Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin ihmisten käsitys kirppishinnoista on näin vinksahtanut?

Vierailija
06.04.2021 |

Olen huomannut tämän jo jonkin aikaa, kun olen jättänyt toriin ostoilmoituksen jostakin tavarasta. Tänään tuli taas todettua, että ihmisillä on kauhean eri käsityksiä siitä, mitä kirppishinta tarkoittaa. Kirjoitan aina ilmoituksiini, että etsin kirppishinnoin jotakin tuotetta ja jos etsin vaatteita, kirjoitan aina vielä erikseen että ei kannata tarjota mitään merkkivaatteita esim. yhtä paitaa kympillä, koska en maksa merkistä. Silti aina joku järjen jättiläinen tarjoaa minulla "melkein kuin uusi Molon/Ticket to Heaven/Gugguu ym. paita vaan 20e". Välillä pitää itse lukea uudestaan ilmoitukseni, että olenko unohtanut kirjoittaa kirppishinnoin tai tuosta merkkiasiasta, mutta aina ne siellä lukevat.

No nyt etsin lapselle erilaisia vaatteita ja kenkiä ja taas sain "hyvän" tarjouksen kengistä. Tarjottiin kuluneita lenkkareita hintaan 15e. Naurettavinta on, että saan nuo samat kengät uusina Prismasta tai Citymarketista muistaakseni 19,95e. Ja vaikka olisivatkin olleet hyväkuntoiset, silti mieluummin maksan tuon melkein 5e ihan siitä ilosta, ettei tarvitse sovitella aikatauluja ja ärsyyntyä mahdollisten ohareiden takia jne.

Mitä kirppishinta tarkoittaa teille? Itse olen tottunut siihen, että vauvan vaatteista maksan 0,20snt-1e/kpl, isompien vaatteista 0,50snt-3e/kpl ja kengistä joitakin euroja kunnosta ja kengän laadusta riippuen, max.10e jos ovat hyväkuntoiset talvikengät, muuten saa kyllä jäädä alle 10e.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia kirppisostojani kun mietin niin ovat kyllä usein 10-25€. Ostan nimenomaan merkkivaatteita, nahkatakkeja, nahkaisia kenkiä ja tauluja. Pari paitaa olen joskus löytänyt parilla eurolla, mutta niistäkin olisin ollut valmis maksamaan kyllä enemmän jos vain olisi pyydetty.

Oikeasti uudenveroista ei kannata myydä millään parilla eurolla, eihän siitä hyödy myyjänä mitenkään.

Vierailija
2/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti uudenveroista ei kannata myydä millään parilla eurolla, eihän siitä hyödy myyjänä mitenkään.

Paitsi jos on hamstraaja, ja elintilan puute on jo kriittinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluat hyviä ja laadukkaita vaatteita ja tavaroita puoli-ilmaiseksi?

20 euroa gugguun hyväkuntoisesta hupparista alkaa olla kyllä ihan kirppishinta netissä.

Et kuitenkaan etsinyt merkkivaatteita tai maksa merkistä.

Minusta tori.fi ja huutonet on nykyään täynnä ihan tavallisia vaatteita. Samoin kirppikset.

Itse etsin myös merkkivaatetta ja tosi vaikea löytää.

Siinä olen samaa mieltä että hinnat karanneet välillä käsistä.

Netissä pyydetään enemmän kuin kirppiksellä.

Itse en pyytäisi sitä 20 euroa kirppiksellä siitä uudenveroisesta gugguun hupparista mutta netissä voisin pyytää koska siellä se menee tuohon hintaan.

Siksi harva tarjoaa netissä hyväkuntoisia ja nykyaikaisia lastenvaatteita puoli-ilmaiseksi koska niistä saa enemmänkin.

Suosittelen siis ihan kirppiskierrosta. Välillä täytyy nähdä vaivaa niiden löytöjen eteen.

Vierailija
4/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettimyynnissä on sen verran iso vaiva ettei kukaan ala tehdä sitä jonkun euron paidan tähden. Näe itse se vaiva että etsisit jonkun myynti-ilmoituksen jossa saa vaikka kasan lastenvaatteita kympillä, älä oleta että ostoilmoitukseesi tullaan tarjoamaan tarvitsemaasi kuin hopeatarjottimella.

Vierailija
5/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut saman, ihmiset ei ymmärrä sitä että kun sen tavaran kuskaa kaupan ovesta ulos, jo sillä hetkellä sen tavaran arvo tippuu. Kaupan hinta ei ole tavaran todellinen arvo, miksi muutenkaan eri kaupoilla samalla tuotteella voi olla reilusti eri hinnat. Ja vielä se, kun se tavara sitten käytettynä myydään, niin yritetään saada kaupan alennusmyynti hintaa. Huh.

Vierailija
6/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan laittanut siihen ilmoitukseesi nuo summat eli vauvanvaate 0,20 snt -1 e jne. vai ainoastaan kertonut, millä hinnalla et aio ostaa?

Jotenkin en näe itseäni koko iltaa odottamassa kirppisostajaa 20 snt paidan kanssa tietoisena siitä, että hän tulee "töiden jälkeen käytyään ensin kaupassa, ei ainakaan ennen klo 17".

Vierailija
7/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen taas huomannut että ne kirppishinnoin myytävät rytkyt ei mene kaupaksi. Mulla on ollut iso ikean kassillinen vaatteita myynnissä vitosella, eikä ne kelpaa kellekään. Missä on ap:n kaltaiset ostajat? Ei kukaan halua markettiryysyjä vaikka ilmatteeksi saisivat.

Vierailija
8/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et etsi itse vaatteita nettikirppiksiltä? Ei tarvitsisi ärsyyntyä.

Vierailija
9/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut näitä pöyristyttäviä hintoja tavaroilleen lätkineiltä, että "ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa". Taitaa olla aika yleinen ajattelumalli ainakin kirppistavaran suhteen?

Vierailija
10/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen taas huomannut että ne kirppishinnoin myytävät rytkyt ei mene kaupaksi. Mulla on ollut iso ikean kassillinen vaatteita myynnissä vitosella, eikä ne kelpaa kellekään. Missä on ap:n kaltaiset ostajat? Ei kukaan halua markettiryysyjä vaikka ilmatteeksi saisivat.

Juuri näin.

Pistät hinnaksi 1€:n niin ei mene kaupaksi, mutta laita sama tavara annetaan-osastolle niin johan on jono oven takana.

Ei mene merkkivaatteetkaan kaupaksi 10%:lla uuden hinnasta. Ja nyt ei puhuta 20vuotta vanhasta merkistä tai kulahtaneesta vaatteesta vaan noin kaapissa roikkuneesta noin 2vuotta vanhasta kerran käytetystä vaatteesta.

Vierailija
11/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-75% alennuksellakin myytäessä tulee aika vaihtelevia kirppishintoja, koska tuotteiden ostohinnoissa kaupassa on suuria eroja. Esimerkiksi huppari/collage-paita osastolla hintahaitari helpolla 10-50 euroa. Tulisiko kaikki silti myydä kolmella eurolla kirppiksella?

Vierailija
12/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin lastenvaateilmoituksiin kannattaa kirjoittaa ’ei merkkivaatetta’. Lastenvaatteilla kun on kahdet markkinat, eli ne merkittömät ja merkilliset. Itse ostan molempia kirppisryhmistä. Olen maksanut hyväkuntoisesta gugguusta 15 euroa ja ostanut merkitöntä parilla eurolla.

Vierailija
13/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No merlkivaatteita on tosiaan hölmö tarjota jos erikseen todetaan, että ei kiitos, mutta omasta puolestani ihan sama mitä myyn, laitan hinnaksi vähintään 10e. Siksi, että en vähemmästä jaksa sitä av yv varaan hetkeksi mikä mitta kysyn kaverilta vapautan -pelleilyä. Jos eivät mene kaupan, niin ilmaiseksi voin antaa myös ystäville tai hyväntekeväisyyteen.

Tosin mielestäni kymppi ei ole paljon yhdellä lapsella olleista lähemmäs sadan euron kengistä tai vaatepaketista joka sisältää kolme kertaa päällä olleita vaatteita. Jokainen voi tietysti ostaa nämä uutenakin jos kirpparilta ei löydy miellyttävin hinnoin.

Vierailija
14/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kirppis on tapa päästä eroon tavarasta, mille ei ole enää tarvetta, mutta ei halua heittää roskiinkaan. Max 20% alkuperäisestä hinnasta.

Vierailija
15/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan näe mitään mieltä maksaa merkkivaatteista, jonka takia sen aina kirjoitan ilmoituksiini, mutta silti joku niitä aina tarjoaa. 

Etsin aina myynti-ilmoituksia, tietenkin. Laadin silti myös osto-ilmoituksen ja tasaisin väliajoin tarkistan onko uusia myynti-ilmoituksia, kierrän myös oikeita kirppareita. Monesti olen ostanut osto-ilmoituksen avulla hakemani tuotteet, kaikki kun eivät jaksa tehdä niitä myynti-ilmoituksia. Ja itse ainakin ostan juurikin niitä 1e/kpl vaatteita samalta myyjältä ja sovitaan aina jokin pakettihinta, kun otan paljon vaatetta tai kaikki kerralla.

