Mitä ajattelet ihmisestä joka paiskoo ja koluaa kokoajan? Samaiset ihmiset myös rojahtaa julkisissa penkkiin, että vieressäkin tärähtää
Samat ihmiset myös huitovat kävellessään ja sohivat ilmaan.
Kaikkein häiritsevintä on kuitenkin tuo koluaminen kerrostalossa..
Mikä teitä vaivaa? :0. Onneksi itse asun ok talossa nykyään.
T. Ex kerrostaloasukas
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset ovat ajattelemattomia, omaehtoisia, jne, eivät ne tajua häiritsevänsä muita äänillään. Kaikki kun ollaan erilaisia.
Jos häiriintyy äänistä ja kolinoista, ei kannata asua kerrostalossa. Joku raja tietenkin myös elämisen äänillä, mutta sellaista normaalia ääntä kuuluu ollakin. Yölläkin saa vetää vessaa ja käydä suihkussa, jos on tarve. Huutaa ei saa, eikä huudattaa musiikkia tms turhaa meteliä.
Entäpä jos yläpuolen asukas ryskää, kolistelee, raahaa tavaroita edestakaisin, paukuttaa lujaa kaapinovia, pudottelee tosi painavia esineitä lattialle viiden minuutin välein ja vielä kantapääkävelee norsumaisella askelluksella jopa tunteja putkeen pienessä asunnossa. Aina lähtiessä ovi paiskataan hartiavoimin kiinni (vuorokaudenajasta piittaamatta) niin että oman eteiseni seinät tärähtävät. Yöllä saatetaan ryhtyä imuroimaan kovaäänisesti suulaketta kalusteisiin hakaten tai luukuttamaan musiikkia klo 02-04 pintaan. Saako tällaisesta jo häiriintyä? On normaaleja ja "normaaleja" elämisen ääniä ja tapoja.
Edellisessä tarkoitin juuri sitä, että yöaikaankin saa olla normaalia elämisen ääntä, mutta ei meteliä. Metelöijä rikkoo taloyhtiön sääntöjä, ja siitä voi tehdä valituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä että vähintään asbergeri on yli puolella savolaisista. Se meteli huutelu koluaminen ja kirkuminen ja huutonauraminen ja päivittely päin naamaa on ihan eri levelillä kuin missään muualla maailmassa. Ja toljottaminen. Kasiien kanssa pysähdytään toljottelemaan :)
Kuuleeko missään muualla kuin Savossa kassajonossa niin kovaa huutaen puhelimeen että koko kauppa kuulee:
-Hei en pysty sinulle kuule nyt vasttaammaan kun on nämä kassit just jalakojenvälissä tässä.... Soetellaan!
tirsk.
Emäntä ei edes tajunnut koomista lausahdustaan .D!
Ulkomailla, esim Espanjassa, suomalaisten mykkyyttä pidetään töykeytenä. Joten Espanjassa puhelias savolainen on varmaan ihan positiivinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä että vähintään asbergeri on yli puolella savolaisista. Se meteli huutelu koluaminen ja kirkuminen ja huutonauraminen ja päivittely päin naamaa on ihan eri levelillä kuin missään muualla maailmassa. Ja toljottaminen. Kasiien kanssa pysähdytään toljottelemaan :)
Kuuleeko missään muualla kuin Savossa kassajonossa niin kovaa huutaen puhelimeen että koko kauppa kuulee:
-Hei en pysty sinulle kuule nyt vasttaammaan kun on nämä kassit just jalakojenvälissä tässä.... Soetellaan!
tirsk.
Ulkomailla, esim Espanjassa, suomalaisten mykkyyttä pidetään töykeytenä. Joten Espanjassa puhelias savolainen on varmaan ihan positiivinen tapaus.
Ei ole. Savossa se möyhkääminen on kaikki itsestä käsin ja mualimannapa hommoo. Se ei ole tod sosiaalisuutta ollenkaan.
Kuulin että amfetamiinin käyttäjillä on tuollainen tapa koluta paikkoja koko ajan. Minulla on yläkerran naapurissa varmaan jotain nistitouhua, koko ajan ääniä ja kovaäänistä juttelua ja ulko-oven paukauttelua ja postiluukusta on myös poistettu nimi.
Meille muutti noin kuukausi sitten naapuriin (rivitalo) tällainen nuorehko kolistelija-pariskunta. Pitää välillä ihan ihmetellä, mitä ne touhuaa, kun seinän takaa kuuluu todella omituisia ääniä, mitä ei koskaan kuulunut edellisten naapurien aikana. Käsittämätöntä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Toiset ovat ajattelemattomia, omaehtoisia, jne, eivät ne tajua häiritsevänsä muita äänillään. Kaikki kun ollaan erilaisia.
Jos häiriintyy äänistä ja kolinoista, ei kannata asua kerrostalossa. Joku raja tietenkin myös elämisen äänillä, mutta sellaista normaalia ääntä kuuluu ollakin. Yölläkin saa vetää vessaa ja käydä suihkussa, jos on tarve. Huutaa ei saa, eikä huudattaa musiikkia tms turhaa meteliä.
Ei ole noinpäin. Jos joku on ajattelematon sille annetaan ajattelemista. Jos joku elää omaehtoisesti yhteisöllisessä asumismuodossa hänen tulee lähteä omilleen. Nuo mitä luettelit ovat normaaleja ääniä, muttei lattian hakkaamiset ikuinen huutonauru ja 10 ihmisen yöbileet klo 4 aamulla ke ja vkonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole noinpäin. Jos joku on ajattelematon sille annetaan ajattelemista. Jos joku elää omaehtoisesti yhteisöllisessä asumismuodossa hänen tulee lähteä omilleen. Nuo mitä luettelit ovat normaaleja ääniä, muttei lattian hakkaamiset ikuinen huutonauru ja 10 ihmisen yöbileet klo 4 aamulla ke ja vkonloppuisin.
Helpommin sanottu kuin tehty on yrittää muuttaa ihmisen persoonaa, joka voi olla ajattelemattomuutta ja omaehtoisuutta. Taitaa mennä monesti niin päin, että meteliä kestämätön muuttaa, eikä metelöijä.
Mies aina paiskoo ja räiskii kun jotain kotitöitä pitäisi tehdä. Ihan vaan puhtaasti kyrpii se.
Mun mies oli myös metelöijä. Juuri kotitöitä tehdessään esim. tiskikonetta tyhjentäessä heitti lautaset kaappiin ja aterimet laatikkoon metelin kera. Imuroidessa kolisteli jokaiseen jalkalistaan ja tuolinjalkaan. Kuulosti siltä, että ihan raivoissaan olisi hommia tehnyt. Mutta ei, omasta mielestään oli vain "tehokas".
Vierailija kirjoitti:
He vain haluavat tulla huomatuiksi, voimakkaalla elehdinnällään ja liikehtimisellään. Vähän kuin sellainen hätähuuto: huomatkaa kaikki olen olemassa!
Minä en usko, että se on tuota. Minusta tuntuu, että melua pitävät ihmiset eivät itse edes tiedosta mesoamisensa määrää. Tämä on taatusti joku synnynnäiseen temperamenttiin ja aisteihin liittyvä asia. Jotkut eivät yksinkertaisesti huomaa pitävänsä ääntä. Isäpuoleni oli tuollainen ja itse olen ääniyliherkkä, oli hirveä ja tuskaisa lapsuus.
tirsk.