Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä, onko näillä keleillä kevyt haalari + alusvaatteet 1-vuotiaalle riittävä vaatetus 1-vuotiaalle ulos?

Vierailija
06.04.2021 |

+ ohut pipo ja kaula paljaana. Eilen oli Helsingissä todella jäätävä viima ja taivaalta tuli lunta. Miten itse puette tuon ikäiset ulos tällaisella kelillä? Minusta kyllä lämpimät vaatteet (pusero ja kolitsit tai joku fleece-välipuku, jos haalari ohut) kuuluvat asiaan. Kaulassakin olisi hyvä jotain olla, aikuisillakin on...

Lapseni isä siis pukee hänet tällä tavalla kevyesti, kuten kuvasin ja lapsen nokka vuotaa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juujuu on ihan kauhea isä lapsella.

Sinä olet oikeassa ja hän väärässä.

Senhän halusit kuulla?

Sää et taida juuri lapsista välittää...

Vierailija
22/24 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun olin esikoisen kanssa toukokuussa ulkoilemassa. Oli tosi lämmintä ja vauvani oli paljain varpain vaunuissa. Viereen parkkasi toinen äiti vauvoineen ja vauvalla oli kevyttoppapuku ja villapipo sekä kypärämyssy päässä.

Minä olisin voinut olla se viereen parkkeerannut. Olen aina pukenut lapset lämpimästi, riisunut jos ovat kuumissaan. Villa ei ole materiaalina edes kuuma, vaan hengittävä ja miellyttävän lämmin kesälläkin, jos lapsi vasta köllöttää vaunuissa. 

No joo, se kokemus kyllä kärjisti pukeutumistyylit. Mä oon sen jälkeen jättänyt vertailematta ja ihmettelemättä. Kaikki lapseni on olleet "kuumaverisiä" ja tarenneet vähemmälläkin vaatetuksella. Ja moni on siitä mulle jopa maininnut, mutta viisveisaan tollasista "ohjeistuksista".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/24 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää tuon ikäistä, mutta jos itse ulkoilen toppahousuissa, toppatakissa ja kuomakengissä, niin en lastani laittaisi vähemmillä vaatteilla ulos. Toivottavasti asiat ovat jo muuttuneet, kun omien lasten pikkulapsiajoista on jo kotvanen, mutta silloin aikoinaan tuntui olevan joku muoti & vimma, että mitä pikemmin vaihdetaan niihin ohuisiin kesätakkeihin ja tuulipukuihin, tosiaan kaula paljaana, sen hienompaa ja kehuskeltavampaa se on. Meidän lapsille aina naurettiin, kun he eivät värjötelleet nenä punaisena ja umpijäässä maalis-huhtikuussa, vaan olivat talvitamineissa silloin kun muut olivat kylmissään ohuissa vaatteissa. En koskaan ymmärtänyt, mikä kehumisen aihe se on, mitä aikaisemmin toppavaatteista kuoriudutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi