Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin ihmisten käsitys kirppishinnoista on näin vinksahtanut?

Vierailija
06.04.2021 |

Olen huomannut tämän jo jonkin aikaa, kun olen jättänyt toriin ostoilmoituksen jostakin tavarasta. Tänään tuli taas todettua, että ihmisillä on kauhean eri käsityksiä siitä, mitä kirppishinta tarkoittaa. Kirjoitan aina ilmoituksiini, että etsin kirppishinnoin jotakin tuotetta ja jos etsin vaatteita, kirjoitan aina vielä erikseen että ei kannata tarjota mitään merkkivaatteita esim. yhtä paitaa kympillä, koska en maksa merkistä. Silti aina joku järjen jättiläinen tarjoaa minulla "melkein kuin uusi Molon/Ticket to Heaven/Gugguu ym. paita vaan 20e". Välillä pitää itse lukea uudestaan ilmoitukseni, että olenko unohtanut kirjoittaa kirppishinnoin tai tuosta merkkiasiasta, mutta aina ne siellä lukevat.

No nyt etsin lapselle erilaisia vaatteita ja kenkiä ja taas sain "hyvän" tarjouksen kengistä. Tarjottiin kuluneita lenkkareita hintaan 15e. Naurettavinta on, että saan nuo samat kengät uusina Prismasta tai Citymarketista muistaakseni 19,95e. Ja vaikka olisivatkin olleet hyväkuntoiset, silti mieluummin maksan tuon melkein 5e ihan siitä ilosta, ettei tarvitse sovitella aikatauluja ja ärsyyntyä mahdollisten ohareiden takia jne.

Mitä kirppishinta tarkoittaa teille? Itse olen tottunut siihen, että vauvan vaatteista maksan 0,20snt-1e/kpl, isompien vaatteista 0,50snt-3e/kpl ja kengistä joitakin euroja kunnosta ja kengän laadusta riippuen, max.10e jos ovat hyväkuntoiset talvikengät, muuten saa kyllä jäädä alle 10e.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole viitsinyt kirjoittaa ilmoituksiin paljonko maksan vaatteista, koska joistakin saatan olla valmis maksamaan enemmänkin alkuperäisen hinnan ja tuotteen kunnon mukaan. Jos kirjoitan hinnan jolla pääosin etsin, moni saattaa lopettaa lukemisen siihen, vaikka kirjoittaisinkin vielä, että joistakin olen valmis maksamaan enemmän. Tai sitten ihmiset eivät silti lukisi sitä ilmoitusta muuhun kuin "ostan" kohtaan asti.  Mutta en halua, että joku jättää tuon takia tarjoamatta tuotettaan, josta olisinkin valmis maksamaan enemmän.

Ap

Aloituksesi mukaan et ollut. Ihmettelit merkkien tarjoajia, jotka pyysivät uudenveroisista 20 e. Itse myyn koko ajan tuolla hinnalla merkkisisävaatetta. Ostajia riittää. Miksi minun pitäisi jollekin tarjota samaa 2 eurolla. Ne markettivaatteet raahaan itsepalvelukirppiksille senteillä ja yhdellä eurolla hinnoiteltuna. Kaikki menevät, eikä tarvitse kenellekään valikoivalle ostoilmoittelijalle kuvata ja sopia noutoja tai jopa paketoida ja postittaa. Ostajat määrittelevät hintatason. Moni myyjä jo kokemuksesta tietää, mitä tuotteesta saa. Aina voi olla näitä tietämättömiä, jotka pyytävät 15 e merkittömistä lenkkareista, mutta kyllä ne oppivat, kun huomaavat, että tuotteet jää käsiin.

Vierailija
22/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku pohti, että tavaran arvo tippuu heti kaupasta uloskävellessä. Itse olen myynyt käyttämättömiä asioita 20-40%:n alennuksella, jos ei sillä hinnalla lähde, niin pidän itsellä tai annan jollekulle muulle tai myyn kasvokkain kirppiksellä kirppispäivänä.

20-40%:n hinnalla kun uutta ei saa kaupasta muuta kuin sesonkialena, jos silloinkaan eli jollekin tuo on oiva löytö ja jollekin kiskurointia; kiitollisempaa myydä sille jolle myymäni tuote on löytö ja josta itsekin saan rahaa takaisin, kun tuote käyttämätön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ääripäässä sitten ne, joille pitäisi ilmainenkin kama kuskata kotiin asti, ilmaiseksi.

Vierailija
24/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin kun selasin facessa erään ryhmän ilmoituksia. Pääosin oli vaatteita ja kenkiä. Osa vaatteista oli (kuvissa) ihan hyväkuntosen näkösiä, mutta maksaako joku tavallisista käyttövaatteista käytettynä kymppejä tai satasia?  Ei maksa. Tarjouksista saa uutena samaa kamaa halvemmalta.

Osui silmään nahkasaappaat, hp 50e. Linttaan astutut, nahka jalkapöydän päältä taipumisesta murtunut tai hyvinlähellä murtumispistettä. Lisäksi korot näytti loppuunkuluneilta eli vähintää uudet laput joutuis ostamaan. Kuka ostaa tohon hintaan jonkun toisen loppuun käyttämät, linttaan astutut saappaaroiskot? Ei kukaan. Alennusmyynneistä saa paljon edullisemmin tai samaan hintaan nahkasaappaita ja ne on uusia. Toki kirppareiltakin löytää uusia jalkineita.

Vierailija
25/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta asiallinen kirppishinta on 10 - 20 prosenttia alkuperäisestä myyntihinnasta. Jos tuotteessa roikkuu vielä hintalappu, voi pyytää esim. 50 prosenttia. Jotkut keräilyharvinaisuudet, vanhat laatuastiat tai erittäin halutut tavarat voivat olla poikkeus tästä. 

Vierailija
26/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta asiallinen kirppishinta on 10 - 20 prosenttia alkuperäisestä myyntihinnasta. Jos tuotteessa roikkuu vielä hintalappu, voi pyytää esim. 50 prosenttia. Jotkut keräilyharvinaisuudet, vanhat laatuastiat tai erittäin halutut tavarat voivat olla poikkeus tästä. 

Riippuu merkistä. H&M leggarit uutena 9,99, kirppiksellä 1 e. Eli hinta sen 10 prossaa. Gugguun collegetakki 58 e, kirppishinta 17,50 eli 30 prossaa alkuperäisestä. Terveisin yksi vuosien ja tuhansien eurojen myynnin kokemuksella.

Vierailija
27/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua oikeastaan kuka ostaa parilla kympillä jonkun käytetyn hupparin, oli merkki mikä vaan, vaikka Dior, kun esim. Amazonista saa uuden samalla hinnalla.

Kannatan kierrätystä ehdottomasti, mutta maksan käytetystä vaatteesta max kympin ja silloin sen pitää olla aivan uutta vastaava. Ainoastaan vintagelöydöistä maksan enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän