläkin aina sairastetaan lomat ja lomamatkat, eli tiedän tunteen! =) Toivottavasti tytö voi nyt paremmin!
Beijaflorin kysymyksiin en tiedä vastausta, itse en ole koskaan edes kokeillut saada sydänääniä kuuluviin, kun odotin kolmosta olin kätilölinjalla (täällä vaasassa siis) " koekaniinina" , saivat tunnustella mahaa, sikön kokoa arvella ja miten päin vauva on, mittasivat stnfusmitan ja opettelivat kuuntelemaan sikön sydänääniä sellaisella vanhanajan " torvella" . Vain hyvin pieni osa ryhmästä (ehkä 3/15) kuuli sillä sydänäänet, opettajakin sanoi että se vaatii kuitenkin monen vuoden kokemusta ja voi olla hankalaa, silloin olin jo viikolla 35, että luulisi hyvin kuuluvat. Mutta ei. Eli en usko että vessapaprerirullankaan läpi kuuluu kovin hyvin, jos ollenkaan. Tämä on vain minun arvaukseni. Saahan sitä kokeilla =)
Valkovuodosta en osaa sanoa mikä on normaalia, itselläni on sitä silloin tällöin. Myös usein hiiva vaivaa =(
Maha kasvaa kohisten ja liikkeet tuntuvat jo ja näkyvätkin ulospäin, lasten riemuksi! Muuten oloon ei mitään erikoista. Tänään aamulla vein pissanäytteen viljeltäväksi, saa nähdä nyt onko se puhdas. Huomenna saan soittaa.
Huomenna alkaa myös isompien koulu, taas loppuu leppoisa kesäloma.
Ei nyt muuta =)
nenn 20+2
ole taaskaan pitkään aikaan kirjoitellut, mutta lukenut olen kyllä aina kun kerkiän :)
minua mietitytti niin kovasti viimeksi ne ns. kuulumattomat sydänäänet joten menin uudestaan viime viikolla neuvolaan. löytykin sitten samantien ja sain mieleni taas levolliseksi :)
alaselkää on välillä poltellut ja ristiselkää juilii, joten otin s-lomaa ja jätin ratsastelut vähäksi aikaa. onko muuten muita hevosihmisiä tammikuisissa?? ollaan hevosen kanssa lihottu kilpaa, kun kummankin ulkoilut jääneet nyt vähemmälle..
rv nyt siis 16+ (pitkä matka sinne puoleen väliin vielä)
Tervehdys kaikille!
Onnea kaikille 2-kympin ylittäneille :)
Itse täällä vielä odottelen tuota rajapyykkiä. Vkl meni mökkeillessä, mutta ei ollut enää samaa kesäfiilistä, vaikka lämpömittari oli kesälukemissa. Syksyn tuntu oli vahvahsti ilmassa. Toisaalta ihanaa, koska olen odottanut syksyä tänä vuonna poikkeuksellisen innokkaasti...syy ei liene epäselvä. Luulenkin, että tämä loppuvuosi hurahtaa meillä kaikilta vauhdilla, kun on niin kivaa odotettavaa heti alkuvuodesta!
Esikoinen (melkein 5 vee) sai aamulla taas kiukkupiikin hoitoon lähtiessä, niinpä siinä raivottiin puolin ja toisin :( Tytölle jäi kurja fiilis ja jäikin harmista itkuisena päiväkotiin...selvä maanantai-veto!
Mulla ei ole kantoliinaa, mutta esikoisesta melkein käyttämätön BabyBjörnin rintareppu. Ajattelinkin ottaa sen tällä kierroksella käyttöön, koska ensi kesänä mm. mökkeillessä kallioisessa maastossa jne. Esikoinen oli niin iso jössikkä, ettei koskaan saatu käyttöön.
En oo varmaan kuukauteen kirjoitellu ku ollaan oltu näin hellekesänä mieluummin mökillä, ja siis nettipimennossa.
Esikoinen 3 vee on harjoittelemassa tarhassa ja mulla alkais huomenna työt. tehdään miehen kans molemmat 2-vuorotyötä, mulla lisäksi joka 3. viikonloppu eli kovin usein ei tule lapselle pitkiä tarhapäiviä. Tosin tällä viikolla to ja pe ollaan molemmat aamuvuorossa ja lapsi pitäis viedä jo 6.45 tarhaan ku on tottunut nukkumaan 8-9, vähän hirvittää! Saan varmaan kantaa nukkuvana autoon ja tarhaan... Onneksi ei vielä supistele.
(.)Mulla siis 16+4 menossa ja jo vähän aikaa tuntunut " muljahduksia" . Leveälanteisena ihmisenä maha ei juuri vielä näy mutta on erilainen, jotenkin kovempi (ja vaan yksi makkara entisen kahden tilalla ;-)). Kuten Cecilialla siis puoliväliin vielä pitkä matka mut onneksi riskialteimmat viikot jo takana. Onnea puolivälin ohittaneille! Mul muuten jatkuu edellee väsymys ja pahoinvointi, onko muita? mahtaako johtua tästä kuumasta ilmasta? onneksi taitaa jo hellittää pian...
Onko täällä muuten ketään jolla olis ollu tai on edelleen jokin lääkitys raskaudesta huolimatta? Mua vähän hirvittää, kun mä käytin raskauden alkuvaiheessa lääkärin mukaan vaaratonta uuden sukupolven masennuslääkettä (jouduin aloittamaan ku esikoinen valvotti 2 v ruoka-allergioidensa ym pimentoon jääneiden syiden vuoksi, helposti ärtyvä vauva oli vaikka nyt jo tosi kiltti, ei edes uhmaikää kunnolla ole, onneksi. Vieläkin tosin nukkuu vaihtelevasti :-(). Voi kuulemma aiheuttaa sydämen pieniä " epämuodostumia" vaikka riski ei olekaan suuri mut silti alkoi pelottaa! Ei mun lääkäri maininnu mitään sellaista ja nyt sain kuulla. Onneksi ovat kuulemma pieniä ja monesti itsestään hoituvia mut kumminki. Välillä on ollu vähä huonompi olo ja oon ajatellu josko pitäis aloittaa taas lääkkeet mut kyllähän elämään pelot ja ahdistus kuuluu, siihen pitäis vaan oppia! Ja jos on pienikin haitta vauvalle odotettavissa niin en kyllä uskalla riskiä ottaa! Onko muilla mitään vastaavanlaista kokemusta?
Äitiyspakkausta kans katselin mutta oli aika sinisävyinen. Esikoinen ku on poika niin en kyl haluais enää lisää sinistä, ku meidän vauva (vaikka olisikin tyttö) puetaan varmaan ainakin pienenä esikoisen vanhoihin vaatteisiin. Onneksi ostin myös unisex-värejä mutta ku niitä on niin älyttömän vähän tarjolla, aina vaan vaalean punaista ja -sinistä! markkinakikka tuokin ku joutuu ostamaan molemmat sit jos eri sukupuolta, siis jos on tarkka. No, ehkä sininen menee tytölle mutta vaaleanpunainen pojalle? Ja se mua harmittaa ku tollasen 3-vuotiaan vaatteet on kaikki spidermania ja tulta syökseviä lohikäärmeitä eikä mitään hempeetä, ollu kyl varmaan 90 cm alkaen. Kyllä nallet varmaan viel kelpais mut ei ehkä sit enää eskari-iässä ;-)
Jaaha, pakko jatkaa opiskeluhommia... Rankka syksy tulossa ku tarttis jaksaa tehdä 100 % työtä ja viel aika intensiivisesti opiskella elo-syyskuu, sit onnex helpottaa jo.
markelmi:
Onneksi ostin myös unisex-värejä mutta ku niitä on niin älyttömän vähän tarjolla, aina vaan vaalean punaista ja -sinistä! markkinakikka tuokin ku joutuu ostamaan molemmat sit jos eri sukupuolta, siis jos on tarkka. No, ehkä sininen menee tytölle mutta vaaleanpunainen pojalle? Ja se mua harmittaa ku tollasen 3-vuotiaan vaatteet on kaikki spidermania ja tulta syökseviä lohikäärmeitä eikä mitään hempeetä, ollu kyl varmaan 90 cm alkaen. Kyllä nallet varmaan viel kelpais mut ei ehkä sit enää eskari-iässä ;-)Tähän pitää kyllä kommentoida, että sama asia raivostuttaa mua. Yritän aina kun mahdollista hamstrata erikokoisia, melko unisex-tyyppisiä vihreitä, keltaisia ja ruskeita vaatteita. Kun en itse satu yhtään tykkäämään punaisesta tai sinisestä, enkä erityisesti yhtään niistä vaaleista värisävyistä.
