Käytätkö tavallista vai sähköhammasharjaa?
Kommentit (5)
Käytän pehmeetä tavallista hammasharjaa. Minulla on sähköhammasharja ja olen yrittänyt sillä pestä, mutta se tuntuu pahalle hampaissa. En tiedä olenko jotenki herkkä suinen tai jotain. Haluaisin pystyä pesemään sähköhampilla ja välillä pesenkin, mutta se ei ole kivaa.
Noin 15 vuotta käyttänyt sähköhammasharjaa. Sillä hampaat tulevat kunnolla puhtaaksi, samoin ikenet. Hammaslääkärit ja suuhygienisti suosittelevat, eikä suotta. Omat hampaat ja ikenet huomattavasti paremmassa kunnossa kuin ennen. Ei ne huonossa kunnossa koskaan ole olleet, mutta nyt paremmassa. Lisäksi käytän väliharjoja.
Vaihdoin sähköharjaan viitisen vuotta sitten ja ientulehduksia ei ole sen jälkeen ollut. Normi harjalla oli muutama tulehdus per vosi.
Vierailija kirjoitti:
Noin 15 vuotta käyttänyt sähköhammasharjaa. Sillä hampaat tulevat kunnolla puhtaaksi, samoin ikenet. Hammaslääkärit ja suuhygienisti suosittelevat, eikä suotta. Omat hampaat ja ikenet huomattavasti paremmassa kunnossa kuin ennen. Ei ne huonossa kunnossa koskaan ole olleet, mutta nyt paremmassa. Lisäksi käytän väliharjoja.
Minä yritän ihan samaa. Ongelma on vain se, että saan sähköhammasharjat hajoamaan ihan kuten kaikki muutkin elektroniset laitteet jääkaappia ja sähköliettä lukuunottamatta.
Jossakin vaiheessa ne vaan eivät enää käynnisty eivätkä myöskään lataudu. Seuraavan kanssa koetaan latailla säännöllisesti ja ehkä vähän ahkerammin putsailla mahdollisia hammastahnajämiä ihan heti käytön jälkeen. - Ehkä tätä ongelmaa ei olisi, jos olisin edes kerran viitsinyt lukea ne käyttöohjeet. Siellä saattaa olla jopa jotain tärkeää.
Muuten sähköhammasharja on ihan ehdottomasti parempi. Tulee puhdasta ihan kaikkialta ja hellävaraisemmin kuin harjalla jynssäten. Väliharjoja käytän, koska hammasväleihin jää helposti tavaraa (paljon mukavampia käyttää kuin joku hammaslanka tms.)
Käytän sähköhammasharjaa, kun sain sen kerran anopilta joululahjaksi. Muuten käyttäisin tavallista ihan siksi, etten olisi jaksanut itse hankkia sähköhammasharjaa, tavalliset on paljon halvempia.