Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**** Tammenterhojen maanantai ****

14.08.2006 |

Pinon avaukseen....

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tikru06:lle onnittelut talokaupasta! Saako kysellä, että mistä päin työ löysitte kodin? Omaan on kyllä kiva muuttaa!

Beijaflorin kyselyihin: osin esikoiselle trikoisen IsoHali-kantoliinan, muuten se on hyvä, kevyt ja helppo sitoa, mutta siinä menee reunat rullalle, niin että vinkkinä niille, jotka trikoista suunnittelevat: ostakaa sellainen, jossa on reunat tikattu, koska on aika hankala olla niitä reunoja oikomassa, ettei paina lasta. Nyt olen vähän harkinnut, jos ostais sellaisen kantopussin (esim. Maya wrap pouch) pikaliinaksi, kun sen saa näppärästi vaan olan yli ja siinä voi kantaa monessa asennossa ja monen ikäistä. Katellaan nyt, mihin tässä päädytään.

Valkovuodosta sen verran, että on ihan normaalia, että se lisääntyy näihin aikoihin. Kehossa on nestemäärä lisääntynyt hurjasti ja sydän joutuu työskentelemään tavallista kovemmin, jotenka aineenvaihduntakin siinä samalla kiihtyy ja jostainhan ne liikanesteet pitää poistua ja osa päätyy valkovuodoksi.

Äitiyspakkauksesta en ole vieläkään päättänyt, että otanko vai en. Viikonloppuna kaivelin esikoisen pienimpiä vaatteita ja niitä kyllä oli aikamoinen läjä ja sopivasti neutraalin värisiä, niin ehkäpä sitä pakkausta ei tarvii.

(.) Masu voi hyvin. Ummetuskin helpotti, kun aloin juomaan luumunektaria. Vauva liikkuu päivittäin, mutta liikkeitä on hieman hankala välillä hahmottaa, johtuu varmaan istukasta, joka on etuseinässä ja on vähän niin kuin iskunvaimentimena. Sivupotkut sen sijaan tuntuu paremmin. Uusia mielitekoja on ilmaantunut, nyt parasta on puuro. Sitä pitää saada ainakin kerran päivässä. Muuten ei sit mikään oikein maistukaan, paitsi hedelmät ja marjat. Huomenna on neuvola, tulen sit kertomaan uutisia sieltä jossain vaiheessa.

T: Monttu rv 19+3 (20 lähestyy! :))

Vierailija
22/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin tuota mun liinaa tässä oikein tosissaan,että aijonko käyttää..voisin jollekkin teistä sen kyllä myydä,merkki on Baby Bundler..Väri mustikka

http://www.babyidea.fi/bundler/babybundler.html

pitää vielä miettiä..uuden hintahan on tuolla hieman alle 60e.

mut pistän meidän pinoon ilmoitusta jos päätän luopua :)

Ja sitten Päivän piristykseksi,käykää ensin pisulla,ennenkuin avaatte,ettei lirahda hekottaessa!

Maria ja himpula 18+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vihdoinkin huomenna rakenneultra..potkuja tuntuu iltaisin mutta hyvin harvakseltaan..mulla on ollut nyt tän raskauden ajan ihan semmonen tunne että poika tulee..mutta sen näkee viimeistään sitte kun vauva syntyy..me ainakin otetaa se äitiyspakkaus,vaikka on jo kaksi ennestään..meidän nuorempi tyttö opettelee kovasti jo konttaamaan,kohta varmaan oppii sen..seuraava neuvola mulla on 24.8..onneksi tässä raskaudessa ei ole tarvinnut ravata tayssissa niinku kahessa eka raskaudessa..mutta nyt syömään

mansemamma ja masuvauva 19+5

Vierailija
24/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka äitiyspakkauksesta. Aion ottaa äitiyspakkauksen (vaikka minäkään en hirmuisesti innostu niistä sinisistä toppavaatteista, mutta ne sisävaatteet on kyllä ihania), koska aion säästää siitä sit muistoksi lapsille (ja heidän lapsilleen) ne pussit, toppapuvut ja jotain vaatteita. Saavat sit aikuisena vertailla, että miten äitiyspakkaus on muuttunut (tai vaatetyyli niissä) vuosien varrella. Jos niitä sit reilun parinkymmenen vuoden kuluttua vielä jaetaan, kun nämä meidän lapset omia lapsia ovat hankkimassa/saamassa.

Ja valkovuodosta olen samaa mieltä, kuin muutkin, että ei se ole niin vakavaa. Sitä tuntuu meillä kaikilla " vaivana" olevan ja ei auta muu kuin yrittää kestää. Muistaakseni mulla edellisessä raskaudessa se sit jossain vaiheessa väheni aika reilusti, siis loppua kohden. Mutta eihän sitä kunnolla enää noita kolmen vuoden takaisia asioita muista.

Mulla on ollut ihan tyttöolo tässä viime aikoina, eli luulen, että meille olisi tulossa tyttö. Mutta sen näkee sit vuodenvaihteessa. Ultrassa en luultavastikaan kysy, vaikka rakenneultraan olenkin kuun lopussa menossa. Ja tämä tyttöolo johtuu siitä, että tämä raskaus on aika rankka kaikkinensa ollut tähänkin asti ja samanlainen oli muistini mukaan myös ensimmäinen raskaus, josta siis lopputuloksena tyttö. Toinen raskaus oli huomattavasti helpompi ja silloin syntyi poika. Mutta jännä se on nähdä, että miten omat tuntemukset totuuden paljastaa.

