**LOKAMASUJEN MAANANTAI**
Kommentit (24)
Lämpöä piisaa 25 vielä, vaikka aurinko on pilves. Tuulee kyllä ainakin välillä niin, että ilma ainakin vaihtuu. Lupasivat tälle viikolle vettä, IHANAA! Meillä on niin pölystä, että sais siivota vaikka joka päivä!
Jopa meillä haisi savulle tänään päivällä, e-pohjanmaalla siis!! Voiko olla Venäjän savua, tiedä sitten, mutta aika kauas tuo kantautuu, jos sitä on. Voi vaan kuvitella, mitä se on Itä-Suomes...
Hannako se kyseli koirista. Meillä on kaks berniä, eikä siis lapsia ennestään. Ympärillä on kyllä lapsukaisia, vanhempi koira (3 v) on nähnyt enemmänkin lapsia ja vauvoja, se on kiinnostunut, mutta ei se hirveesti lapsia kierrä. Tuo nuorempi (reilu 1 v), sitten oli TOSI hämmästynyt siskon vajaan kk:n ikäisestä vauvasta, kun kävivät kylässä. Ei se oikeen oo nähnytkään noin pieniä. Kävi kattomassa turvakaukaloon, tuijotti silmävalkuaiset loistaen, MIKÄ toi on. Sitten alko hiljaa vinkumaan ja lähti toiseen huoneeseen. En tiedä, mitä ton päässä liikkui. Kävi monesti kattomas vielä, mutta lähti niinkuin pakoon sitten. Molemmat kiinnostu heti, kun vauva alko itkemään, mutta aika nopeesti sitten lakkas into, kun vauva ei meinannut lopettaa :)
pupu kyseli sukupuoliarvioista. Mulle on varmaan n. 10 ihmistä sanonu, että poika tulee, yksi on veikannut tyttöä :) Itsellä on ollut vähän poikatunne, mutta luulen sen johtuvan siitä, kun niin moni veikkailee poikaa. No eiköhän sen 2 kk:n päästä viim. tiedä :)
Huomenaamulla täytyy käydä lääkärissä. Soitin neuvolaan tosta paineentunteesta alapääs, kun tänään töissä oli ihan karmiva tunne. Halus, että lääkäri tarkistaa, vielä kun mulla on noita supistuksia tullu aika ahkerasti. Meinas kyllä, että luultavasti ei oo mitään hätää, mutta varmistetaan. Tulee kyllä ittelleki varmempi olo, kun ei oikeen tiedä mikä on normaalia, mikä ei.
Jepulis, koittakaahan kaikki jaksella!
-bernuski rv 31!!!
Elikäs kaikki oikein hyvin. Menin sinne tyttöjen kans tuplarattailla, joten ei ihme että verenpaine oli 136/79. Ihan ok siis, mutta mulle korkea. No, oli sitä matkaaki 4km yhteen suuntaan ja tuo helle..
Hemppa oli 126 ja th:n mukaan näille viikoille oikein hyvä. Sanoi, että jos väsyttää tjn, niin vois ottaa rautaa joka toinen päivä, mutta varsinaista tarvetta ei ole. Pissa oli puhdas niinkuin mulla on aina ollut.
Vauvan syke oli hyvä, sellainen 130-140. Paino oli laskenut 900g /vko ja nyt sitä on siis lähtöpainoon tullut 8kg. Th:n mukaan oikein normaali lukema, omasta mielestä ihan liikaa (kun alussa laitoin tavoitteeksi 5-10kg:n painonnousun..)
Lääkäriaikoja ei saanut vieläkään! Oon käyny viimeksi rv 12.. Seuraava neuvola on 28.8. eli tasan 2 vkon päästä ja sitten ois toiveissa saada se neuvola-aika. Ja sitten yllätys: Sain ultra-ajan 30.8. eli vkolle 32+4. Ihmettelin, että mikäs ultra se on, niin th vaan sanoi, että katsotaan vauvan kasvua ja tarjontaa. No, eipä se minua todellakaan haittaa :D Kiva päästä vielä kerran kurkkaamaan vauvaa ja varmistua vielä siitä vauvan jalkovälistäkin ;)
Ainiin ja fundus oli 28 eli keskikäyrän yläpuolella vähän.
Nyt syömään...
Tuli mieleen kun Mianni eilen iltasella taisi pinossa kysellä niistä vauvan vaatteista niin vastaampa nyttten..
