Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyykö rannemurtuman jälkeen enää koskaan

Vierailija
06.04.2021 |

punnertamaan? Mielestäni ihan hyvä liike hartioille ja käsivarsille. Tein niitä ennen päivittäin 20, osana kotitreeniä. Vieläköhän ranne tulee tarpeeksi tukevaksi?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu. Mutta minä pystyn. Vaikea pirstaleinen murtuma, metallia ranteessa vieläkin

Minulla oli myös vaikea ja pirstaleinen. Käsikirurgi Tyksissä leikkasi sen, muttereita ja rautaa. Mutta tulos on loistava, voin ehdä kaikkea kuten ennenkin.

Vierailija
22/33 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu. Mutta minä pystyn. Vaikea pirstaleinen murtuma, metallia ranteessa vieläkin

Minulla oli myös vaikea ja pirstaleinen. Käsikirurgi Tyksissä leikkasi sen, muttereita ja rautaa. Mutta tulos on loistava, voin ehdä kaikkea kuten ennenkin.

Pilkunviilausta, mutta se on titaania eikä rautaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on anatomisesti kunnossa eikä siinä ole rakennevikaa murtuman jäljiltä niin kyllä sillä pitäisi vielä voida punnertaa kunnolla tulevaisuudessa. Vaikea sanoa mitään tarkkaa aikaa kun murtuman ja hermoston paraneminen on yksilöllistä, samoin kuin lihasten kehittyminen.

Kunhan vain vahvistat sitä maltilla ja vältät ylirasitusta.

Vierailija
24/33 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla murtui ranne 12-vuotiaana enkä ole sen jälkeen pystynyt kivutta punnertamaan. Koulun liikuntatunneilla väkisin tein vaikka sattui. Nyt olen 26v.

Vierailija
25/33 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse mursin ranteeni poikki paristakin kohtaa muutama vuosi sitten. Käsi lyheni puoli senttiä :D Pelkäsin etten enää pysty treenailemaan normaalisti, mutta kyllä tuo käsi vieläkin pelittää aika hyvin. Vaatii enemmän lämmittelyä, ja luutumisessa yms kesti muutamiakin kuukausia.

Pystyn nykyään jopa seisomaan käsilläni, kunhan vain treenaan tuota kättä pari päivää ennen kevyemmillä kuormilla. Eli kylmiltään ei ranne kestä niin paljon kuin ennen, mutta semmoisella säännöllisellä suostuttelulla on tää ihan toiminut hyvin :-) 

Vierailija
26/33 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaduin ja ranne murtui.On sitten luutunut pieneen virheasentoon.Oikaisu ei onnistunut.Lääkäri sanoi ettei kannata leikata koska siitä ei ole mitään hyötyä.Haittaa ei juurikaan ole.

Vierailija
27/33 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaaduin ja ranne murtui.On sitten luutunut pieneen virheasentoon.Oikaisu ei onnistunut.Lääkäri sanoi ettei kannata leikata koska siitä ei ole mitään hyötyä.Haittaa ei juurikaan ole.

Onnistuuko punnertaminen?

Vierailija
28/33 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla ensin polvet maassa ns. naisten punnerruksia.

Vierailija
29/33 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ranteet murtuneet samassa rytäkässä kolme vuotta sitten. Toinen leikattiin ja levytettiin, toinen vain kipsattiin. Punnerran nykyään punnerruskahvojen kanssa. Muuten sattuu levytettyyn ranteeseen liikaa.

Vierailija
30/33 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin miten pahasti ranne murtunut? Tarvittiinko leikkausta?

Minulla ranne murtui pari vuotta sitten, eikä edes tarvinnut leikata, mutta edelleenkään se ei ole normaali, eikä voimaa yhtäpaljon kuin toisessa kädessä.

Vierailija
31/33 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyy.

Vierailija
32/33 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, miksi vastaat, jos et tiedä pystyykö vai ei?

Höö ittelles.

Miksi sinä kyselet tyhmiä, kun et edes vastaa kysymykseen?

Vierailija
33/33 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä onnistuu punnerruskahvoilla, kun paino ei osu kokonaan ranteen päälle. Ranne murtui lapsena, eikä sitä hoidettu kunnolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi