Hei: Laittaako kukaan enää nykyaikana keittiön kaappien hyllyihin hyllypaperit?
Edesmenehtynyt iäkäs äitini laittoi keittiön kaappien hyllyjen suojaksi hyllypaperit koko elämänsä ajan. Hän vaihtoi säännöllisin välein keittiön kaappihyllyihin uudet hyllypaperit ja osittain hän käytti hyllyjen suojana myös kerniliinaa. Muovinen kerniliinahan on siitä hyvä, että sitä voi tarvittaessa myös pyyhkäistä kostealla rätillä.
Mitenkäs tämän päivän keittiövastaavat kodeissanne, laitatteko hyllypaperia enää kaappien hyllyihin?
Kommentit (46)
Hep.Tosi siistiä. On joskus joku purkki alkanut vuotamaan.
Ei todellakaan laiteta. Äiti kyllä laittoi 70-luvulla, mutta ei hänkään sentään enää.
No en. 70-80-lukujen taitteessa muistan kotona hyllypaperia käytetyn.
Tainnut minunkin äiti tuon tavan jo lopettaa, vaikka lapsuudessani sitä vielä harrasti.
En ole ikinä laittanut. Kaikki purkit yms. ovat sellaisia, etteivät vuoda. Ja kaappien ovet suojaavat hyllyjä pölyltä mielestäni tarpeeksi hyvin.
Laitoin edellisessä asunnossani, koska keittiön kaappi oli alkuperäinen 50-luvulta ja hyllylevyt olivat siten maalattua puuta.
Paperit vessan kaappiin ja astiasto keittiön kaappiin
Mä laitan meidän ruokakaapin hyllyihin hyllypaperit. Alalaatikostojen pohjalla on ikeasta ostettua muovista suojaa. Se ei vaan ole hyvä kun ei pysy paikallaan enkä ole keksinyt millä sen kiinnittäisi laatikkojen pohjaan. Kaksipuolinen teippi ei toiminut. Yläkaappeja meillä ei ole ollenkaan.
Riippuu kaapista. Kattila- ja paistinpannukaapissa pidän ja veitsilaatikoissa, kun ne joutuu aika koetukselle, mutta en pidä kuivaruokakaapissa.
En itse laita niitä papereita, koska esim mahdollisesti vuotavat purkit ovat muovilaatikoissa ja siten hyllyjen pinta on turvassa.
Äitini laittoi ne paperit aina ja vaihtoi välillä, hän olikin supernainen.
No kahvikaappiin voisin laittaa piristykseksi jonkin vaalean paperin, kiitos tämän ketjun😁
Oi tuli ihan lapsuusmuistoja mieleen! Aina oli hyllypaperit keittiön hyllyissä :), muistan yhtäkkiä jopa yhden värityksen. Itse en ole niitä laittanut, mutta ihana häivähdys menneistä ajoista.
En muista, että ollenko koskaan laittanut.. Ehkä joskus pikkuvaimo aikoina ensimmäiseen kämppään ysärillä.
Sitten lopetin moisen pöllöilyn. Ei kavereillakaan ole tai kellä vaan olen vuosien varrella kyläillyt. Edes vanhemmilla ihmisillä.
50-luvun kaapeissa hyllyt olivat jotain maalamatonta tikkulautaa ja siksi kai niitä paperoitiin.
Eipä ole nykykaapeissa tarvetta, paitsi kattilakaappiin laitoin ohuen korkkilevyn.
Osaan olen laittanut Ikean hyllymuovia ja "-huopaa" (harmaa kangasmainen pinta).
Siihen hyllynreunaan kaunis pitsi vielä. Voi olla myös muovinauhapitsiä, helpompi pyyhkäistä. Liinavaatekaappuun ainakin oikeat käsinvirkatut.
Vierailija kirjoitti:
50-luvun kaapeissa hyllyt olivat jotain maalamatonta tikkulautaa ja siksi kai niitä paperoitiin.
Eipä ole nykykaapeissa tarvetta, paitsi kattilakaappiin laitoin ohuen korkkilevyn.
Mistä saa ohutta korkkilevyä?
Kiinnostuin.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan meidän ruokakaapin hyllyihin hyllypaperit. Alalaatikostojen pohjalla on ikeasta ostettua muovista suojaa. Se ei vaan ole hyvä kun ei pysy paikallaan enkä ole keksinyt millä sen kiinnittäisi laatikkojen pohjaan. Kaksipuolinen teippi ei toiminut. Yläkaappeja meillä ei ole ollenkaan.
Mun Mummi on laittanut ikoinan nastoilla alahyllyn.
Kannattaa varoa painessa, ettei nasta mene sormeen kannan läpi.
Kyllä, sillä se suojaa hyllyä.