Pystyykö rannemurtuman jälkeen enää koskaan
punnertamaan? Mielestäni ihan hyvä liike hartioille ja käsivarsille. Tein niitä ennen päivittäin 20, osana kotitreeniä. Vieläköhän ranne tulee tarpeeksi tukevaksi?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu. Mutta minä pystyn. Vaikea pirstaleinen murtuma, metallia ranteessa vieläkin
Minulla oli myös vaikea ja pirstaleinen. Käsikirurgi Tyksissä leikkasi sen, muttereita ja rautaa. Mutta tulos on loistava, voin ehdä kaikkea kuten ennenkin.
Pilkunviilausta, mutta se on titaania eikä rautaa.
Jos se on anatomisesti kunnossa eikä siinä ole rakennevikaa murtuman jäljiltä niin kyllä sillä pitäisi vielä voida punnertaa kunnolla tulevaisuudessa. Vaikea sanoa mitään tarkkaa aikaa kun murtuman ja hermoston paraneminen on yksilöllistä, samoin kuin lihasten kehittyminen.
Kunhan vain vahvistat sitä maltilla ja vältät ylirasitusta.
Mulla murtui ranne 12-vuotiaana enkä ole sen jälkeen pystynyt kivutta punnertamaan. Koulun liikuntatunneilla väkisin tein vaikka sattui. Nyt olen 26v.
No itse mursin ranteeni poikki paristakin kohtaa muutama vuosi sitten. Käsi lyheni puoli senttiä :D Pelkäsin etten enää pysty treenailemaan normaalisti, mutta kyllä tuo käsi vieläkin pelittää aika hyvin. Vaatii enemmän lämmittelyä, ja luutumisessa yms kesti muutamiakin kuukausia.
Pystyn nykyään jopa seisomaan käsilläni, kunhan vain treenaan tuota kättä pari päivää ennen kevyemmillä kuormilla. Eli kylmiltään ei ranne kestä niin paljon kuin ennen, mutta semmoisella säännöllisellä suostuttelulla on tää ihan toiminut hyvin :-)
Kaaduin ja ranne murtui.On sitten luutunut pieneen virheasentoon.Oikaisu ei onnistunut.Lääkäri sanoi ettei kannata leikata koska siitä ei ole mitään hyötyä.Haittaa ei juurikaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Kaaduin ja ranne murtui.On sitten luutunut pieneen virheasentoon.Oikaisu ei onnistunut.Lääkäri sanoi ettei kannata leikata koska siitä ei ole mitään hyötyä.Haittaa ei juurikaan ole.
Onnistuuko punnertaminen?
Kannattaa kokeilla ensin polvet maassa ns. naisten punnerruksia.
Molemmat ranteet murtuneet samassa rytäkässä kolme vuotta sitten. Toinen leikattiin ja levytettiin, toinen vain kipsattiin. Punnerran nykyään punnerruskahvojen kanssa. Muuten sattuu levytettyyn ranteeseen liikaa.
Riippuu täysin miten pahasti ranne murtunut? Tarvittiinko leikkausta?
Minulla ranne murtui pari vuotta sitten, eikä edes tarvinnut leikata, mutta edelleenkään se ei ole normaali, eikä voimaa yhtäpaljon kuin toisessa kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Öö, miksi vastaat, jos et tiedä pystyykö vai ei?
Höö ittelles.
Miksi sinä kyselet tyhmiä, kun et edes vastaa kysymykseen?
Itsellä onnistuu punnerruskahvoilla, kun paino ei osu kokonaan ranteen päälle. Ranne murtui lapsena, eikä sitä hoidettu kunnolla.
Minulla oli myös vaikea ja pirstaleinen. Käsikirurgi Tyksissä leikkasi sen, muttereita ja rautaa. Mutta tulos on loistava, voin ehdä kaikkea kuten ennenkin.