Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Manipuloiva mies?

Vierailija
05.04.2021 |

Olen ollut naimisissa 15 vuotta, meillä on kaksi lasta. Olen käynyt viimeisen vuoden ajan terapiassa ja alan hahmottamaan meidän parisuhdetta ja sitä miksi en ole ollut onnellinen. Olen aina kuvitellut, että vika on minussa, en osaa kiintyä, en osaa olla lähisuhteessa tai jotain muuta kommunikointi häikkää. Terapia on auttanut näkemään itseni myös yhtä arvokkaana kuin muutkin. Se on taas saanut aikaan sen, että huomaan, että kaikkien mielestä mukava ja joustava mieheni ei olekaan niin mukava ja joustava. Hän sanoo usein sivulauseissaan jotain passiivisagressiivista; esim jos pyydän voisitko viedä koiran, hän vastaa; voin, eihän muuta voi sinulle vastata. Tai jos sanon että lähdetäänkö, hän sanoo joo hetken päästä ja saattaa mennä makoilemaan kännykän kanssa. Ja kun odotan ja alan hermostumaan, hän syyttää minua tunnelman pilaamisesta. Jos sanon, että eikö olekin kiva, että aurinko paistaa, hän vastaa että olisi kivompi jos olisi lämpimämpi. Koko ajan jotain mikä on ristiriidassa siihen tunnelmaan mitä yritän luoda. Ja kun lopulta sanon, että antaa olla sitten. Niin alkaa manipulointi. ja lopputulos on se, että hän on loukannut, laittanut minut odottamaan tai jotain ja lopulta kuitenkin sitten teemme sovitut asiat yhdessä. Mutta vasta kun olen pahoittanut mieleni ja hän on maanitellut minut mukaan. Mikähän tämä ilmiö on? Alan olla tosi loppu tähän.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähän vielä lisäksi, mies on itse myöntänyt olleensa alkoholisti ekat kymmenen vuotta. Alkoholi meni kaiken edelle ja hän myöntää, ettei tuona aikana välittänyt miltä minusta tuntuu. En ollut edes olemassa. Hoidon lapset ja sukulaissuhteet. Hän nukkui paljon, joi iltaisin pari olutta. Ei ollut sikakännissä mutta sillä tavalla tissuttelemalla meni kesät ja joka ilta piti olla "oma hetki" ja juoda 2-3 isoa olutta.

Vierailija
2/15 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyvää miehessä on?

4/15 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika ikävältä tuo hänen toimintatapansa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
5/15 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo kaljoittelusta eroon pääseminen meni?

Vierailija
6/15 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hauska, kiltti, hyvät käytöstavat, osaa olla lasten kanssa.. ei petä.. ansaitsee rahaa.. kiva mökki, kiva yhteinen talo..

Vierailija
7/15 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsi lopulta asiaan kun olin siitä jankuttanut ja lapset rupesi jo olemaan niin isoja niin sanoin että niillekin jää isästä mielikuva että kesät on kaljatölkki kädessä jne. Eli varmaa se + terapeutti tonki vähän mihin se alkoholi on lääke. Silloin jotenkin heräsi että kyse ei olekaan ihan vaan pari biseee.. -ajatuksesta..

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
8/15 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa! Kuulostaa tutulta. Eli onko tuo passiivis-agressiivinen vastailu manipulointia? Mikä miehen päämäärä voisi olla? Mitä hän manipuloinnillaan saa?

Vierailija
9/15 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama arvaus. Teillä saattaa olla yhteensopivuusongelma, ehkä kemiat /luonteet /aikataulut eivät mene yhteen millään sovituksella. Sinulla on tapana (?) pyytää asioita yhtäkkiä mitä haluat tehdä tai vaatia heti lähtöä. Tarkoituksesi ei ole paha, mutta toivot että aikataulut menisivät yhteen miehen kanssa, mies taas saattaa kokea että koko ajan joku haluaa häneltä jotain, hän haluaa omaa rauhaa /lepoa? Mies ehkä haluaisi sopia jo edellisenä päivänä tai aiemmin samana päivänä keskustelemalla, ei heti - jos on väsynyt ja haluaa päättää itse mitä tekee elämässään eri päivinä. Koiranhoito /ulkoilutus ei ole miehelle ehkä hyvä idea, jos ei ole halunnut koiraa & lenkitystä - jääkö se sinun huollettavaksi. Mies saattaisi (?) olla myös sitä miestyyppiä joka ei voi sopia tarkkaa aikaa, näitä on jopa sähkömiehissä ja remontti-ihmisissä kun pitäisi sopia asukkaan kanssa milloin asukas avaa oven, he eivät lupaa mitään. Myös on mahdollista että miehesi on kontrolloiva, eli odotuttaa sinua (kurjaa), tai vastapainoksi sinun nopealle lähtövaateelle ym toiveelle hän ottaa "mies hallitsee" asenteen (olisi ehkä muutenkin sellainen). Ei sinun tarvitse odotella - mene itsekseen jonnekin ulos. Asioita ei tarvitse tehdä kaksin, ja jos tekee sopii aiemmin ajankohdan, siihen voi tulla muutoksia. Ehkä joku toinen ihminen toimisi sinulle paremmin kumppaniksi, jos haluat yhtäaikaa jonnekin ja sopuisasti. No tutki asiaa

Vierailija
10/15 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallan tunnetta; saa mieleni apeaksi ja sitten taas koittaa saada sen paremmaksi. Eli valtaa.

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavaa! Kuulostaa tutulta. Eli onko tuo passiivis-agressiivinen vastailu manipulointia? Mikä miehen päämäärä voisi olla? Mitä hän manipuloinnillaan saa?

Vierailija
11/15 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista! Hyviä pointteja! Mies tosiaan puhuu aina että asioista pitäisi sopia. Mutta se tarkoittaa että minun pitää sopia ja hän sitten ei kuitenkaan ehkä noudata sovittua, eli vallankäyttöä tässäkin.

Pohjimmiltaan uskon, ettemme ole sopivia toisillemme.. Lapset vielä sen verran pieniä, että muutama vuosi "perhe- elämää" ja uskon, että tämä on sitten tässä..

Vierailija kirjoitti:

Muutama arvaus. Teillä saattaa olla yhteensopivuusongelma, ehkä kemiat /luonteet /aikataulut eivät mene yhteen millään sovituksella. Sinulla on tapana (?) pyytää asioita yhtäkkiä mitä haluat tehdä tai vaatia heti lähtöä. Tarkoituksesi ei ole paha, mutta toivot että aikataulut menisivät yhteen miehen kanssa, mies taas saattaa kokea että koko ajan joku haluaa häneltä jotain, hän haluaa omaa rauhaa /lepoa? Mies ehkä haluaisi sopia jo edellisenä päivänä tai aiemmin samana päivänä keskustelemalla, ei heti - jos on väsynyt ja haluaa päättää itse mitä tekee elämässään eri päivinä. Koiranhoito /ulkoilutus ei ole miehelle ehkä hyvä idea, jos ei ole halunnut koiraa & lenkitystä - jääkö se sinun huollettavaksi. Mies saattaisi (?) olla myös sitä miestyyppiä joka ei voi sopia tarkkaa aikaa, näitä on jopa sähkömiehissä ja remontti-ihmisissä kun pitäisi sopia asukkaan kanssa milloin asukas avaa oven, he eivät lupaa mitään. Myös on mahdollista että miehesi on kontrolloiva, eli odotuttaa sinua (kurjaa), tai vastapainoksi sinun nopealle lähtövaateelle ym toiveelle hän ottaa "mies hallitsee" asenteen (olisi ehkä muutenkin sellainen). Ei sinun tarvitse odotella - mene itsekseen jonnekin ulos. Asioita ei tarvitse tehdä kaksin, ja jos tekee sopii aiemmin ajankohdan, siihen voi tulla muutoksia. Ehkä joku toinen ihminen toimisi sinulle paremmin kumppaniksi, jos haluat yhtäaikaa jonnekin ja sopuisasti. No tutki asiaa

Vierailija
12/15 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kärsii kuivahumalasta. Juo ja kun ei juo, örisee. Olet hänelle sylkykuppi, nyrkkeilysäkki ja luultavasti elämän pilaaja. Meno pahenee, ja sun vointi huononee.

Kuviossa on yksi voittaja. Se, joka tajuaa lähteä. 

Vierailija
13/15 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun alkkis eksältä. Meillä asian paransi ero. Ei se mies siitä mihinkään muutu, kun se haluaa pitää sut vain omana kynnysmattona.

Vierailija
14/15 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama arvaus. Teillä saattaa olla yhteensopivuusongelma, ehkä kemiat /luonteet /aikataulut eivät mene yhteen millään sovituksella. Sinulla on tapana (?) pyytää asioita yhtäkkiä mitä haluat tehdä tai vaatia heti lähtöä. Tarkoituksesi ei ole paha, mutta toivot että aikataulut menisivät yhteen miehen kanssa, mies taas saattaa kokea että koko ajan joku haluaa häneltä jotain, hän haluaa omaa rauhaa /lepoa? Mies ehkä haluaisi sopia jo edellisenä päivänä tai aiemmin samana päivänä keskustelemalla, ei heti - jos on väsynyt ja haluaa päättää itse mitä tekee elämässään eri päivinä. Koiranhoito /ulkoilutus ei ole miehelle ehkä hyvä idea, jos ei ole halunnut koiraa & lenkitystä - jääkö se sinun huollettavaksi. Mies saattaisi (?) olla myös sitä miestyyppiä joka ei voi sopia tarkkaa aikaa, näitä on jopa sähkömiehissä ja remontti-ihmisissä kun pitäisi sopia asukkaan kanssa milloin asukas avaa oven, he eivät lup

Ohis komppaan tätä.itse en koskaan pyydä miestäni ulkoiluttamaan koiraa, lapsia kyllä. Tai jos ollaan lähdössä jonnekin jokainen perheenjäsen tietää aikataulun edellisenä päivänä. Itse en pysty lähtökiireessä kysymään keneltäkään 'voidaanko nyt lähteä'.

Kommunikoit miehellesi kuin lapselle tai lemmikille.

Vierailija
15/15 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samalta miltä mun mieheni. Olin todella iloinen ja aurinkoinen ihminen ennen. Hänen kanssaan olen muuttunut itsekin negatiiviseksi. Hän suhtautuu kaikkiin ehdotuksiini aina ensin hyvin kielteisesti. Tämä on alkanut pikkuhiljaa murentaa koko hyvinvointiani. Olemme olleet jo pitkään yhdessä ja negatiivisuus on vain lisääntynyt. Hän odottaa esimerkiksi viikonloppua vain siksi että saa juoda kaljaa, viikolla ei sentään juo. On hauskaa sen yhden tai kaksi päivää, sunnuntaina alkaa taas murjotus. 

Valitan kuulemma liikaa kaljanjuonnista. Mutta olisihan se kiva tehdä perheenä jotain viikonloppuisin yhdessä eikä niin että minä teen lasten kanssa. Jos pyydän tekemään jotain (esim. lapselle iltapesut), niin ensimmäisenä tulee syvä huokaus ja joku pessimistinen kommentti. 

Lapsella olisi pelitapahtuma viikonloppuna, johon toisen vanhemman pitäisi mennä mukaan ja kysyin että kumpi menee. Hän kuulemma jää kotiin pienimmän kanssa. Selvä, minä menen kyllä ihan mielelläni katsomaan peliä. Ihmetelkööt sitten miksi lapsi ei hänen seurassaan viihdy kun ei koskaan vietä hänen kanssa aikaa. 

Ero on kyllä mielessä käynyt monesti. Mutta en tiedä milloin on riittävät syyt eroon? Eroaminen tuntuu myös epäonnistumiselta.