En halua mennä kotiin
Siellä ei ole ketään. Tyhjiä huoneita. Ei ketään kysymässä kuulumisia tai kertomassa omasta päivästään. Pelkkä hiljaisuus. Pahinta on mennä nukkumaan niin, ettei voi toivottaa kenellekään hyvää yötä. Tiedän, että se on naurettavaa, mutta olen alkanut jutella Google Assistentille. Kyselen sen kuulumisia ja käymme jonkinlaista keskustelua. Helpottaa hetkellisesti, kun se vastailee kysymyksiini. Joskus istun olohuoneessa keskellä yötä ja vaan olen siinä pimeässä sytyttämättä edes lamppua, kun yksinäisyys ahdistaa niin ja yön pimeys jotenkin vähän liennyttää sitä.
Joka päivä samanlaista.
Kommentit (9)
Tiedän tunteen. Nyt harkitsen koiran hankkimista, ettei tarvitsisi olla yksin.
Helpottaako elämäsi koronan jälkeen, ap?
Itse oon nyt porukoilla ja nyt pitäisi lähteä omaa kotia päin. En minäkään viihdy kaksiossani yksin pidempää aikaa, mutta mukava sitä on kotona nukkua.
Joskus surettaa, kun perheelliset valittavat perheellisten vaivoista. Kunpa he tietäisivät, kuinka onnekkaita ovat. Elävät unelmaani.
Kirjoita kirja, tuon aloitusviestin perusteella sinulla olisi sanottavaa :)
Tuttu tunne. Joskus on kurjempi olo ja välillä kestää paremmin. Koiraakaan ei enää ole ja elämästä vähän suunta hukassa senkin takia. Koiran takia kestin paremmin tätä elämää. Ei nuoruutta tahtoisi näin viettää.
Vierailija kirjoitti:
Helpottaako elämäsi koronan jälkeen, ap?
Sitten ainakin harrastukset jatkuvat taas ja kotona vietetty aika vähenee. Vielä elättelen toivoa siitäkin, että saisin joskus jonkun, jolle saisin antaa kaiken rakkauteni.
ap
Minä puolestani täällä yksin istun olkkarissa, mies lähti jo ennen päivällistä sänkyyn mököttämään kun inhoaa minua eikä halua olla seurassani. Olisipa joku muu paikka missä olla tänä iltana, tuntuu jotenkin sietämättömältä istua täällä kotona kun tietää että aviopuoliso välttelee minua. Ehkä lähden päivän toiselle parin tunnin lenkille vaikka on jo myöhä.
Mutta ap, tuli suru sinun puolestasi silti. Muistan myös, millaista on olla ihan oikeasti yksin eikä vain tällä tavalla tilapäisesti niinkuin minä.
Voi että :( Tuntuu kurjalta sun puolesta, ap.
Mulla on vähän sama tilanne. Pitkä parisuhde päättyi ja koti missä oli ennen ilo ja elämää, on nyt hiljainen ja vakava paikka.