Ja etsin nimenomaan ihan perus markettivaatteita, jotka eivät maksa uutenakaan paljon mitään, joten en tosiaan maksa käytettynä niistä lähes uuden hintaa, sama homma kengissä. Eri asia jos ovat olleet kalliit kengät ja ovat hyvässä kunnossa, mutta nämäkin joita minulle tarjottiin, maksavat uutena sen parikymppiä, niin en maksa käytettynä niistä 15e. Monissa myynti-ilmoituksissa on nykyään myös ihan hullut hinnat, esim. vaatepaketti lapselle, markettivaatteita, pari paitaa ja parit housut, pyynti on 20e. Kun tosiaan haen niitä parin euron kappale vaatteita, en viitsi edes kysyä tuollaisista ilmoituksista, joissa on neljä vaatetta tuolla hinnalla. Monet jättävät tekemättä myynti-ilmoitukset ja kyttäävät osto-ilmoituksia.

Ap

Vierailija
16/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkoi jo 2010-luvun alussa, kun kirppareita nousi melkein joka kortteliin. Kirppareista tuli tienaamispaikkoja eikä niinkään vanhan tavaran eroonpääsypaikkoja.

Vierailija
17/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vaan kirjoita ilmoitukseesi, kuinka paljon olet valmis maksamaan per vaate?

Olen samaa mieltä, että nettikirpputorien hinnat ovat usein liian kovia. Käytetyistä voi kuitenkin hyvin maksaa 10 % uuden hinnasta eli ei kaikki 1 euroa per vaate, koska halvempaa on kuskata vaatteet vaatteenkeräykseen kuin myydä tuolla hinnalla.

Vierailija
18/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viitsinyt kirjoittaa ilmoituksiin paljonko maksan vaatteista, koska joistakin saatan olla valmis maksamaan enemmänkin alkuperäisen hinnan ja tuotteen kunnon mukaan. Jos kirjoitan hinnan jolla pääosin etsin, moni saattaa lopettaa lukemisen siihen, vaikka kirjoittaisinkin vielä, että joistakin olen valmis maksamaan enemmän. Tai sitten ihmiset eivät silti lukisi sitä ilmoitusta muuhun kuin "ostan" kohtaan asti.  Mutta en halua, että joku jättää tuon takia tarjoamatta tuotettaan, josta olisinkin valmis maksamaan enemmän.

Ap

Vierailija
19/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan näe mitään mieltä maksaa merkkivaatteista, jonka takia sen aina kirjoitan ilmoituksiini, mutta silti joku niitä aina tarjoaa. 

Etsin aina myynti-ilmoituksia, tietenkin. Laadin silti myös osto-ilmoituksen ja tasaisin väliajoin tarkistan onko uusia myynti-ilmoituksia, kierrän myös oikeita kirppareita. Monesti olen ostanut osto-ilmoituksen avulla hakemani tuotteet, kaikki kun eivät jaksa tehdä niitä myynti-ilmoituksia. Ja itse ainakin ostan juurikin niitä 1e/kpl vaatteita samalta myyjältä ja sovitaan aina jokin pakettihinta, kun otan paljon vaatetta tai kaikki kerralla.

Ja etsin nimenomaan ihan perus markettivaatteita, jotka eivät maksa uutenakaan paljon mitään, joten en tosiaan maksa käytettynä niistä lähes uuden hintaa, sama homma kengissä. Eri asia jos ovat olleet kalliit kengät ja ovat hyvässä kunnossa, mutta nämäkin joita minulle tarjottiin, maksavat uutena sen parikymppiä, niin en maksa käytettynä niistä 15e. Monissa myynti-ilmoituksissa on nykyään myös ihan hullut hinnat, esim. vaatepaketti lapselle, markettivaatteita, pari paitaa ja parit housut, pyynti on 20e. Kun tosiaan haen niitä parin euron kappale vaatteita, en viitsi edes kysyä tuollaisista ilmoituksista, joissa on neljä vaatetta tuolla hinnalla. Monet jättävät tekemättä myynti-ilmoitukset ja kyttäävät osto-ilmoituksia.

Ap

Etsitkö torista vai mistä? Oman kokemukseni mukaan tori ei ole paras paikka vaan paikalliset Facebook ryhmät. Kaupungin koosta riippuen tarjonta varmaan vaihtelee, mutta pk-seudulla nämä toimivat hyvin. Jos käy hyvä tuuri, voi löytää uudenveroista merkkitavaraakin todella edullisesti.

Vierailija
20/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kirppishinta tarkoittaa teille? Itse olen tottunut siihen, että vauvan vaatteista maksan 0,20snt-1e/kpl, isompien vaatteista 0,50snt-3e/kpl ja kengistä joitakin euroja kunnosta ja kengän laadusta riippuen, max.10e jos ovat hyväkuntoiset talvikengät, muuten saa kyllä jäädä alle 10e.

Aloittajaa keljuttaa kun ei saakaan tavaraa ilmaiseksi ;)

Kannattaa miettiä esimerkiksi siltä pohjalta että mikä voisi olla niin yksinkertainen itse valmistettu tuote että sen haluaisi myydä eurolla. Tai siltä pohjalta että minkä sinänsä ilmaisen tuotteen järjestämisessä tarjolle on niin vähän vaivaa että euro riittää palkkioksi.

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän