Montako paikkaa teillä on, jonne saatte päivälliskutsuja?
Kommentit (22)
Ei olla sen ikäisiä että mitään päivälliskutsuja harrastettaisiin, mutta kyläilemään pyydetään 14 paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko edes peppuunveto kutsuja?
Anna kun arvaan: sitten kun saat äänestää, äänestät persuja.
Kaverini meni naimisiin 25 vuotta sitten. Häissä hän sanoi, että tulette sitten meille testaamaan uutta lahjagrilliä. Ei ole tullut kutsua, eipä taida enää olla sama grillikään.
Ei yhtään. Ei kutsuta isompiinkaan tapaamisiin. Ja siis ennen koronaakaan.
Tällä hetkellä koronan takia nolla. Minun kaveripiirini ottaa viruksen tosissaan varmaan myös siksi, että kaveripiiri on pääosin 45-55 -vuotiasta porukkaa ja usella jonkinlaista riskikerrointa.
Vaimon kanssa emme ole kovin sosiaalisia, mutta kutsuja tulee kyllä ehkä 5-7 paikkaan (sukulaisten ja kaverien luokse). Töiden takia erilaisia päivälliskutsuja oli eri paikkoihin enemmän tai vähemmän, nyt ei niitäkään.
Pari kaveripariskuntaa, joiden kanssa juhlapyhinä tms kokoonnuttu syömään pitkän kaavan mukaan, vuorotellaan sen mukaan mikä työ- tms tilanne kenelläkin. Ei nyt korona-aikana muutoin kun viime kesänä ulkosalla pari kertaa.
Eipä ole koskaan tainnut olla sellaista paikkaa.
Mitä ihmeen päivälliskutsuja?
En ole koskaan kuullut että kukaan pitäisi päivälliskutsuja, niitä näkee ulkomaisissa telkkariohjelmissa.
Eikä kutsuta ketään syömäänkään, ehkä kerran on jotkut naapurit pyytäneet syömään, ne on vähän sellaisia ruokahienostelijoita, mutta ei olla vuosiin enää asuttu naapurissa niin sekin on jäänyt pois.
Itse olen pyytänyt joskus jonkun syömään meille esim. jouluna miehen veljet. Ketään ystävää en ole tainnut koskaan pyytää syömään, vain "kahville", toki jos tulee vieraita jostain kaukaa niin tarjoan myös ruuan.
En ota vastaan päivälliskutsuja enkä itse kutsu ketään .koskaan. minnekään.
En tunne ketään joka pitäisi päivälliskutsuja. Mummolla ja äitillä käydessä saan ruokaa, en tiedä lasketaanko ne sitten :D
Nolla. En tykkää että syöminen kuuluu vierailuun. Menee koko päivä rötväillessä toisten nurkissa. Kahvittelu ja kuulumisten vaihto =2 tuntia ja kotiin.
Ei yhtään. En kuulu piireihin, joissa pidetään päivälliskutsuja. En edes muista, milloin viimeksi olen syönyt jonkun luona. Taisi olla joulu 2018, kun oltiin siskoni luona syömässä. Synttäreitä vietetään kahvittelun merkeissä, mutta sekin on sattuneesta syystä jäänyt vähemmälle viime aikoina.
9. Ja kutsumme itse 1-4x kuukaudessa ystäviä, sukua tai perhettä meille syömään.
Laitetaan ruokaa pitkän kaavan mukaan, on rapujuhlia yms. Tai sitten vain soitetaan että nyt on peuranpaisti uunissa ja kanttarelliskastike tulossa, tuletteko syömään. Aina kuitenkin jotain pientä tuossakin alkuun ja kakku tai piiras jälkkäriksi, vähintään jäätelöä. Hyvää viiniä.
Viimeksi oli syöjiä perjantaina, seuraavan kerran varmaan ensi lauantaina tulijoita. Aikaa kuluu 4-8 tuntia pöydän ääressä helposti!
Tässä varmaan taustalla karjalainen/suomenruotsalainen verenperintö, meille ihan luonnollista. Ei mitään pönöttämistä vaan enemmän sellaista rentoa italialaistyylistä yhdessäoloa
Miehen vanhemmat kutsuivat useinkin syömään, nyt eron jälkeen en ole valmiiseen pöytään päässyt.
Ja parhaat Royal Doultonit pöytään?
Yksi.