Käly pitää heitä parempina, koska heillä on kaksi lasta
”Perheemme täydentyi ja perheemme on nyt täydellinen” Ok. Meidänkin perheemme oli perhe ja ”täydellinen” - jo ennen lapsiakin...
Ei laita kutsuja leikkimään, koska heidän lapset eivät tarvitse kaveria, mutta meidän yksi lapsi kaipaa serkkujaan. Laitoimme aikamme, mutta emme jaksa enää yksipuolisesti.
Eivät auta perheen asioissa, koska heillä on niin kiirettä ja todella rankkaa kahden lapsen kanssa.
Ovatko muut havainneet samaa?
Hiljaisesti seurattu, nyt huvittaa, koska ystävissä pystyviä 3-4 lapsen äitejä, jotka kutsuvat leikkimään, ovat ystävällisiä, auttavia, pystyviä.
Ja näillä 2 lapsen perheellä, ei ole sairautta ja tukiverkkoja on myös...
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen, että moiten se sinun takapuolta noin hiertää kälysi elämä? Ilmainen ja toimiva neuvo: elä sinä omaa elämääsi ja anna hänen elää omaansa ☺ . Ketään ei palvele se, että etsii virheitä toisesta ja käyttää aikansa niiden ruotimiseen. Se on oikeastaan vaan ilkeyttä ja pahansuopuutta. Ja ilkeistä ja pahantahtoisista ihmisistä ei yleisesti ottaen pidetä.
Käytätkö aina, ja opetatko lapsillesi kielikuvia kuten takapuolta hiertää? Hyi 😷
Mitä se sun persetttä kaivaa?
😍👌
Vierailija kirjoitti:
Karsee ketju. :(
Havaintoja elämästä! Osa joutuu elämään tälläisten kanssa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni suku on kouluttamatonta. He suhtautuvat kaikkiin, jotka ovat opiskelleet jotain, tuollaisella kummallisella kaunaisuudella.
Kuvittelevat aina että "herrat" katsoo heitä alaspäin jne.
Siis se on ihan heidän päässään. Omia itsetunto-ongelmia.
Vaihteeksi näitä pieniä muutaman hengen "sukuja", joiden perusteella muodostetaan omaa käsitystä "kouluttamattomista" ihmisistä. Kai se miehesi on sentään peruskoulua käynyt? Minä en tiedä ainoatakaan kouluttamatonta sukua, siis sukua, jossa edes yhdeltä ei löytyisi vähintään amk-tutkintoa. Miehen ainokaisisä on sekatyömies, ainokaisäiti lähihoitaja, isovanhemmat kouluttamattomia kuten useimmilla = kouluttamaton suku? Ja nämä muutamat ihmiset eivät siedä sinua, mikä johtuu vain koulutuksestasi tietenkin. Jos olisivat edes kandeja, olisitte ylimmät ystävät...
Anopilla on seitsemän sisarusta, kaikilla isot perheet. Apella viisi sisarusta, kaikilla isot perheet.
Anopin nuorin sisar on suvun eka ylioppilas, mieheni suvun eka akateeminen.
He nälvivät ja vittuilevat omalle pojalleen, tyyliin "osaako se Helsingin herra enää ollenkaan saunapuitakaan pilkkoa" jne.
Samaten ovat koko ajan käsi ojossa vaatimassa, että hänen pitää "maksaa opiskelunsa" heille takaisin. Peruskoulu ilmainen ja tokan asteen maksoi itse.
Minulle vittuillaan jokaikisessä käänteessä taustastani. Siis tauotta, jatkuvasti, julkisesti, yksityisesti. Aivan jatkuvaa piikittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta paistaa vain epävarmuus itsestäsi ja omasta perhekoostasi. Asetut aluksi jo tuttavaasi alemmalle portaalle yhden lapsesi kanssa, ja loukkaannut, kun hän puhuu kuin kaksilapsiselle perheelliselle, eikä erikseen matele edessäsi ymmärtäen, että sinun kanssasi pitää huomioida se sinua alentava seikka, että lapsiluku jäi vain yhteen.
Sama tilanne, kun rikas ei voi puhua elämästään köyhille. Näiden mielestä kaikki, mitä rikas pohtii ja arpoo on pröystäilyä, vaikka se on rikkaalle ihan arkea, että huolet ovat täysin toista kaliiberia, kuin köyhällä tai normitulousella.Onpas aggressiivinen vuodatus. Meille onkin toinen lapsi tulossa, mutta minä en korosta sitä ja pidä lapsia jotenkin oman itsetuntoni jatkeena. Lisäksi olemme erittäin hyvintoimeentulevia, mutta sitäkään en hiero ystävieni naamaan, kun kyselevät kuulumisia☺️❤️
Ap
Tilanne saattaa muuttua kun huomaa, ettei kahden pienen kanssa kerta kaikkiaan riitä se, että on kaksi kättä. Kuulostaa sille, että kahden kanssa sinullakaan ei riitä enää aikaa ja apua muille.
Kolmen ja useamman lapsen äidillä harvemmin enää kaikki lapset ovat niin pieniä, ettei edes vanhin osaisi autella äitiään. Nämä äidit myös ottavat rennommin, koska kolmannen kanssa on kerta kaikkiaan luovutettava joidenkin asioiden (esim jatkuva siisteys) kanssa ainakin hetkeksi.
Ja miksi ihmeessä kälysi pitäisi sinua tulla auttamaan? Ehkä auttaa jo jotakuta omaa läheistään, vaikka sinä et sitä tietäisi, ja siihen menee auttamismahdollisuudet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni suku on kouluttamatonta. He suhtautuvat kaikkiin, jotka ovat opiskelleet jotain, tuollaisella kummallisella kaunaisuudella.
Kuvittelevat aina että "herrat" katsoo heitä alaspäin jne.
Siis se on ihan heidän päässään. Omia itsetunto-ongelmia.
Vaihteeksi näitä pieniä muutaman hengen "sukuja", joiden perusteella muodostetaan omaa käsitystä "kouluttamattomista" ihmisistä. Kai se miehesi on sentään peruskoulua käynyt? Minä en tiedä ainoatakaan kouluttamatonta sukua, siis sukua, jossa edes yhdeltä ei löytyisi vähintään amk-tutkintoa. Miehen ainokaisisä on sekatyömies, ainokaisäiti lähihoitaja, isovanhemmat kouluttamattomia kuten useimmilla = kouluttamaton suku? Ja nämä muutamat ihmiset eivät siedä sinua, mikä johtuu vain koulutuksestasi tietenkin. Jos olisivat edes kandeja, olisitte ylimmät ystävät...
Itse pidän oman mieheni sukua kouluttamattomana, sillä siellä ei ainakaan muutamassa haarassa ole ainuttakaan, jolla olisi toista astetta korkeampi tutkinto.
Miehen pikkuserkku on ylioppilas, ja opiskeli sen jälkeen merkonomiksi.
Muut ovat joko perus-tai kansakoulun käyneitä, puuseppiä, talonrakentajia, lähihoitajia, suurtalouskokkeja, tarjoilijoita, pintakäsittelijöitä.
Itse olen aivan tavallisesta opettajaperheestä, koulutukseltani pelkästään sosionomi, eli amk:n käynyt. En tee mitään hienoa saati tienaa paljon, mutta minua katsotaan kiertoon koulutukseni (joka ei edes ole korkea) vuoksi. Olen aina saanut kuulla miten niin hienon, ja rikkaan perheen lapsena en tiedä todellisesta elämästä mitään.