Onko teillä mökki rannalla?
Muistan, kun olin ehkä kymmenen vuotta sitten vierailulla mökillä, joka oli rannalla. Ihana ranta olikin. Kävin uimassa. Heillä on se varmasti vieläkin, joka kesä voivat nauttia siitä. Se ranta lähti ihan siitä pihasta.
Sellaiselle mökille lähtisin ja ajaisin mielelläni kauan. Nykymökilleni menen pitkin hampain kerran vuodessa, siellä on lähimpään rantaan seitsemän kilometriä.
Kommentit (6)
Järven rannalla on ja mukavan näköistä luontoakin ympärillä. Riistakameraankin jäi vähän aikaa sitten ilves.
Toinen on mutta paremmin viihdytään sillä joka ei ole rannalla.
Kyllä on :)
Lohdutukseksesi voin kertoa, että lammessa on niin jäistä vettä koko kesän, että eipä siinä hirveästi tule uitua. Ennemmin laittaa laiturille muovialtaan ja "ui" siinä, siinä on sentään lämmintä vettä :D
Rantanäkymä on kuitenkin äärettömän ihana ja kaunis ja sen vuoksi mökki on ostettukin. Kukaan meistä ei ole mikään himouimari.
Minä toinen kommentoija taas täällä ja tarkkaan ottaen mökkimme on kalliolla jonka päällä kasvaa nurmikkoa. Mökkimme, välinevarasto, puu varasto ja sauna rakennus on tasaisilla kohdilla. Sitten polut ovat ylämäkeä, mutta ei ole kovin jyrkkää. Vieressä myös kallion päällä on metsää. Myös mökki naapureita on siinä ihan vieressä molemmin puolin. Järveltä päin katsottuna sitten kallion takana on peltoa. Niillä pelloilla viihtyy hyvin kuoveja ja kurki.
Muita eläimiä mitä olen bongaillut siellä on:
Käärmeitä, lumikon, kärpän, rupisammakon, haukan, hiiriä tai myyriä, joutsenia ja muita tyypillisiä vesilintuja. Kerran näin haikaran, ilves on myös useasti jäänyt pihallamme olevaan riistakameraan ja monia muita tyypillisiä luonnon eläimiä. Lähistöllä on myös maatila ja aamusella voi jopa kuulla kukon kiekuntaa. Iltasella ja yö-aikaan naapurin kissakin vierailee pihallamme hiirien perässä. Oon jopa nähnyt hiirien pomppivan terassin pöydällä ja hetken päästä kissa saapuu paikalle. Monenlaista linnun laulantaakin kuulee, joista vahvimmin on jäänyt mieleen käen ja satakielen laulu.
On se luonnon keskellä mukava asustaa kesällä ja syksyllä.
En hankkisi mökkiä ilman rantatonttia. Mieluummin sitten vuokramökkeilisin.
On. Kiitos sen, että vanha mökki oli niin lähellä rantaa, on tämä uusikin.