Suurin osa vaatehankinnoista onkin sitten tehty Suomen ulkopuolella, joko Suomessa on tosi pienet markkinat tai sitten superkonservatiivisiä ostajia. Tarviiko lapsesta oikeasti näkyä puolen kilsan päähän että onko se tyttö vai poika? Ja onko sukupuoli ihmisen merkittävin ominaisuus?
Minä vaan ihmettelen...
wei
Ihan aluksi liinailusta: Mä oon kantanut molempia poikia liinassa ihan pienestä asti ja en voi muuta kuin suositella. Aluks mulla on ollut trikoinen ja sitten myöhemmin kudottu.
Esikkoa aloin kantaa kun oli n 4pv vanha ja kannoin vaikka oli lonkkalastassa ja hyvin meni. Kakkosta kannoin jo laitoksella, myös hän sai lastan ja kannoin silloinkin. Mä käytin ekat päivät ennen lastaa kehtoasennossa kietaisuristi2:ssa. Mutta lastan kanssa oli pakko käytää sitä pysty asentoa. Vauvaa voi kantaa kietaisuX2 iahn alusta asti joko kehtoasennossa tai sitten siinä pystymmässä. Molemmissa vauva kumminkin käpertyy vähän niinkuin pallolle.
Nyt meillä käytössä kakkosella patapum kantoreppu ja se on yli veto. Voi kantaa aluks rinnalla sitten isompana selässä. Viimeks eilen se oli käytössä asuntomessuilla.
Kysymys 1) rullalla voi kuulla n rv 20-22 lähtien, täähän on sama systeemi joilla kätilöt kuunteli ennenvanhaa. Itse olen kuullut kätilön torvella SÄ:t kun äiti oli n rv 28, mulla sen vertaa vanha koulutus että äitiys jaksolla piti harjoitela kuunnella torvella.
Kysymys2) Kulemma on ihan normaalia runsas valkovuoto jos se ei haise ja ei oo kökkäreinen. Mulla sama ongelma ja kyselin sitä lääkäri neuvolassa viime viikolla.
G: äitiyspakkausta en ota, rahalla aion ostaa uuden kaukalon.
(.) kivuttomia supistuksia edelleen silloin tällöin ja viiltelyä tuntuu kanssa, vanhojen sektio haavojen kohdalla. Muuten kaikki ok. Liikkeitä oon tuntenut jo jonkin aikaa, tosin hyvin epäsäännöllisesti.
Manantaita kanssa sisaret
-MM- ja baby 16+3
Kiitoksia vastauksistanne. Miehellä ei oo oikeen kärsivällisyyttä kuunnella niitä sydänääniä töttörön läpi. Jos ite ylettäsin niin oisin varmaan puolet päivästä töttörö korvalla:)
Meidän kantoliina on trikoinen 5,6 metrinen ja ei oo kyllä meinannu mitään tulla kun ollaan nukkea siihen koitettu laittaa. Onneks kaveri lupas demota:) On meillä sellanen perusta ostettu toisenlainenkin liina sitten myöhempää käyttöä varten.
ÄitiyspakkausG: Otetaan ehdottomasti kun esikoinen on kyseesä, vaikka en mäkään niin niihin sinisävyisiin toppapukuihin ym ihastunut.
Nyt laittamaan ruokaa!
[color=blue] Olihan kiva ylläri äsken kun tulin asioilta takasin työpaikalle, niin mun pöydällä oli aivan ihana kukka-asetelma. Sellainen vaaleenpuna-sini sävyinen mis on ruusuja jne..On nimittäin tänään synttärit. Heti aamulla huomasin miten ikä alkaa painaa ( 24 ), askel oli raskas :) Mutta olipa kerrassaan ihanaa että työporukat muisti :)
[color=red] Onnittelut taas uusille kakskytviikoisílle!! Itsekin alkaa tuntumaan että sinne vielä päästään kun huomenna on jo 18+0.. Ja ylihuomenna rakenneultra! Meinaan rakenneultran jälkeen heti tilata Nasulle turvakaukalon. Konkretisoin sillä lailla jotenkin tätä odotusta..
Kantoliinasta: En ole kokeillut, mutta Nasun kanssa meinaan kokeilla. En oikeen ymmärrä noista mitään, pitäis vähän perehtyä asiaan. Trikoisen liinan olen suunnitellut hankkivani. Kävin vähän katselemassa, niin maksaako kantoliinatkin järjestäin yli satasen??Aika kova hinta..
[color=magenta] Jännä juttu toi sydänäänien kuuntelu vessapaperirullalla. Täytyykin pistää ukko kokeilemaan muutaman viikon päästä :)
Eipä tässä kummempia tällä kertaa
Kataya ja Nasu 17+6
Onkin niin sutina viikko takana, että huh huh! En oikein edes ehtinyt käydä kuulumisianne edes lueskelemassa enkä taida ehti/jaksaa koko viikon tarinoita enää etsiä. Sen verran alkuviikosta vilkuilin, että huomasin banaanikakun ja kookossuklaakiisselin ohjeet, kiitos niistä:):)
Tää kiirus johtui monesta asiasta, mutta suurin syy on se, että me ostettiin talo!!!!!!! Nyt se oma sitten löytyi ja ollaan ihan onnesta sekaisin:) Eipä tartte enää juosta näytöissä...
Beijaflor saikin jo paljon vastauksia, mutta vastaan vielä miekin. Olen myös sitä mieltä/ kuullut, että sydänäänet voi kuulla vessapaperirullan läppi. Kyllähän niitä tosiaan ennen kuunneltiin pelkällä torvella ja hyvin kuului silloinkin. Varmaan paremmin kuuluu vähän myöhemmin, ja edellyttää taatusti mieheltä kärsivällisyyttä!! Me kuunneltiin ekaa odottaessa stetoskoopilla, ja muistaakseni (miten voi unohtaa?!!) välillä kuuluikin. Tosin mahasta kuuluu aika paljon muitakin ääniä eli vähän vaikeeta se oli...
Valkovuodosta.. Kyllä täälläkin välillä lorisee ihan kunnolla, inhaa. Niin kauan kun se ei haise, eikä kutise tai kirvele niin kaikki on ok. Minä taas en tykkää pitää pikkuhousun suojia raskaana, ne hautoo ja voi edesauttaa hiivan tuloa, ja sitä en halua!!! Vaihdan sitten useemmin pikkareita, jos tarttee.. Heh, muistan myös ekaa odottaessa pelänneeni, että lapsivettäkö sieltä jo tulee, mutta ei se sitä ollut;) Itseasiassa lapsivedet eivät tulleet edes synnytyksessä ennen kuin kalvot puhkaistiin loppuvaiheessa...
Oma napa? On kyllä tässä hässäkässä vaavi jäänyt paitsiolle:( Onneksi hää kiltisti muistaa iltaisin potkutella kun käyn makaamaan. Potkut tuntuu jo mahan päältä, ja mieskin onnistui ajoittamaan mahan silittämisen niin että tunsi ekan potkun viime viikolla. Miten ne potkut voikin tuntua NIIN ihanilta?!!!!
Joo, kohta varmaan tytsi alkaa heräilemään eli lopettelen..
Mukavaa viikkoa,
tikru +tiuhti rv17+3 (vai oliko 16+3, ei täytyy sen olla toi 17+3!!)
Nyt on reissut reissattu ja arki taas alkanut.
Meidän etelän loma meni niin upeasti, ettei olis paremmin voinut mennä. Eniten mietin ennen matkaa sitä, jos jommalle kummalle lapsista iskee kauhea turistiripuli, niin sitten ei ole kellään kivaa, mutta onneksi pelkoni oli täysin turha!
