Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on skitsofrenia. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
05.04.2021 |

.........

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyikö skitsofrenian puhkeamiseen sinulla päihteiden käyttöä?

Ei liittynyt.

Vierailija
22/26 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo ensipsykoosisi oireili?

Oli pahoja harhaluuloja läheisistä. Valvoin ja elin omassa maailmassani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suhtaudut lääkehoitoon ja tuletko kuulluksi riittävästi lääkitysasioissa?

En pidä lääkkeistä, mutta pakkohan niitä on syödä. Olen lopettanut joskus lääkityksen ja joutunut hoitoon sen seurauksena.

Vierailija
24/26 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus lukenut, että ympäristö voi laukaista sairauden ilmenemisen. Kahdella ihmisellä voi siis olla geneettinen alttius, mutta vain toinen sairastuu ympäristötekijöiden vaikutuksesta. Onko sinulla tapahtunut elämässäsi tällainen triggeri eli altistaja ympäristön taholta?

On ollut altistaja. Kävin terapiassa ja se oli liian rankka kokemus minulle.

Vierailija
25/26 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jonkinlainen psykoosintapainen puolen vuoden jakso pari vuotta sitten. Kuvittelin poliisin ja työnantajani tutkivan asioitani. En tiedä tänäkään päivänä, oliko tuo psykoosi. Erotin kuitenkin todellisuuden muilla elämän osa-alueilla. Ahdistavaa ja rankkaa aikaa se kuiten oli. Sanoit, että sulla on ollut oireita 16v lähtien. Oletko kuitenkin pystynyt toimimaan normaalisti tuona aikana?

Vierailija
26/26 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli jonkinlainen psykoosintapainen puolen vuoden jakso pari vuotta sitten. Kuvittelin poliisin ja työnantajani tutkivan asioitani. En tiedä tänäkään päivänä, oliko tuo psykoosi. Erotin kuitenkin todellisuuden muilla elämän osa-alueilla. Ahdistavaa ja rankkaa aikaa se kuiten oli. Sanoit, että sulla on ollut oireita 16v lähtien. Oletko kuitenkin pystynyt toimimaan normaalisti tuona aikana?

Miten sen nyt ottaa. Välillä ihan normaalisti, välillä taas ei. Se tekeekin siitä hankalaa, kun harvemmin on täysin hullu. Useimmiten erottaa muut elämän osa-alueet, mutta yksi puoli heittää. Siksi kai tuntuu, että olisi terve ja hoitajat syyttää sairaudentunnottomaksi. Myös lääkitys tuntuu turhalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme