Ärsyttää, että jotkut asuvat pk-seudulla perityssä omakotitalossa --- miksi sitä ei oteta pois heiltä?
Ei heillä itsellä sitä olisi ollut varaa ostaa. Silti saavat olla siellä.
Kommentit (30)
Suosittelen kommunistiseen puolueeseen liittymistä.
Kateellinen vinkuu. Tekisit sinä sitten fiksuja valintoja niin sinun perillisesi voivat hyötyä.
Karjasuojia niistä pitäisi tehdä. Rosvojen koti on sopiva sioille.
Perustele, miksi tämä on parempi vaihtoehto kuin se että yhteiskuntaa kehitettäisiin niin että sinullakin olisi mahdollisuus asua niin miten haluat? Toki sellaista vaihtoehtoa ei ole, etteikö sinultakin työtä vaadittaisi.
No ei kai kukaan kehtaa lapsuudenkodissaan asua muutenkaan. Saa siitä tietty massit kun myy sen.
Se kun tuppaa tuo varallisuus ja älykkyys periytymään. Ap ei näköjään ole siunattu kummallakaan.
Ymmärrän sua ap. Muakin ärsytti pienenä, kun kaveri sai kivemman lelun kuin mä.
Vihervassareiden rapalan ama on hyvä ja jatkaa sitä liiman haistelua siellä kiven alla.
Oteta heiltä pois ja anneta sinulle? Vai mihin käyttöön niitä meinasit?
Vierailija kirjoitti:
Perustele, miksi tämä on parempi vaihtoehto kuin se että yhteiskuntaa kehitettäisiin niin että sinullakin olisi mahdollisuus asua niin miten haluat? Toki sellaista vaihtoehtoa ei ole, etteikö sinultakin työtä vaadittaisi.
Kommunismi on ajatuksena ihan hieno, mutta koska ihminen on ahne, niin aina joku on tasa-arvoisempi kuin toinen. Nykyinen järjestelmä vikoineenkin on parempi kuin se mitä Neuvostoliitto koitti.
Niin, olisihan se parempi, että kaikki asunnot pikkuhiljaa menisivät asuntosijoittajille.
Sama ihminen halusi aiemmin, että kesämökit pitäisi ottaa ihmisiltä pois.
Ap, millä sinä perustelet teesiäsi, että ihmiset pitäisi ajaa kodeistaan pois? Minne he menisivät?
Itse asiassa omakotitaloissa asuvat ovat hyviä veronmaksajia, valtio hyötyy heistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommunismi on ajatuksena ihan hieno, mutta koska ihminen on ahne, niin aina joku on tasa-arvoisempi kuin toinen. Nykyinen järjestelmä vikoineenkin on parempi kuin se mitä Neuvostoliitto koitti.
Meinaat, ettei nykymenolle ole olemassa mitään muita vaihtoehtoja kuin neuvostokommunismi?
On siitäkin pitänyt perintövero maksaa, jos peritty.
Eli ei eroa siitä, että vanhemmat möisi talonsa ja testamenttaisi rahat. Paitsi, että juuri sen asunnon ostaa joku muu.
Kaveri perii muutaman vuoden sisällä ison okt:n 50 luvulta. Puolimätä, huonosti suunniteltu. Vain tontilla arvoa. En kadehdi.
Toinen kaveri peri 23v sitten suvun pienen kartanon pk:n ulkopuolelta. Remonttiin mennyt saman verran kuin meillä 240m2 kivitalon rakentamiseen pk-seudulla. En todellakaan kadehdi!
Vierailija kirjoitti:
Ap, millä sinä perustelet teesiäsi, että ihmiset pitäisi ajaa kodeistaan pois? Minne he menisivät?
Itse asiassa omakotitaloissa asuvat ovat hyviä veronmaksajia, valtio hyötyy heistä.
Menisivät minne menisivät..paljonkos se minua rassaa? Talo yhteiskunnalle ja sillä sipuli!
AP
xD