Normaalisti Suomi saisi 10 miljoonan rokotteen nopeutetusta erästä 120 000 rokotetta, mutta kiirastorstain päätöksen vuoksi vuoksi määrä vähenee 86 000 rokotteeseen.--IL
Suomi antaa jo luvatut rokotteet muualle.
Ja Mode poistaa uutiset täältä.
Kommentit (55)
Hyvä vaan. Pahimmissa tautimaissa ne mutaatiotkin jalostuvat ja sitten leviävät meille. Tämä on kilpajuoksua mutaatioita vastaan.
Olen TODELLA pettynyt hallituksen päätöksiin.
SIIS tämä vetää niin hiljaseksi.
Oma kansa ei ole mitään.
Otetaan velkaa että voidaan jakaa se tuonne ja vielä pidemmälle.
Ja kansa maksaa kaiken.
Miten saisin nämä naiset ymmärtämään
ettei ole taikaseinää.
Ei ole seinä betalar.
Se on pappa joka betalar.
Tämä on nyt sitä keskittämistä mitä eteläsuomalaiset toivoo.
kiitos
sosiaali- ja terveysministeriön kansainvälisten asiain johtaja
Vierailija kirjoitti:
Olen TODELLA pettynyt hallituksen päätöksiin.
SIIS tämä vetää niin hiljaseksi.
Oma kansa ei ole mitään.
Otetaan velkaa että voidaan jakaa se tuonne ja vielä pidemmälle.
Ja kansa maksaa kaiken.
Miten saisin nämä naiset ymmärtämään
ettei ole taikaseinää.
Ei ole seinä betalar.
Se on pappa joka betalar.
Voi älyjen tonava. Hallituksella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Tämä oli EU-suurlähettiläiden päätös. Suomen edustaja on kokoomustaustainen.
Vierailija kirjoitti:
Mites se teihin persu na tseihin vaikuttaa yhtään mitenkään, kun ettehän te suostu ottamaan sitä rokotetta kuitenkaan?
I`ve got one word for you: Auswich.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Jos pahemmille alueille pitää keskittää niin on tietenkin selvää että Suomen tulisi antaa rokotteita muille EU maille.
Vierailija kirjoitti:
kiitos
sosiaali- ja terveysministeriön kansainvälisten asiain johtaja
Öö, mistä? Siitä että kertoo asiasta?
"Asiasta päätettiin EU-suurlähettiläiden useita päiviä kestäneissä neuvotteluissa"
PÄÄTÖKSEN TEKI MARJA RISLAKKI, EU SUURLÄHETTILÄS, KOKOOMUSLAINEN JA VAPAAVUOREN EX-AVUSTAJA. Sinänsä ihan järkevä päätös vaikka onkin Kokkarin tekemä.
Ai persu ei tykkää oikeistolaisten päätöksistä...
Hups 😆
Nolo ap, syyttää hallitusta kokoomuslaisen EU-suurlähettilään päätöksistä 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Eteläsuomalaiset alapeukuttaa vaikka saivat toivomansa? Ai niin, nyt ei ole minä minä minä kyseessä joten ei enää kannatetakaan...
Tutut teholla työssä olevat sairaanhoitajatkaan ei ole vielä saaneet rokotetta ja nyt niitä annetaan muihin maihin.
No pientähän tämä on siihen 3 miljardiin euroon verrattuna mitä pois annettaan muille maille.
Vierailija kirjoitti:
Menikö trollilta taas kateudesta yöunet?
Millä ihmeen trollilla? Tuohan on totta. Päätös on viimeisimmän EUn huippukokouksen keksintöjä, tosin kaikki maat eivät tähän omista annoksistaan luopumisiin osallistu, koska katsovat muutenkin jakelun olevan pielessä. - Ei tainnut Marin edes pitää mitään pressiä kokouksen tuloksista.
Hienosti sai Marin taas suitsait tämmöisen uusjaon aikaiseksi EUssa, mutta Suomessa tyttö ei saa sitten millään. Jo pelkkä päätös on pikkupäälle ihan liian vaikea, siis se tehdäänkö uusjakoa vai ei ja milloin.
Juuri näin.
Maassamme on poikkeustila, oletko kuullut.
Ja joku antaa rokotteet noin vain muualle.
EI VARMASTI ANNA. Se on rikollista, koska on hätätilanne.
Käsky on tullut ylempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eteläsuomalaiset alapeukuttaa vaikka saivat toivomansa? Ai niin, nyt ei ole minä minä minä kyseessä joten ei enää kannatetakaan...
No ei tietenkään voida tehdä päätöstä rokotteiden keskittämisestä EU:n sisällä pahimmille alueille jos ei samalla keskitetä Suomen omia rokotteita Uudellemaalle.
Vierailija kirjoitti:
40 000 rokotetta
Puolet Lahdesta, koko Porvoo
Lahdessa on 120 000 asukasta.
Tuo EU-suurlähettiläs on entinen Jan Vapaavuoren (kok) valtiosihteeri. Ei todellakaan vihervasemmistolaisia.