Eli kun meillähän on tosiaan ennestään vain poikia, yhteensä 5 kappaletta ja kun nyt on tosiaan niissä kolmessa 4d ultrassa paljastunut tytöksi tämä vauveli niin kyllähän minä en muita vaatteita pikku prinsessalla käytä kuin punasita ja niitä tyttöjen värejä..Ja olen aina sanonut että jos minä nyt joskus sen tytön saan niin se kulkee vain mekossa=) Tosin en tietenkään näin nyt todellisuudessa tee,vaan olen myös housuja ostanut..Ja kun ei niitä tyttöjen vaatteita ole ennestään niin kaikki olen sitten saanut ostaa,osan uutena ja osan vähän käytettynä.Ja nyt kun lasken niin olen saanut tuhlattua peräti ainakin 250-300¿ pelkkiin vaatteisiin tytölle.Mutta niitä nyt onkin aika valtavasti jo..=/ Tosin kaikki on ale vaatteita,ja tyyliin esim.kun viime vkl kauppoja kiertäessä löysin 5 pitkä hiasta bodya sittarista 2¿ kpl,eli ei mielestäni paha hinta.Yhtäkään vaatetta en ole norm.hinnalla ostanut..
Pojalle on nyt vaatetta sitten ihan tarpeeksi jos sattuukin olemaan poika,sinisiä ja valkosia tai ruskeita kaikki.Ja olen tosiaan ajatellut etten pese kuin osan tytön vaatteista,(että pärjätään eka päivä)että jos onkin poika niin saan luultavasti aika helposti myytyä esim.huutonetissä niitä lähes samalla hinnalla millä itsekin ostin..
En itse henk.koht.pidä vihreästä,keltasesta jne..että jos tyttö on niin kulkee vain punaisissa,valkoisissa tai ruskeissa.
Sain kehdon laitettua valmiiksi,siis patjan ja pinnasuojuksen ja kehdonverhon ja mobiilinkin väsättyä sinne=) Se pikkukerttu vain sieltä puuttuu..Nooh,kohtahan se lokakuukin tulee jo..aika on kyllä mennyt todella nopeeta!!
Kävin ulkoileen lasten kanssa ja puolen tunnin lenkillä,kylläpä taas alkoi supisteleen ihan mielettömänä,että taidan mennä lepäileen ettei nyt ala syntyyn kun tuntuu että niitä suppareita tulle nyt todella paljon.Mies on siitä ihana kun haluaa ja jaksaa viettää lasten kanssa aikaa vaikka onkin joka päivä töissä 12h,eli hoitaa lapset lähes tulkoon kokonaan yksin aina illat k.18 eteenpäin.Minä sitten hoidan nuo kotihommat,eli yleensä imuroin kun mies on kaikki muut hoitanu..Hän on sitä mieltä että vaikka olen kotona päivät niin kyllä osa niistä kotitöistä kuuluu myös hänelle,mikä on tosi hienoa mielestäni.Mutta joskus tulee kyllä kieltämättä tunne että olen vain laiskotellut päivän,kun illalla kämppä on kuin pommin jäljiltä.Mutta tosiaan kun ollaan sovittu että jos en kaikkea kerkeä tekemään niin hän hoitaa loput..Ja kyllä se niin onkin että jos teen esim. ruoan ja ulkoilen lasten kanssa tai käyn jossain heidän kanssa en missään nimessä kerkeä hoitaman kaikkia " pakollisia" kotihommia ennen kuin mies tulee kotiin ja sitten hän tarttuu niihin kun tulee töistä..Toki on päiviä ettei kumpikaan laita tikkuakaan ristiin,kylläpä ne astiat,pyykit ja muut kerkiää hoitaa sitten seuraavanakin päivänä..Mitähän mie nyt tällästä aloin höpöttään,kun ei tainnut ees liittyä mihinkään..No se siitä sitten.
Apua,huomenna alkaa koulu esikoisella ja eskari kakkosella=/ Saanähdä nukkuuko kukaan ens yönä..Mieskin otti huomisen vapaaksi jotta saadaan yhdessä saattaa lapset kouluun..
Nyt levolle=)
Eli mulla oli tänään lääkäri ja sain ajan punktioon joka on jo keskiviikkona. Syynä se et " pikkuinen" on jo niin iso, painoarvio oli tänään 3,1kg. Lääkäri vaan totes et tuskin johtaa vielä mihinkään toimenpiteisiin mut kannattaa kuulema alkaa valmistautua jo synnytykseen.
On niin jännä kun raskaus on muuten mennyt tosi hyvin ja diabetes on ollu hyvässä tasapainossa ni sit kuitenkin on jotain. Huolestuneena kysyin lääkäriltä et voinko tehdä jotain ettei ihan jättiläistä syntyis, niin lääkäri totes etten pysty ite vaikuttamaan vauvan kokoon millään lailla. Vaikka diabetes on tasapainossa silti vauva kasvaa isoks just diabeteksen takia.
Tyttöä kun odotin niin mulle tehtiin punktio rv34+ ja sen perusteella päätettiin sektio päivä mikä oli rv36+.
Punktion tulokset saa jo seuraavana päivänä. Miehellä on vielä 2 viikkoa kesälomaa jäljellä, saa nähdä jääkö heti kesäloman jälkeen isyyslomalle,...
Eipä nyt muuta tällä kertaa. Ilmottelen sit punktion tuloksista et mikä mun kohtalo on ;)
Sasku ja Onni rv33+2