Tänään oli eka työpäivä 4 viikon kesäloman jälkeen ja aika rankka päivä oli. Tai työpäivä sinällään meni ihan kivasti, mutta nyt kotona väsyttää tosi paljon. Lapsetkin olivat kyllä tosi väsyneitä ekan hoitopäivän jälkeen (johtuu tietysti siitäkin, että joutuivat heräämään jo kuudelta) ja ovatkin nyt jo nukkumassa. No huomenna on varmasti jo paljon helpompaa heilläkin. Äidistä en vain ole niin varma, että helpottaako minulla huomennakaan ;o)

Onnea vain tikrulle (jos oikein muistan, olen tosi huono tässä...sori) talonostosta. Mekin ostettiin talo silloin aiemmin kesällä ja muuttamaan päästään kuun lopussa, joten muuttamista on tiedossa. Rankkaahan se on, mutta kyllä se omaan taloon pääseminen palkitsee sen muuttohärdellin.

Mutta nyt toivotan kaikille mukavaa alkanutta viikkoa.

-äitiliini ja masukki 19+6

Vierailija
25/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Maria [color=violet]tuollasen reissun jälkeen varmasti on ihana palata kotiin. Lomalla on mukava käydä, mutta on se oma koti aina oma. Heh oli ihana tuo video piristys :D

[color=blue]Tau [color=maroon]tuli tuosta kuorsauksesta mieleen, että vasta oli telkkarissa vitsi, että sen sais loppumaan ukolta palleista puristamalla!! ;D eipä tullu viime yönä mieleen, ku oma ukko kuorsas. Keksin kyllä hyvän keinon sen lopettamiseksi, mutta ei siitä nyt sen enempää. .

[color=blue]Nasu [color=violet]nauti täysin rinnoin tulevasta lemmenlomasta :)

[color=blue]Noopu [color=maroon]niinhän se vanha sanonta on, että tyttö laittaa äidin kärsimään. Muistelen kyllä että akkaa odottaessa mun iho ois ollu hyvä samoin haivenet, mutta nyt kasvot on aina meikkivoidetta vailla, jotta ihmisten ilmoille viihtii lähtee. Neuvolassa oon ollu niin onnellinen sydänäänien kuulumisesta ettei oo tajunnu kysyä paljo ne on ollu. Niistähän pitäs pystyä päätteleen sukupuolta.

[color=blue]Beijaflor [color=violet]valkovuotoon vielä, että normaalia tuntuu olevan, että sitä on koko raskauden ajan runsaamman puoleisesti. Suojia en sinällään suosittele käytettävän, koska monilla ne lisää ärsytystä ja voi saada hiivan kehiin. Vaikka ei siitä hiivasta vaaraa ole sikiöllekään, mutta kuka siittä tykkäis.

Tänään tuli uus Odotus-lehti niin siinä suositeltiin karpaloita, vaikka mehun muodossa ja ikävä kyllä unohtamaan sokeriset pullat :/ niitä mulla ainaki tekee nyt mieli. Hiivaa voi kuulemma myös ehkäistä ennalta maitohappobakteereilla. Sokerin lisäksi pitäs välttää valkoista jauhoa, hiivaa, valkoista riisiä ja muita kuorittuja viljoja. Kuten myös pikaruokaa.

Hohhoijaa sanon minä, kieltoja on ihan liikaa. .mie ainaki syön sitä mitä tekee mieli.

[color=blue]Ceciliah [color=maroon]en oo heppaihminen, mutta kaveri on ja hän aina raskauduttuaan lopettaa heti ratsastamisen. Olen myös kuullut, että toiset lopettaa n. viikolla 20.

[color=blue]Tikru [color=violet]onnea talon ostosta :) koska on muutto eessä?

[color=blue]Ä-pakkauksesta vielä, että kyllä otan. Enpä etes vielä tienny minkä värinen se on, koska sillä ei oo sinällään merkitystä. Ilomielin otan sen vastaan, vaikka esikoisellekin sen otin. Minä myös jemmaan ne tulevia lapsenlapsia varten. Edellisestä jäi toppahaalari siksi käyttämättä, koska se oli akalle iso tulevana talvena ja seuraavana liian pieni.

[color=darkviolet](.) Masu kuulemma pömpöttää ja hyvä niin. Vaikka silti on yhä sellanen olo ettei uskalla koko maailmalle huutaa tätä onnea. Viimesellä viikolla on seuraava neuvolakäynti, sitä ootellessa.

Iltasin sänkyyn kellahettua tuntee hipaisuja ja pakko kai se on uskoa, että ne hentoja liikkeitä on. Älyttömiä liitoskipuja on ollu ja loppukuusta kun on työkkäriin aika niin kerron raskaudesta, jos " täti" ei sitä huomaa. Jos sitten säästyisin typeriltä kurssi tuputuksilta. Töitä kyllä voisin vielä välillä tehä, mutta se on katellessa saako niitä.

Nyt pitää kipasta keittiöön. .

Zatu ja Säde 16+3

Vierailija
26/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas tullut niin paljon uusia juttuja etten muista puoliakaan.

Kantoliinan sain kun tilasin vauva-lehden. Aikaisemmilla lapsilla on ollut rintareppu ja rinkka. Rintareppuun ei meidän muksut kauaa mahtuneet kun ovat aika isohkoja (3870g ja 3945g) ja syksy- ja talvivauvat. Yritän opetella käyttämään liinaa.

Äitiyspakkausta en ota. Olen saanut vanhojen lisäks kirppiksiltä hyviä ja halpoja vaatteita. Ostan sillä rahalla vaikka auton istuimen.

Oma napa alkaa jo pikkuhiljaa potkia ja kääntyillä entistä enemmän. Eilen illalla miehen kans tunnusteltiin pitkä tovi kun " pörrö" pyöri ja välillä monotti hiljalleen.

Oireet on jo helpottaneet, VIHDOINKIN!!!

birgit ja " pörrö" rv16+4 (meniköhän oikein, vissiin???)