Te jotka onnistutte kaikessa
Mikä on teidän salaisuus siihen että menestytte?
Kommentit (11)
Ei ainakaan se, että luotan itseeni.
En tiedä. Olen lapsesta asti saanut kuulla olevani älykäs ja kaunis, niin vanhemmilta, kavereiden vanhemmilta kuin opettajiltakin. Opiskeluun en ole koskaan nähnyt vaivaa juurikaan, lukiosta melkein kympin keskiarvolla ulos. Yliopistossa keskiarvo on melkein vitosessa ja valmistun vuoden tarkoitettua aiemmin. Sama sitten ulkonäön kanssa. Mitään en ole koskaan tehnyt, en meikkaa, en värjää hiuksia ja silti saan todella usein positiivista palautetta niin miehiltä kuin naisiltakin. Rumaksi ei ole koskaan sanonut kukaan. Ihmissuhteita on ollut aina paljon, olen luonnostani puhelias ja on sanottu karismaattiseksi sekä hauskaksi.
Että kai on sitten vain osunut hyvät geenit. En osaa ainakaan muulla selittää. Toki nyt vastoinkäymisiäkin on ollut mm. onnettomuuksien ja kuolemien merkeissä, mutta tiedän silti että elämäni on mennyt aika hyvää rataa tähän asti. Monesti tuntuu myös käyneen hyvä tuuri, olen voittanut useamman kerran arvonnoissa ja mieheni tapasin sattuman kautta.
En ole sellainen, mutta tunnen ko. ihmisiä.
Pelkään heidän puolestaan. Uskon, että hyvä ja paha on elämässä tasapainossa. Eli kohtuuttoman hyvä elämä tuo jack potin pahassa jonain päivänä.
Odotan vastaavasti omaa "lottovoittoa" jossain hyvässä...
Luottamus siihen että pystyn ja kykenen, ja että asiat ylipäätään järjestyvät.
Minä onnistun kaikessa - ennen pitkää. Ja salaisuus on siinä, että en lopeta pariin ekaan enkä vielä seuraavaankaaan epäonnistumiseen, vaan yritän aina uudestaan, vähän eri tavalla, kunnes onnistun. Kyse on siis sitkeästä työnteosta, karttuvasta taidosta ja siinä mielessä nöyryydestä, että en kuvittelekaan minkään heti simpsalabim toimivan.
Hyvät geenit, turvallinen lapsuus, erittäin ahkera opiskelu 6 vuotiaasta 24 vuotiaaksi, sen jälkeen tunnollinen työnteko. Mukana myös elämän nivelkohdissa tehdyt fiksut valinnat (mm. opiskelualan valinta) ja pari isoa onnellista sattumaa (mm. puolison tapaaminen).
Vierailija kirjoitti:
En yritä liikaa.
Missä jutuissa ja miten 'en yritä liikaa' meinaa käytännössä?
Ajattelen asiat etukäteen päässäni. Ei se sen enempää vaadi. Jos tulee jotain yllättävää niin ajattelen uudelleen.
En yritä liikaa.