Yksipuoliset ihastumiset - vertaistukea kaivataan!
Olen kahdesti elämäni aikana ihastunut todella voimakkaasti yksipuolisesti ja molemmat henkilöt tapasin heidän työnsä kautta, olen heitä kumpaakin selvästi nuorempi (n. 15-18 vuoden ikäero, joka itselleni olisi ollut täysin epäolennainen seikka), kumpikin heistä oli varattuja ja kummaltakin sain pakit, kun koetin kömpelösti ja vilpittömästi tehdä aloitteen.
Kumpikin ihastumisistani ovat saaneet koko elämäni merkityksen vaakalaudalle ja ne pakit itsetuntoni lähes murskaksi. Kumpikin heistä olisi ollut senhetkisen elämäni unelmien täyttymys ja olisin todella ollut valmis aivan kaikkeen heidän kanssaan.
Olisiko ihmisillä kokemuksia siitä, miltä tuntuu tulla yksipuolisen ihastumisen kohteeksi tai ihastuneilta toivoisin vinkkejä siihen, miten jaksaa elää elämäänsä niistä pakeista huolimatta?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Jaa, eipä ole neuvoja. Kukaan ei ole ikinä tunnustanut minulle ihastumistaan ( paitsi tyyliin 15 vuotta myöhemmin) ja itse en ikinä ole tehnyt aloitetta omien ihastusteni suhteen.
Sekin olisi kiinnostavaa tietää, miltä sellainen tuntuu. Onko vain lähinnä ärsyttävää, jos joku kertoo ihastuneensa? Minuun ovat jotkut ihastuneet, kun olin nuorempi, mutta koin lähinnä myötätuntoa heitä kohtaan, mutta ne ihastumiset eivät olleet molemminpuolisia niinkään päin.
T. Ap
Tällaisten asioiden työstäminen on loputon suo. Lisäksi niistä yksipuolisista ihastuksista ei koskaan ilmene mitään negatiivista, niin he jäävät sellaisiksi saavuttamattomiksi täydellisyyksiksi mielessäni hamaan maailman tappiin saakka.
Jaa, eipä ole neuvoja. Kukaan ei ole ikinä tunnustanut minulle ihastumistaan ( paitsi tyyliin 15 vuotta myöhemmin) ja itse en ikinä ole tehnyt aloitetta omien ihastusteni suhteen.