Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKSET..taas maanantai..

13.08.2006 |

No nyt kyl sunnuntai, mut toi viimonen ketju oli menny niin alas että aattelin näin illalla alottaa uuden..

Pitää vähän hehkuttaa että leevi on nyt kääntyillä ja ollaan käyty lenkillä rattailla, ku kiukku meinas vaunuissa tulla ku ei nähny mitään.. se kyl uskomatonta miten nopeesti ne oppii kaikkee..

myt nyt taidan suunnistaa nukkumaan ku poikakin on jo nukkunu ihan jonkun aikaa..

mukavaa elokuun jatkoa kaikille :)))

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moona on vetänyt unia jo neljättä tuntia!!! En edes muista, milloin olisi nukkunut näin kauan. On ollut tänään hereillä tunnin ja vartin, onkohan ihan normaalia? Luultavasti johtuu vain kelien viilenemisestä, kun saa nukuttua paremmin ja taitaa taas olla jonkin sortin rytminvaihdoskin menossa. No, onpahan omaa aikaa. Olen saanut lajiteltua jo hääkuvista ne, mitkä laitetaan kansioon ja mitkä ei. Eihän noista häistäkään ole kuin kaksi vuotta. =)

Eipä meille kuulu mitään uutta ihmeellistä. Liikuminen on tällä hetkellä selvästi out. Sen sijaan tarttumisen harjoittelu on selvästi kova sana. Kaikkeen pitää tarttua ja viskoa. =) Samoin juttelu on selvästi ollut pinnalla viime aikoina.

Viikonlopuksi ollaan lähdössä Suurajoja karkuun maalle, jospa saataisiin siellä ommeltua pari vaippaa, kun huomenna saadaan kankaat. Käydään samalla kokeilemassa kantoreppua, jotta isikin voi liikkua Moonan kanssa ulkona. Kokeiltiin kyllä jo rattaita, mutta tämä meidän kaupungin keskusta kun ei ole kovin ratas-ystävällinen.

Meilläkin ollaan mietitty tuota vauvauintiin menoa, kun Moona aivan selvästi tykkää vedestä. Täällä se vain on ihan älyttömän kallista. Täytyy nyt ainakin infossa käydä kuuntelemassa.

Jeps, ei kai muuta. Taidan lähteä nauttimaan rauhallisesta kahvihetkestä. Jospa tuo neitikin kohta heräilisi, niin voisi lähteä ostamaan valokuviin muovikulmia, jotta ne kuvat saisi vielä kansioonkin. =)

Elliina ja uninen Moona

Vierailija
2/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leevi sit kävi yhtäkkiä pyörimään ihan kunnolla... ja höpötystä riittää... Niin joku kyseli et onko käyny missään.. mie oon muutaman kerran käyny tuulettumassa, tuli kyl joka kertaa kauhee ikävä.. ja sit ku pääs takas piti hirmusesti halia.. mut leevi kyl oli pärjänny oikein hienosti mummon hoidossa eikä ollu ees kiukunnu.. :D uniakin oli nukkunu paremmin ku tavallisesti.. hmm..

Menny aamupäivä vähän touhutessa ni leeviltä katos unet jonnekin.. nyt sit sammahti ju nukkunu yli tunnin.. voi pientä :D

Eilen oli kunnon ukkosilma, mut olipa ihanaa ku sato kunnolla vettä.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei kuulu oikeestaan mitään uutta, mutta pitää nyt jotain kirjoitella että saadaan pino ylemmäs.

Eilen käytiin hakemassa ensimmäinen piikki Netalle ja hyvin meni. Tyttö ei edes itkenyt kun piikki laitettiin ja mitään oireita ei tullut ainakaan vielä eilen. Neljän kuukauden neuvola onkin jo sitten parin viikon päästä.

Meille on alkanut vähän muodostumaan rytmiä elämään. Yöunet nukutaan 22-9 ja siinä välillä tankkaillaan 1-3 kertaa. Toisinaan jopa useammin. Viime yö meni yhdellä syönnillä vähän jälkeen seitsemän. ja sitten puoli kymmeneltä ylös. Eli univelkoja ei tällä mammalla enää ole. Nyt vain esikoisella on kamala räkätauti ja yskii öisin. Toivotaan ettei tarttuisi Nettaan.

Päivisin Netta nukkuu 3-4 päikkärit, jotka ovat kestoltaan puolesta tunnista tuntiin, joskus jopa pari tuntia...

Ensi viikolla alkaa isännällä kolmen viikon loma, joten pientä reissua tiedossa. Vielä ei tarkkaa suunnitelmaa ole mutta ainakin Ähtärin eläinpuistossa meinasimme käydä. Jospa ilmat olisivat jo sellaiset, että eläimetkin olisivat hereillä ja näkyvissä... :)

Ainoa " ongelma" meillä on, kun Netta ei oikeen välitä syödä istuma-asennossa eli aina pitäisi löytyä makuupaikka... Ja yritin jo opettaa tyttöä korvikkeille, jotta reissussa saisi edes siitä ruokansa, mutta tyttö vain yökkäili korvikkeelle. Pullosta kyllä on juonut minun pakastettua maitoa joten ei pullossakaan ole vika... Mutta luulen että nälkäisenä tyttö kyllä syö sitten istualtaankin. Sitäkin on pitänyt harjoitella kotona, mutta monesti iltaisin huomaa, että taas päivä meni ja kaikki syötöt makuultaan... :) Kun ei muista....

Mutta nyt lopetan ja jätän muillekin tilaa kirjoitella... :)

Kirsi ja Netta ensi viikolla jo 4kk

Vierailija
4/12 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitten huhtikuun jälkeen käynyt kirjottelemassa,mutta nyt ajattelin kun tyttö on nukkumassa.Meidän tyttömme Mimosa täyttää kanssa kohta jo 4kk.tta ja ensi viikolla on ensimmäinen lääkäri käynti.Meillekkin on jo tullut rytmiä elämään.Mimosa nukkuu 3-4 päikkärit päivässä,ensimmäiset 12 aikaan,14-15 ja sitten käydään nukkumaan illalla kun ensin on syöty iltavellit puoli 7 aikaan ja sitten nukutaankin aamu 7.Ja sen jälkeen syödään ja jatketaan unia puoli yhteentoista.Mimosa on pienestä asti nukkunut yöt hyvin,pienenä kerran heräsi yössä syömään ja kun tuli kaksi kuukautta täyteen ni nukkui koko yön.Itse jouduin aloittamaan korvikkeen annon jo hieman reilu kuukauden ikäisenä kun maidon tulo vaan loppui:(,mutta hyvin se on maistunut siitä huolimatta.Mutta jospa jättäisin tilaa muillekkin.Käyn joskus kirjottelemassa ja lukemassa muiden kuulumisia.Hyviä jatkoja kaikille:) ....Minä ja Mimosa

Vierailija
5/12 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä onkin jo kaivattu.

Ei meillekään mitään kummempaa. Poika oppi kunnolla kääntymään. Aiemmin mennyt silloin tällöin ihan vahingossa, mutta nyt kääntyilee kuin vanha tekijä. Lisäksi pyörii itsensä ympäri, eli liikekannalla on. Taas alkaakin sitten uusi vaihe, kun ei voi niin vaan jättää yksikseen köllöttelemään.

Meillä mennään edelleen rintamaidolla. Maissivelliä maisteltu, eivät vaikuttaneet yöuniin pidentävästi, joten senkään puoleen ei ole pidetty kiirettä. Katotaan kuinka maito riittää ja mamma jaksaa toimia maitoautona. Meillä onneksi kelpaa korvikkeet ja pullo, pääsen minäkin välillä irtautumaan kotihommista.

Vierailija
6/12 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen aloitti tänään koulun.Voih,minun pienestä pojasta tuli nyt iso koululainen.

Poitsu jännitti ihan hirveästi ja niin kyllä jännitti minuakin ja edelleen huolettaa,että ei joutuisi kiusan kohteeksi ja oppiminen lähtisi hyvin käyntiin.

Tämä meidän juniori sitten onkin luku erikseen. Pienin ukko,kun ei millään malttaisi nukkua,ei yöllä eikä liiemmin päivälläkään.

Opettelee kauhealla ähinällä konttamaan ja tässä sunnuntaina Markus oli lattialla köllimässä,kun katselimme vakoojaveljeä telkkarista,niin poika nojasi kyynärpäihinsä ja nosti pepun ylös ja huojui ja heilu siinä,mutta eih...Eteenpäin ei päästy,vaikka asemissa oltiin niin mallikkaasti=)

Mutta nyt lähdemme käpöttelemään mummille,kun iskä tule sinne ja sitten lähdemme hakemaan mummille koiranpennun. Se onkin ollut veljeksistä isomman toinen kohokohta koulun lisäksi.

Niksu poikueineen.

Vierailija
7/12 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, ihanaa tulee vettä ainakin muutamia tippoja jo!! Saa meidänkin istutukset vettä taivaan lahjana, eikä minun kiroamiseni kera. On ollut pikkunen homma tätä hehtaaritonttia kastella.

Meilläkin noustaan ylös jo kovasti. Ihme että toi 8,5kg:n mötkäle jaksaa jumpata itsensä ylös, vaik kuvittelis että on liian pullea siihen. Katin kontit. Kohta mennään lujaa jo.

Vähän väliä käyn ukkelin pelastamassa sohvan alta, kun jää jumiin sinne. Muuten paanaa piisaa, varsinkin laatalla päästään tosi lujaa jo. Keittiöstä kodinhoitohuoneeseen äidin perään lähtee välittömästi ja ihanalta tuntuu kun pieni tulee vastaan iso hymy kasvoilla. Liian sulonen mies. Muutenkin vaikeuksia olla syömättä kokonaan tota pehmeetä aurinkoista mussukkaa. *Rakastan* Ja tiedättekö kuinka meillä nukutaan; Illalla otan jätkän tissille, jätän viereeni sen jälkeen siinä Okko kääntyy masulleen ja nukahtaa itsekseen. Nostan sänkyyn hetken päästä. Päivisin, just nytkin, nukahtaa sitteriin itsekseen. Kuorsaus alkaaa kuuluun vaan. Ihmeellinen lapsi, en jaksa kuin ihmetellä tuota kiltteyttä aina vaan. Miten ollaan ansaittukin tuo mies??!!

Meillä ens la tiedossa pippalot. Kuinkahan käy, oon luvannut kovasti lähtee mukaan, mutta nyt jo alkaa jänistään. Raskinko jättää Okkoa mummulaan.. vaikka lähellä onkin, oon huono tässä hommassa. Kyllä Okko pärjää, mut entäs minä??? Pullosta ottaa omaa maitoakin, vielä kun sais lypsettyä riittävästi... en tiedä. Kamalaa psyykkistä kamppailua itsensä kanssa noin pienestä asiasta. Ootteko kukaan muu käyneet irtautumassa vielä???

Sadetta jokaiselle toivottelee Lumo

Vierailija
8/12 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilu

Vierailija
9/12 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joakim esittäytyy

Olen lukenut `huhtikuisia`jo odotus aikana, mutta en ole ryhtynyt kirjoittelemaan...eli meidän esikoinen syntyi Haikaranpesässä 28.4 eli on nyt 3,5 kk. 3 kk:n neuvolassa huikeat mitat 66,5cm/7kg. Menee nukkumaan 19 ja syö ( rintamaitoa) 23 / 3-4 / 6-7 herää juttelemaan yksikseen ja välillä nukahtaa tai sitten käskee äidin leikkimään...yhtä hymyä on meidän aarre. kaksistaan vietetään päivät, kun isä tulee töissä niin sitten alkaakin päivän parhaat leikit.

harrastuksista: Ollaan aloittamassa vauvauinti syyskuun alussa: ) . Onko muilla kokemusta? Hyviä / huonoja?

Tapailetteko muita vauvoja/äitejä tai oletteko` te` tavanneet koskaan?

me voitaisiin joskus vaihtaa kuulumisia kasvotusten, jos jotkut Helsingissä tapailee tai haluaa tavata?

Nyt toi f...kin aurinko tuli, pitää mennä siirtämään vaunuja parvekkeeltä...kuullaan

barbamami 78

Vierailija
10/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi kylässä, joten siksi tähä aikaan kirjottelen.

Me ollaan ostamassa uutta rivarinpätkää. Sen takia en ole ehtinyt kirjoittelemaan. Joona voi hyvin. Iloinen pieni poika kohta jo 4kk. Kyllä menee aika nopiaa.

Mies on neljä viikkoa Tampereella, joten olen täällä arkipäivät ihan kaksin poijan kanssa.

Kylläpäs jonkun poika jo kovasti menee eteenpäin (anteeksi, nimimerkki unohtui). Joonallakin on kova yritys, mutta taito vielä puutuu. No onhan tässä vielä aikaa.

Ensiviikolla on neuvola. Kiva taas nähdä miten on poika kasvanut.

Barbamama kyseli tosta tapaamisesta. Jos kiinnostaa tulla Vantaalaisia esikoisten äitejä tapaamaan Jumboon, niin kannattaa tulla kurkkimaan tonne ensikoiden pinoon. Siellä olisi meillä nimittäin tapaaminen suunnitteilla.

Nyt nukkumaan.

pesukarhu ja Joona viikon päästä 4kk

Vierailija
11/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut esikoisoisten palstaa....meenpäs esittäytymään sinnekin...ja joo voitaisiin tulla moikkaamaan toisia pikkusia....: )

Vierailija
12/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen meidän Emma pyörähti ihan itse selältä vatsalleen, ja kun kääntymisen taito oli opittu niin sitä harjoiteltiin sitten koko päivä. Vatsalleen kun on päästy, niin peppu ylös ja vauhtia pitäis olla jo 100 lasissa.... mut kun ei oo, niin sekös harmittaa. Lattiaa ja mattoa jyystetään suu karvoissa. :) Oman akselin ympäri kyllä päästään jo.

Meilläkin pitäis alkaa vauvauinti ensi lauantaina, mutta pelkään pahasti, että räkätauti on tulossa Emmalle uudestaan. Toivottavasti ei. Olen myös harkinnut muskariin menemistä. Onks kukaan vielä aloittanut muskaria tai ollut vanhempien lasten kanssa? Olis kiva lukea kokemuksia.

Joku kyseli irtautumisista. Me käytiin mieheni kanssa leffassa noin kuukaus sitten. Oli ihan mukavaa ja kotonakin kaikki sujui ongelmitta, joten saadaan varmasti mummo ja pappa uudestaankin lapsenvahdeiksi. Suosittelen!

Eipä tässä muuta kuin hyvät viikon jatkot!