Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olga Temonen perustaa pizzerian peräkylälle

Vierailija
04.04.2021 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c3e83ef7-9a4a-44e7-a816-6c400e…

Pizzeria olisi vihonviimeinen ravintola-alan yritys jonka perustaisin.
Olen ammatiltani kokki ja opiskeluaikoinani kävin ekstraamassa ravintolassa jossa meni myös pizzaa. Kun teki muutaman pizzavuoron sitä tuli päättäneeksi että tätä en koskaan tee työkseni. Kiire ja se kuumuuus oli jotain ihan sietämätöntä. Uuni paahtaa vieressä 350 asteisena.

Ravintolakokkina ja kylmäkkönä olen tehnyt työtä ja se on siedettävää verrattuna pizzan pyöritykseen. Ehkä tuolla maalla menee pizzoja harvakseen ja työtahti on leppoisaa, mutta ei sillä perhettä elätetä.

Kalliiksi tulee vanhan koulun saattaminen ravintolaksi.

Kommentit (234)

Vierailija
181/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että Temosilla on fanclub, jonka jäsenet käy noin kuumana kuin tässä ketjussa. Hassua. Silti niiden entinen koti on päällelaukeava roihala, äijä tekee floppielokuvia liukuhihnalta ja koska elukkafarmissakaan ei ole vielä tarpeeksi pitää lisätä vaikeusastetta pitserialla. Suomi on kuitenkin vapaa maa jokaisen puuhastella mitä lystää. Tulevaisuus näyttää miten käy. Eihän se pitseria ole edes avautumassa kuin ehkä loppuvuodesta jos hyvin käy niin ainakin ensi kesän "innokkaat " kotimaanmatkailijat jää saavuttamatta.

Lähinnä ihmettelen mikä on sinun ongelmasi? 😂

Vierailija
182/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassun raivokasta haukkumista negatiivisiksi ja kateellisiksi (narskutkin hokee usein tätä sotiessaan muuta maailmaa vastaan). Ihan kuin olisi itse pizzerianpitäjät palstalla.

On täyttä realismia, että pizza-ala ei mikään rahakaivos ole. Ja vielä paikassa missä ihmisiä ei paljoa ole.

Mut jos on massia hassata niin mikäs siinä. Isoa remppaa pystyyn vaan ja uuni kuumaksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP onkin työtä vieroksuva nobody, ja Olga osaa ihan oikeasti kokata. Luultavasti käy samoin kuin Haapasalon hatsapuri-kioskille, eli menestyy oikein hyvin.

Vierailija
184/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin raivoräksyjä hyysäreitä, että johan tästä ketjusta tarttuu rabies, jollei ole rokotukset kunnossa. ;''D

Vierailija
185/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Firmojen perustaminen voi olla vaikeaa tai helppoa. Minulla on ystävä ns. paremmasta perheestä,  ja hän pysty melkeen sormia napsauttamalla perustaan firman idean jälkeen, koska perheellä on kaikki kontaktit ja lakipykälien tietäjät valmiina. Ja rahoitus myös.

Firman pystyy kyllä perustamaan kuka tahansa. Rahoituksen myös saa jos luottotiedot kunnossa. Ei siihen tarvita mitään parempaa perhettä. Yrityksen perustamiseen liittyvät asiat pystyy kuka tahansa lukutaitoinen selvittämään ihan itse. Jos ei ymmärrä mitään selvittää itse niin ei kyllä kannata yritystäkään perustaa.

Ei se selvittäminenkään poista esim. yrittäjän riskiä, vaikka kuinka maanisesti nuohoisi selvityksen selvityksiä.

Täysin riskitöntä yritystä ei ole olemassakaan, kyllä sen jokainen tiedostaa jo lähtiessään. Riskit arvioidaan jo perustamisvaiheessa. Yhtiömuodosta riippuen yrittäjä ei ole automaattisesti henkilökohtaisessa vastuussa yrityksen mahdollisesta konkurssista.

No tässä tapauksessa Olga sanoo rahoittavansa yrityksen omilla säästöillään niin pitkälle kuin mahdollista ja loput lainalla. Kurjimmassa skenaariossa säästöt menee ja jää laina makseltavaksi. Välttämättä nykytilanteessa ei saa kiinteistöäkään realisoitua. Ja tosiaan ei ole minun ongelmani. Onneksi.

Vierailija
186/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP onkin työtä vieroksuva nobody, ja Olga osaa ihan oikeasti kokata. Luultavasti käy samoin kuin Haapasalon hatsapuri-kioskille, eli menestyy oikein hyvin.

Alkaako Putinin ruplia virrata Olgallekin?

Olgan on kyllä venäläinen nimikin...

Vierailija
187/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko majoitustilojakin? Kohtuullisen matkan päässä ois Kymiringiltä joten majoitustiloista nyt huutava pula.

Majoitustiloista ei ole pulaa, koska Kymiringin luvat on edelleen avoinna, kiitos tekemättömien meluesteiden. Muutenkin Olgan luokkahuonemajoitus tuskin on se, joka autoilevaa kansaa vetää, kun matkailuautossa saa majailla ilmaiseksi.

Kaikki mökit kuitenkin varattu lähialueilta loppuun ja ei oota myydään? Mutta sillä aikaa kun meluesteitä valmistetaan, Olgalla on aikaa remontoida kyläkoulua, kyllähän sitä kysyntää tulee myöhemminkin. Ja ketä se melu haittaa, kun rata keskellä korpea?

Ja missähän välissä tämä Olga ennättää tätä kaikkea pyörittää?

Ei liene sinun ongelmasi. Vai oletko Tuukka?

Todellakaan ei ole minun ongelmani, mutta Olgan ja hänen " yrityksensä" ongelma on sitäkin enemmän.

No miksi sinä sillä päätäsi vaivaat? Ei liene sinulla rahaa kiinni ko. firmassa. 

Vierailija
188/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä ollaan niin negatiivisia? Olgahan sanoi, että jos  tämä ei onnistu, niin onpahan ainakin yritetty. 

No just tämä! Ja miksi pienen yrityksen pitäisikään olla seuraavat kolmekymmentä vuotta kuin kultakaivos? Aikansa kutakin. Ihan hyvään saumaan mun mielestä nyt iskevät, koska ainakin vielä ensi kesän suomalaiset reissaa Suomessa. Ehkä kotimaanmatkailusta tulee jopa trendi lähivuosiksi. Varmasti tuollainen vetää lapsiperheitä.

Se on tuo perussuomalainen mentaliteetti. Mitään ei kannata yrittää ellei varmuudella tiedä, että firmasta tulee Microsoftin kaltainen maailmanmenestys. Sittenkin pitää yrittää vain hiljaa kertomatta kenellekään, ettei vaan kateellisille tule paha mieli. "Kel yritteliäisyyttä on, se pitäköön sen vakan alla" vai miten se menikään. 

Siltä vaikuttaa. Ja jos kolmen vuoden päästä todetaan, että tämä oli tässä, niin sehän on vain epäonnistumista. Siltikin, vaikka nuo muutamat vuodet olisivat olleet kokemusrikkaita, opettavaisia ja hyviä, vaikka se kultakaivos jäikin saavuttamatta.

Siis epäonnistumista niiden "mitäs minä sanoin" - tyyppien silmissä.

Harmi vaan että noiden kokemusten hankkiminen käy kaliiksi ja sitten ollaankin huutamassa yhteiskunnalta lisää rahaa ja tukea.

Minäpä en nyt puhu vain Temosista, vaan yrittämisestä ihan yleisesti. Tällainen etukäteen teilaus on ihan tyypillistä, etenkin maaseutupitäjissä. Se on ihan myrkkyä alkuasukkaille, kun kylälle muuttaa innokas ja ennakkoluuloton "ulkopuolinen" ja pistää yrityksen pystyyn. Idea on ihan hullu ja ei voi onnistua ja mitäs minä sanoin! Kaikenlaista haittaa tehdään yrittäjälle ja puhutaan perättömiä kylillä. Ja uusi yrittäjä haluaa vain toteuttaa haaveensa ja kokeilla, ja tuntee onnistumista jo siitä, että uskallinpas ja tulipahan kokeiltua.

Ei omaa kokemusta, mutta sivusta seurannut useammankin maaseutuyrittäjän taivalta. Osa porskuttaa edelleen, osa suunnannut uusiin tuuliin.

Vierailija
189/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että Temosilla on fanclub, jonka jäsenet käy noin kuumana kuin tässä ketjussa. Hassua. Silti niiden entinen koti on päällelaukeava roihala, äijä tekee floppielokuvia liukuhihnalta ja koska elukkafarmissakaan ei ole vielä tarpeeksi pitää lisätä vaikeusastetta pitserialla. Suomi on kuitenkin vapaa maa jokaisen puuhastella mitä lystää. Tulevaisuus näyttää miten käy. Eihän se pitseria ole edes avautumassa kuin ehkä loppuvuodesta jos hyvin käy niin ainakin ensi kesän "innokkaat " kotimaanmatkailijat jää saavuttamatta.

Lähinnä ihmettelen mikä on sinun ongelmasi? 😂

Minulla ei ole mitään ongelmaa. Toisin kuin sinulla ja Temosilla. Arvostelukyvyttömät hölmöt aina jaksaa huvittaa.

Vierailija
190/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko majoitustilojakin? Kohtuullisen matkan päässä ois Kymiringiltä joten majoitustiloista nyt huutava pula.

Majoitustiloista ei ole pulaa, koska Kymiringin luvat on edelleen avoinna, kiitos tekemättömien meluesteiden. Muutenkin Olgan luokkahuonemajoitus tuskin on se, joka autoilevaa kansaa vetää, kun matkailuautossa saa majailla ilmaiseksi.

Kaikki mökit kuitenkin varattu lähialueilta loppuun ja ei oota myydään? Mutta sillä aikaa kun meluesteitä valmistetaan, Olgalla on aikaa remontoida kyläkoulua, kyllähän sitä kysyntää tulee myöhemminkin. Ja ketä se melu haittaa, kun rata keskellä korpea?

Todellakaan ei ole minun ongelmani, mutta Olgan ja hänen " yrityksensä" ongelma on sitäkin enemmän.

No miksi sinä sillä päätäsi vaivaat? Ei liene sinulla rahaa kiinni ko. firmassa. 

Olga mee nyt pois palstalta. Teet itsesi naurettavaksi. Somessa sotiminen ei firman menestysmahdollisuuksia lisää.

Vierailija
191/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mutta Olga-ressukan säästöt siinä on kiinni. Vaikuttaahan se niihin lapsiparkoihinkin.

Vierailija
192/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassun raivokasta haukkumista negatiivisiksi ja kateellisiksi (narskutkin hokee usein tätä sotiessaan muuta maailmaa vastaan). Ihan kuin olisi itse pizzerianpitäjät palstalla.

On täyttä realismia, että pizza-ala ei mikään rahakaivos ole. Ja vielä paikassa missä ihmisiä ei paljoa ole.

Mut jos on massia hassata niin mikäs siinä. Isoa remppaa pystyyn vaan ja uuni kuumaksi!

Täällä raivokkaasti lähinnä haukutaan, en ymmärrä miksi. Miten jonkun projekti voi mennä noin tunteisiin?

Vierailija
193/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellista, turhaa kränäämistä, täysin irrelevanteilla lillukanvarsilla liihottelua. Fanitusikoneilleen kritiikittä kumarrellen ja tuntemattomille pyllistellen. Niin "tiedetään" kaikki anonyymit aatteineen, ikonejaan ylistäen.

Vierailija
194/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olga mee nyt pois palstalta. Teet itsesi naurettavaksi. Somessa sotiminen ei firman menestysmahdollisuuksia lisää.

Kyllähän tämä Olkalle on ilmaista mainosta. Näkyvyyttä tulee sitä enemmän, mitä pitempään saa ketjun pysymään elossa.

Vierailija
195/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Firmojen perustaminen voi olla vaikeaa tai helppoa. Minulla on ystävä ns. paremmasta perheestä,  ja hän pysty melkeen sormia napsauttamalla perustaan firman idean jälkeen, koska perheellä on kaikki kontaktit ja lakipykälien tietäjät valmiina. Ja rahoitus myös.

Firman pystyy kyllä perustamaan kuka tahansa. Rahoituksen myös saa jos luottotiedot kunnossa. Ei siihen tarvita mitään parempaa perhettä. Yrityksen perustamiseen liittyvät asiat pystyy kuka tahansa lukutaitoinen selvittämään ihan itse. Jos ei ymmärrä mitään selvittää itse niin ei kyllä kannata yritystäkään perustaa.

Ei se selvittäminenkään poista esim. yrittäjän riskiä, vaikka kuinka maanisesti nuohoisi selvityksen selvityksiä.

Täysin riskitöntä yritystä ei ole olemassakaan, kyllä sen jokainen tiedostaa jo lähtiessään. Riskit arvioidaan jo perustamisvaiheessa. Yhtiömuodosta riippuen yrittäjä ei ole automaattisesti henkilökohtaisessa vastuussa yrityksen mahdollisesta konkurssista.

No tässä tapauksessa Olga sanoo rahoittavansa yrityksen omilla säästöillään niin pitkälle kuin mahdollista ja loput lainalla. Kurjimmassa skenaariossa säästöt menee ja jää laina makseltavaksi. Välttämättä nykytilanteessa ei saa kiinteistöäkään realisoitua. Ja tosiaan ei ole minun ongelmani. Onneksi.

Yritys nimenomaan kannattaa rahoittaa lainalla kuin omilla säästöillä. 

Vierailija
196/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä raivokkaasti lähinnä haukutaan, en ymmärrä miksi. Miten jonkun projekti voi mennä noin tunteisiin?

Se, että toteaa realiteetit ja faktat ei ole haukkumista. Miten jollain menee tosiasiat noin tunteisiin?

Vierailija
197/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppous ja vaivattomuuus ja hintojen kilpailutus suurmarkettien rinnalla vielä voiisi ehkä toimia ennekuin kotiiinkuljetusten hinnat on kilpailutettu asiakasmyönteisemmäksi. Ja mieettiä sijoitusta mikä on esim lähikauppa yms.

Vierailija
198/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritys nimenomaan kannattaa rahoittaa lainalla kuin omilla säästöillä. 

Aivan, mutta Olkapa paneelin tähän säästönsä ja ottaa mahdollisimman vähän lainaa. Itse kertoo näin Ylen puffissa.

Vierailija
199/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että toteaa realiteetit ja faktat ei ole haukkumista. Miten jollain menee tosiasiat noin tunteisiin?

Niin, se onkin ankeuttamista.

Vierailija
200/234 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppous ja vaivattomuuus ja hintojen kilpailutus suurmarkettien rinnalla vielä voiisi ehkä toimia ennekuin kotiiinkuljetusten hinnat on kilpailutettu asiakasmyönteisemmäksi. Ja mieettiä sijoitusta mikä on esim lähikauppa yms.

Näisssä toki tulee sitten vastaan ne realiteetit eli investoinnit ja kustannukset, energiankäyttömuodot, kapsiteeetti ymss.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän