Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut tosi sairas koko pääsiäisen :(

Vierailija
04.04.2021 |

Enkä ole vieläkään kunnossa, tänään särkenyt päätä niin että tuntunut kuin oikea puoli kallosta repeäisi, lisäksi yskinyt isoja klimppejä keuhkoista ja yhdessä yskänpuuskassa tulvahti veret nenästä. Mittari näyttänyt eilen ja tänään 37,5 kun norm lämpöni 36,5. Onneksi ei sentään enää satu niin paljoa tuo yskiminen kuin vaikkapa vielä eilenillalla, kun tuntui että rintakehä sisäpuolelta jauhelihaa jota tökitään jollain piikeillä tai puukoilla yskiessäni.
No, onhan tässä vielä huominen aikaa ennen arkea ja töitä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kysyttiin infektiopoliklinikalta koronatestin ajanvarauksen yhteydessä onko tarvetta lääkäriin. Teinillä oli oireena hengenahdistusta, samalla kun koronatesti otettiin mitattiin sormenpäästä happisaturaatio.

Vierailija
22/44 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kommentoijat nyt ihan tosissanne? Limainen yskä, lievä lämpö ja hengenahdistus ovat tyypilliset flunssaoireet. Lisäksi nyt siitepöly sekä katupöly aiheuttavat hengenahdistusta. Tämä on normaalisti ollut aivan tavallista flunssakautta, mutta nyt yhtäkkiä koronaa vaikka testi sanoo muuta.

Oletko itse ihan tosissasi? Olemme keskellä pandemiaa, ap:lla oireita jotka vahvasti viittaavat ko. tautiin ja sinä vähättelet. Kehotan sinua pohtimaan, miksi tätä tautia ei saada pysäytettyä. Mieti hetki ihan kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, älä huolehdi tai murehdi nyt liikaa, mutta suhtaudu kuitenkin ihan järkevän vakavasti siihen ajatukseen, että se kyllä saattaa olla korona, vaikkei ekassa testissä näkynytkään.

Toivotaan, ettei olosi huonone! Älä panikoi. Kaikki järjestyy. Ota terveydenhuoltoon yhteyttä huomenna (tai tietenkin jo ennen sitä, jos olosi heikkene).

Tsemppiä!

Vierailija
24/44 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on keuhkokuume, jos yskit limaa keuhkoista. Heti lääkäriin. Kokemusta on, sairastin itse samoilla oireilla pari vuotta sitten. Tarvitaan keuhkokuva.

Vierailija
25/44 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limaa tulee yskiessä ihan keuhkoputkentulehdus Kesselin, niitä ollut itsellä usein, keuhkokuume 1x jolloin oli yli 40 asti.kuume, toki sitä on kuumeetontakin, mutta silti.

Varasin ajan toiseen Korona-testiin, se on huomisaamuna.

Ap

Vierailija
26/44 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Limaa tulee yskiessä ihan keuhkoputkentulehdus Kesselin, niitä ollut itsellä usein, keuhkokuume 1x jolloin oli yli 40 asti.kuume, toki sitä on kuumeetontakin, mutta silti.

Varasin ajan toiseen Korona-testiin, se on huomisaamuna.

Ap

Hyvin tehty ap. Mulla myös monta kertaa ollut keuhkoputkentulehdus ja limaa tullut. Koronassa yleensä yskä tuppaa olemaan aika kuiva, itselläni oli vaikeaa saada limaa irtoamaan.

Vierailija
27/44 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöinen hunajavesi...reilusti hunajaa, ripaus voi laittaa sitruunaa. Auttaa yskään, yskänlääkkeitä käyttänyt yli 10 vuotta sitten ja villasukat jalkaan. Auttaa. Eukaliptuskarkkeja liottaa kuumaa veteen ja juo.

Vierailija
28/44 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten kellään tietoa tai peräti kokemusta siitä hieman vielä "radikaalimmasta" koronaviruksen testauksesta eli limaimusta? Se kuulema antaisi varmemman oikean tuloksen, koska taudin ohitettua ihan alkuvaiheen niin niitä virussoluja painuu alemmaksi kuin nenänieluun jossa taas sitä tikkua pyöritellään.

Olenko ihan törkeä, jos mainitsen huomenna, että tulin uudelleen, koska a.oireita voimakkaana ja b.ed testi tehtiin tyyliin silmänräpäyksessä (n.5s ajan pitäisi kuulema sitä tikkua siellä pyöritellä) ja ei niin "syvältä" kuin joskus ja pitäisi (12-15cm syvyydessä nenänielussa aikuisilla). Tosin sitten on paha sanoa noin, jos sama tyyppi sitä ottamassa kuin pari päivää sitten🤔.

Ap

Vierailija
29/44 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, mutta siihen nenätestitulokseen vaikuttaa myös se testihetki. En nyt muista enää että minä oirepäivinä se testi on herkin, mutta se siis vaihtelee. Itsellä ekana oirepäivänä otettu testi oli nega, vaikka silloin tartuttamispiikin pitäisi olla korkeimmillaan ja tikkuun kyllä tuli kamaa. Kuudentena oirepäivänä tehty testi oli sitten positiivinen.

Yksi ällö kysymys, ap. Millaista sun räkä on? Mulla nimittäin koko koronan ajan oli kirkasta räkää, vaikka yleensä se muuttuu nuhataudin edetessä vihreäksi tai keltaiseksi. Oli siis samanlaista kuin allergisessa nuhassa.

Vierailija
30/44 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta, mutta siihen nenätestitulokseen vaikuttaa myös se testihetki. En nyt muista enää että minä oirepäivinä se testi on herkin, mutta se siis vaihtelee. Itsellä ekana oirepäivänä otettu testi oli nega, vaikka silloin tartuttamispiikin pitäisi olla korkeimmillaan ja tikkuun kyllä tuli kamaa. Kuudentena oirepäivänä tehty testi oli sitten positiivinen.

Yksi ällö kysymys, ap. Millaista sun räkä on? Mulla nimittäin koko koronan ajan oli kirkasta räkää, vaikka yleensä se muuttuu nuhataudin edetessä vihreäksi tai keltaiseksi. Oli siis samanlaista kuin allergisessa nuhassa.

Minulla taisi ihan ensimmäinen aavistus pöpöstä ilmetä viime ti-ke eli tässä olisi nyt sitten 6-7 tautipäivää plakkarissa. Yskä on lohkeavampaa, mutta muuten en kyllä kuosissa ole ja vaikuttaa siltä etten työkunnossa huomenna ole :(

Nenästä tuleva tavara on kirkasta, valuu kuin vesi ja turistamistuloksessakaan en kummoista väriä näe.

Kohta testiin.

Ap

Vierailija
31/44 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, tässähän alkaa pukkaamaan jos nyt ei paniikin poikasta niin huolta ainakin☹️.

Hitsi kun huomenna pyhä, tekisi mieli soittaa pomolle ja "vuodattaa" tämä ulos, mutta odotettava kai se on ti-aamua, koska en usko olevani vielä työkunnossa silloin.

Ja nyt mietin uuden korona-testinkin varaamista, en kyllä yhtään tiedä mitä sanoisin, jos hoitaja kysyy milloin viimeksi kävin, öööö 2-3pv sitten...

Ap

Varaa aika netin kautta, ainakin täällä Husin alueella onnistuu.

Vierailija
32/44 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa koronalle

Testitulos tuli viimeyönä, negatiivinen. Tosin jäi ihmetyttämään hoitajan kiirehtiminen (olin ainoa asiakas) sen tikun kanssa, kuulema pitäisi n.5s pyöritellä sitä siellä nenänielussa ja ei siinä kyllä mennyt kuin ehkä 2s.

Mutta kaipa tuo tiesi mitä tehdä.

Ainiin, nyt uutena oireena tuntuu kipua ja painetta oikean korvan alueella, myös nielussa samalla puolen.

Ap

Oireisena et saa mennä töihin, oli koronatestin tulos mikä tahansa. Meillä yksi yritti ja lensi ulos työpaikalta kotiin välittömästi pomon kåskystä. Aiheestakin.

Vierailija
33/44 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaudut Jeesuksen kärsimyksiin. Ehkä olet empaatikko?

34/44 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans samanlaista, lisäksi hengenahdistusta. Testi näytti negaa. Varmaan sitten perusflunssaa.

Ei perusflunssa voi olla noin vaikea hengenahdistuksineen. Mene sairaalaan. 

Vierailija
35/44 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap?

Vierailija
36/44 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa koronalle

Testitulos tuli viimeyönä, negatiivinen. Tosin jäi ihmetyttämään hoitajan kiirehtiminen (olin ainoa asiakas) sen tikun kanssa, kuulema pitäisi n.5s pyöritellä sitä siellä nenänielussa ja ei siinä kyllä mennyt kuin ehkä 2s.

Mutta kaipa tuo tiesi mitä tehdä.

Ainiin, nyt uutena oireena tuntuu kipua ja painetta oikean korvan alueella, myös nielussa samalla puolen.

Ap

Testi pitäisi kyllä uusia. Jos menee testiin heti oireiden alkaessa, testi saattaa olla negatiivinen ja vasta parin päivän päästä positiivinen.

Vierailija
37/44 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on nega edelleen voi olla tavallinen keuhkokuume myös

Vierailija
38/44 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hätää jos olet muuten liikunnallinen eikä ole ylipainoa.

Vierailija
39/44 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei hätää jos olet muuten liikunnallinen eikä ole ylipainoa.

Kyllä koronaan on kuollut nuoria, hoikkia ja perusterveitä ihmisiä.

Vierailija
40/44 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitakin tauteja kuin korona on edelleen olemassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän