Mistä voin saada töitä?!
Minulla on peruskoulun lisäksi vain amis käytynä, merkonomi. Hain töitä yli 50 eri paikasta ja aina tulee vastaukseksi, että ei onnistu. Kertovat, että samaa paikkaa haki 166 ihmistä. Haluaisin opiskella lisää, mutta opintojen aikana en saa mitään apua mistään.
Haluaisin vain töihin. Jonkun aikaa kiersin kaupoissa hyllyttäjänä, mutta minulla on synnynnäinen selkävika, jonka takia en pystynyt jatkamaan töissä.
Enkö pääse ikinä työelämään? Eikö Suomessa ole mitään töitä niille, joilla ei ole hienoja todistuksia ja työkokemuksia?
Ikää on nyt 25 vuotta. Tässä alkaa mielenterveyskin kärsiä pikku hiljaa.
Kommentit (7)
Voit kysyä työkkäristä, voitko opiskella työttömyyspäivärahalla. Voit hakea amk, saat silloin opintotukea ja lainaa. Amk:ssa on mahdollista työllistyä jo opiskelujen aikana.
Voit myös hakea oppisopimuskoulutukseen. Silloin saat palkkaa ja opiskelet samalla.
Vierailija kirjoitti:
Voit kysyä työkkäristä, voitko opiskella työttömyyspäivärahalla. Voit hakea amk, saat silloin opintotukea ja lainaa. Amk:ssa on mahdollista työllistyä jo opiskelujen aikana.
Voit myös hakea oppisopimuskoulutukseen. Silloin saat palkkaa ja opiskelet samalla.
Ei nykyään saa opiskella, jos on työtön jolla on jo ammattikoulu tehtynä.
Selkävika on sellainen, etten voi nostaa enää mitään kiloa painavampaa. Alaselästä on yksi välilevy kulunut pois.
Pääsin puoleksi vuodeksi työkkärin koulutukseen, mutta siitä ei ollut mitään iloa minulle. Koulutusta pitänyt konsulttifirma kyllä varmasti rikastui.
Perusta oma yritys ja myy osaamistasi jollekin isolle yritykselle.
Rekryfirmat tarjoaa kaikennäköistä pätkätyötä pienellä palkalla.
Selkävika kyllä rajoittaa. Opiskele lisää?
Minä sain huonolla ansioluettelolla siivoustyötä. Nostamaan kyllä joutuu jonkun verran. Postinjakoa tarjottiin, mutta olisi pitänyt olla ajokortti.
Se olis vaan pakko jatkaa sitä yrittämistä. Jos selkävika ei ole kovin paha, siitä ei pidä tehdä rajoitetta itselleen.