Miehen tytär oli kyllä apuna korvaamaton. Jaksoi ihanasti leikkiä tuon meidän 1 v 8 kk pojan kanssa, niin että äiti ja isi saivat välillä hengähtää. Kyllä täytyy olla onnellinen tästä uusperheestä. Nimittäin kyllä tuo meidän poika oikein palvoo sisartaan vaikka harvoin näkevätkin. Ja lapsi kyllä tuntee toisen lapsen - leikitkin ihan erilaisia kuin meidän aikuisten kanssa :)
Vaa´allekin uskaltauduin taas tänä aamuna ja yllätyksekseni kiloja ei ole tullut reissun aikana yhtään. JEE! (mulla siis reippaasti ylipainoa, joten kiloja ei tarvitsisis tulla käytännössä lainkaan)
Kantoliinaa en ole koskaan käyttänyt, mutta nyt ajattelin ostaa sellaisen äitiysrahalla ja jätän paketin ottamatta. Näin kyllä kaverin luona sen uuden pakkauksen ja oli paljon ihanampi kuin kelan sivuilta katsottuna. Mutta toppapuku menisi joka tapauksessa käyttämättä kiertoon, kun meillä on 62 cm toppapuku ensimmäiseksi talveksi ja toisena talvena saakin olla jo kosteussuojattu puku lumileikkeihin. Käytin esikoiselta (syntynyt joulukuussa) äitiyspakkauksen pukua ehkä yhteensä 5 kertaa.
Ilmoittauduin muuten työväenopiston järjestämään mammajumppaan syksyksi. Onkin piiiiitkästä aikaa ensimmäinen jumppa mihin olen ilmoittautunut. Toivottavasti tulee tarpeeksi porukkaa, että se järjestetään. Mä olen aika huono lähtemään iltaisin mihinkään, niin tuleepahan kerran viikossa lähdettyä, kun kerran on siitä huvista maksanut.
Nyt täytyy lopetella!
Taneli + pikkukirppu 19+1
Markelmi: Oon kanssa samaa tuskaillut noiden vaatteiden kanssa. Poika on mulla kuitenkin vasta 2-vuotias, eikä todellakaan vielä ymmärrä mitään noista pokemoneista, spidermaneista, lohikäärmeistä jne ja tuntuu välillä, että muita vaatteita ei tarjolla olekaan 86cm:stä ylöspäin! Ärsyttävää! Ja lisäks tahtoisin kyllä ostella muitakin värejä kuin ainaista tummansinistä.
PakkausG: En ota pakkausta tällä kertaa. Itse asiassa en voinut mieltäni malttaa ja lauantai-iltana pistin miehen hakemaan varastosta pojan vanhat vauvanvaatteet/tarvikkeet ja olihan noita sit 7 laatikollista!!! Kävin ne läpi ja hyvin päästään noilla alkuun. Jos tyttö tulee, niin sit voi jotain tyttömäisempääkin hankkia. Yhen laatikollisen laitoin kierrätykseen semmosia vaatteita mitä ei esikoisella tullut pidettyä, niin ei kai sitten kakkosellakaan.
(.) Viikonloppuna oli pahoinvointia ja päänsärkyä. Osittain johtui ihan tästä helteestä. Kovasti täällä jo sateita odottelen! Ja syksyä! Riittää jo kuumuus, kiitos. Nyt on ihan hyvä olo, mutta väsyttää hurjasti. Tässä ei vaan nyt pääse nukkumaan, kun mulla on kaverin 2-vuotias hoidossa tänään ja kahden uhmaikäisen kanssa riittää tässä tekemistä.
Nyt kyllä jo olen melko varma, että vauvan liikkeitä tunnen, kun on niin usein sellaista tömpsähtelyä tuolla masussa =)
Ainiin, vielä kantoliinasta: Ostin kantoliinan ihan liian myöhään eli vasta kun poika alkoi olla vuoden vanha. Nyt kyllä aion yrittää sitä kakkosen kanssa käyttää. Kun oppis vaan noita sidontoja... Tuntui kuitenkin paljon paremmalle tuo liina kuin kantoreppu. Kantoreppusta kipeytyi hartiat ja selkä ja meillä sitä käyttikin lähinnä mies vain. Ja tuon liinan kanssa oli ihan eri tunne vaikka siihen laittoi ison 1-vuotiaan.
-tau- & masueeva 17+2
Minullakin on nyt kolmannessa raskaudessa valkovuoto ollut JÄRJETTÖMÄN runsasta. Tosissani olen miettinyt voiko se olla lapsivettä joka tihkuttelee, kun on päiviä jolloin ei kolme pikkuhousun suojaa riitä, kun kokoajan on märkä olo, mutta koska se ei ole kuitenkaan housuja kastellut eikä ole tullut veristä vuotoa vähäistä märää enempää (pieni vuoto johtuu ilmeisesti kohdunsuulla olevasta istukasta) eikä muuta niin olen yrittänyt rauhoitella itseäni---
Tosin muuten on olo koko ajan kummallinen, välillä mietin että voiko oikeasti kaikki olla ok, kun tuntuu että supistelee päivittäin ja muuten vain alavatsa ja alaselkä on kokoajan kipeänä. Saas nähdä, jos tätä mihin suuntaan kallistuu.
En vain haluaisi joutua sairaslomalle, EN!!! Ens ma ois rakenneultra ja pelkään pahoin että ne ehottaa sairaslomaa nuitten supistelujen takia...
Ei oteta äitiyspakkausta. Esikoiselle otettiin ja se saa riittää. Siitäkään ei kaikkia vaatteita tullut käytettyä. Mutta suosittelen ehdottomasti sitä ekaa odottaville, jo pakkauksesta saa kätevän ja ison säilytyslaatikon;)
Liinailusta: Ostin Hug-a- Bub (?) merkkisen liinan esikoiselle. Käyttö jäi tosi vähälle, en oikein osannut pientä vauvaa laittaa hyvää asentoon siihen ja tuntui ettei meidän tyttö ollut " liinavauva" muutenkaan. Sit kun hää oli jo isompi niin silloin pidin siinä kun imuroin (hiukan kiinnosti se homma yhteen aikaan!) ja kun kävin pyykkituvassa. Mutta lähestulkoon uuden veroinen kyllä on. No, noilla aika hyvin arvo säilyy, joten luotan siihen että sen saa eteenpäin sit kun ei itse enää tartte.
Pakko vielä hehkuttaa, ettö sain nyt ne mammalappufarkut ja ne on ihan tosi makeet ja just sopivan kokoiset:):) Nyt vaan kun säät viilenee niin en varmaan muita housuja sitten kodin ulkpuolella pidäkään!!
tikru
Hiphei, tänään siis virallinen puoliväli, viikot 20 tasan!
Kotona tämän päivän kun esikoinen ollut flunssassa viikonlopun. En viitsi viedä vielä tarhaan kun eilenkin oli vielä lämpöä, onneksi muuten tuntuu jo paremmalta.
Luin pinoja eilen, mutta en nyt juuri muista mihin pitikään kommentoida... Marialla oli ainakin kiva matka:-) Onneksi päättyi kuitenkin hyvin. Mulla neuvola ensi viikolla ja papereiden saannista en ole varma. Oli siitä puhetta, mutta antaako vai ei jää nähtäväksi
G äitiyspakkauksesta: mä vähän luulen etten ota. Jotkut vaatteet tosi söpöjä, mutta osa ei yhtään mun makuun (on samoja mitä esikoisella). On kuitenkin esikoisen haalareita ja muita vaatteita tallessa että muutamalla ostoksella pitäisi alkuun päästä. Voi olla että mieli muuttuu, katsotaan.
(.) huoli painaa välillä kovasti kun selkeitä liikkeitä en vieläkään tunne, tai siis potkuja. Eilen jo mietin että pitäisikö tänään soittaa neuvolaan, mutta sitten iltasella tuntui jotain. Mulla lähinnä semmoista että sisältä työnnetään, ihan kuin natiainen venyttelisi. Kuunteleekohan terveysaseman sairaanhoitaja, tuskin. Täytyy lupalappu töihin käydä hakemassa tuosta esikoisesta....
Oikein upeaa uutta viikkoa Terhot!
Mirabella ja Albert 20+0