Rikoinpa sitten keittiön lavuaarin hajulukon...
Päätin eilen iltapuhteena putsata keittiön hajulukon putket. Avasin ja putsasin. Sitten kävi jotenkin mystisesti niin, että toinen pohjaventtiilin suppiloista kertakaikkiaan hävisi. Pengoin koko kämpän ylösalasi, ei löytynyt mistään. Tuo koko on jotenkin erikoinen, kaupoissa on pääosin 1 1/4 tuuman halkaisijalla olevia venttiilejä, tämä näyttäisi olevan 1 1/2. Lisäksi tuo toinen venttiili ei meinaa altaisiin millään sopia, vaan jää hitusen falskaamaan, siis sanko alle varoiksi. Siinä kun taistelin sen kans, niin tietenkin hajulukon putken kierreosa meni poikki. On vielä vuokra-asunto, nyt mietin miten otan huomenna yhteyttä isännöitsijään. Tarjoudunko ostamaan uuden haju/vesilukon kylppäriin? Ne ei paljoa maksa k-raudassa.
Kommentit (19)
Miksi ihmeessä menet itse rassaamaan vuokra-asunnon putkia?
Jos se on lattiakaivossa? Ei esineet häviä mihinkään. Vai olisko lukossa sisällä?
Et ole ennen kuullut, että putkityöt tulee jättää ammattilaiselle?
Vierailija kirjoitti:
Hajulukon puhdistus kuuluu asukkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla noin?
En minä ole ainakaan koskaan mitään putkia itse availlut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu enää.
Tosin huoltoyhtiöt ovat tästä hipihiljaa, jotta asukkaat jatkaisivat asian hoitamista itse...
Mutta ongelmien ilmaantuessa lasku saletisti löytää asukkaan luokse.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006039445.html
Olisin soittanut kiinteistöhuoltoon, ei vuokralainen saa niitä itse avata. Näin Sivakalla.
Ensi puhut keittiön putkista ja sitten tarjoudut ostamaan osan kylppäriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele. Ei kuulu!
"Pesualtaiden hajulukkojen puhdistus siirtyi puolestaan taloyhtiölle."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele. Ei kuulu!
"Pesualtaiden hajulukkojen puhdistus siirtyi puolestaan taloyhtiölle."
Tämä.
"Suurin yksittäinen kunnossapitovastuuta koskeva muutos viime vuosina on ollut ilmanvaihdon suodatinten vaihdon ja pesualtaiden hajulukkojen puhdistuksen siirtyminen osakkaalta taloyhtiölle, juristi Kaisu Terkki sanoo tiedotteessa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla noin?
Ennen oli mutta ei ole enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Näitä APn tapaisia tapauksia on varmaan sattunut useamminkin, kun tuo hajulukkojen puhdistusvastuu on viime vuosina siirtynyt asukkaalta taloyhtiölle.
Tavan ihmiset ovat aiheuttaneet liikaa vahinkoja noilla hajulukoilla joten se meni ammattilaisten työksi.
Meidän isännöitsijä peri ainakin viime vuosina maksua noista hommista, joten opettelin tekemään itse. Liekö enää tilanne sama.
Vierailija kirjoitti:
Meidän isännöitsijä peri ainakin viime vuosina maksua noista hommista, joten opettelin tekemään itse. Liekö enää tilanne sama.
Nykyään pitää kuulua huoltosopimukseen, joten ei erillistä kulua asiakkaalle vaan lasku menee taloyhtiölle.
Luultavasti isännöitsijä/vuokranantaja haluaa, että ammattilainen hoitaa korjaustyöt ettei enempää vahinkoa pääse syntymään.