Erimielisyys lapsen nimestä, minä haluaisin antaa nimeksi Anna, mies haluaisi Joanna
Lapsi syntyy pian enkä jaksaisi tapella. Mielestäni Joanna ei vaan ole kiva tai nätti nimi. Olisiko kompromissi joku Sanna/Janna?
Kommentit (43)
Joanna on kiva nimi, mutta Joanna joutuu aina selittämään, että "ilman h:ta".
Anna on nätti ajaton nimi.
Olen niin ihastunut yhteen Annaan...
No ei ainakaan Joannaa etunimeksi. Ikävä pissiskatku tuossa nimessä. Joku tosin ehdotti Anna Joannaa, joka kuulostaisi ihan kivalta kompromissilta, jos miehen on pakko saada tahtonsa läpi.
Omat ehdotukset:
Lumi-Ritva Unelma
Birgitte Isandri Camiela
Pirjo-Päivikki Temptation
Miehesi mielipide voittaa sinun mielipiteesi koska miehesi on mies ja sinä pelkkä nainen. Lapsesta tulee siis Joanna.
Vierailija kirjoitti:
Joku kompromissihan siihen on löydyttävä.
Väärin. Mitään kompromissia ei tarvita. Suomen lain mukaan ÄITI päättää lapsen nimen (yksipuolisella päätöksellä) jos isä vänkää vastaan.
Lapsen sukunimi tulee myös suoraan äidiltä. Lapsi saa automaattisesti äidin sukunimen jos isä vänkää vastaan.
Valitkaa joku ihan muu nimi, jos ette pääse tästä yhteisymmärrykseen. Vanessa on ihan hyvä. Tai sitten ei.
Suomen laki on selvä. Nainen päättää lapsen nimen. Myös sukunimen. Ei siinä miehen mielipidettä tarvitse kysellä, koska mies ei ole yhtäkään vauvaa synnyttänyt.
Viralliseksi nimeksi Joanna ja lempinimeksi Anna.
Joanna ei ole niin yleinen kuin Anna, joten Joannalla on pienempi todennäköisyys saada luokalleen seitsemän kaimaa.
Tai sitten otatte jonkun aivan muun nimen.
Nainen päättää nimen koska nainen joutuu kantamaan vauvaa 9 kk ja synnyttämään.
Näin meillä mies tajusi kyllä että lasten nimet on mun päätettävissä
Antakaa nimeksi Joanna. Kutsuma-/lempinimi Anna.