Vagifemin käyttäjät, onko teillä valkovuotoa?
Elikkä otsikossa kysymys. Minulla on Vagifem käytössä kaksi kertaa viikossa. Kuukautiset ovat jääneet reilu vuosi sitten pois eli vaihdevuodet alkaneet. Gynekologilla olen käynyt 5 kk sitten. Olen huomannut, että valkovuotoa on jonkin verran. Se on aivan normaalin näköistä eikä tuoksahda. Tein vielä varmuuden vuoksi Apteekin testin (canesten) eikä mitään tulehdusta näyttänyt. Onko teillä muilla valkovuotoa minkä verran? Luulisi, että ihan limakalvojen kunnonkin takia vuotoa pitää jonkin verran olla...
Kommentit (28)
Sinulla ainakin joka viikko sama tauti.
Aina kun oli sen tabletin laittanut niin seuraavana päivänä oli housuissa vähän valkoista, mutta ei muina päivinä. Luulen, että se oli sitä sulanutta tablettia. Enää en käytä eikä ole vuotoa.
Hiukan valkovuotoa on, eiköhän se ole ihan normaalia. Juuri kävin gynellä ja kaikki oli kunnossa.
Eikös valkovuoto juuri pidä limakalvot kunnossa? Vagifem siis auttaa pitämään limakalvot kosteina ja ehkäisee kuivumista...
On ja kauhea kutina sekä hiivatulehdusta myös. Lopetin käytön.
Yleisenä haittavaikutuksena mainitaan vuoto emättimestä. Nykyään Vagifemillä on rinnakkaisvalmiste Vagidonna, joka on halvempi ja näistä kummastakin saa reseptillä kelakorvauksen, tämä on hiljattain muuttunut.
Melko vähäisessä määrin on. Mutta yleistä on että tulee valkovuotoa.
Itse aloin käyttämään myös Vagifemiä tuossa vähän päälle 40 vuotiaana. Käytän 2:na iltana viikossa.
Olen herkkä saamaan virtsatulehduksia, niin tämä lääke on erittäin hyvä estämään niitä tulehduksia.
Joskus käytä 3 tabl./ vkossa.
Minun on käytettävä tätä varmaan koko ikäni.
Ei ole aiheuttanut minulle mitään vuotoa.
Vierailija kirjoitti:
Yleisenä haittavaikutuksena mainitaan vuoto emättimestä. Nykyään Vagifemillä on rinnakkaisvalmiste Vagidonna, joka on halvempi ja näistä kummastakin saa reseptillä kelakorvauksen, tämä on hiljattain muuttunut.
Vagifemistä sai aiemmin kelakorvausta, mutta sitten se poistui muutama vuosi sitten. Reseptillä saa ostettua isomman pakkauksen, joten sitä kautta se tulee halvemmaksi kuin ilman reseptiä ostettuna niitä pienempiä.
Ellei sitten ihan viime viikkoina ole tullut uudellen korvattavaksi, sitä en tiedä.
Olen käyttänyt kolme vuotta, eikä mitään vuotoa ole ollut.
Täälläkään ei mitään ylimääräistä. 2krt/viikko
Vierailija kirjoitti:
On ja kauhea kutina sekä hiivatulehdusta myös. Lopetin käytön.
No tuo tulee kyllä jostain muusta kuin Vagifemistä.
Ei se itsessään mitään hiivatulehduksia aiheuta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ero :vagisan ja vagifem?
Vagifem on laadukkaampi ja parempi, koska siinä pieni määrä hormoneja.
Vagisanissa ei ole mitään hormoneja.
Ei ole valkovuotoa vaan se sulanut pilleri joka tekee sitä mitä pitääkin, kosteuttaa paikkoja ja pitää limakalvot kunnossa
Uppista...