Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä vanhemmista, jotka eivät vaadi lapsiltaan mitään koulutusta lukion jälkeen?

Vierailija
03.04.2021 |

?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole enää lapsi.

Vierailija
2/5 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa lapsi on jo täysi-ikäinen eikä vanhemmat voi vaatia enää mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys sinulle. Kaikki eivät välitä lapsistaan.

Vierailija
4/5 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vielä elämäntapatyöttömät vanhemmat rohkaisevat myös lapsiaan yhteiskunnan loisiksi.

Vierailija
5/5 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että antavat täysi-ikäisten lastensa itse päättää, mitä elämässään haluavat tehdä.

Kyllä minunkin isäni oli aikanaan vaatimassa vaikka mitä. Lukiokuluni ja vaatteeni maksoin itse ilta- ja vkl-duuneilla. Oli niin jalo, ettei mun tarvinnut vuokraa maksaa, mutta aina jo tuolloin pummi multa rahaa mm, laskujensa maksuun (kahdelle pienemmälle sisarukselleni maksoi koulut yms. ilman moisia marinoita). Hilpaisin sieltä hemmettiin heti lukion jälkeen enkä jatkokouluttautunut ennen kuin sain talouteni kasaan. 

Olisi pitänyt kasvattaa pitkät hiukset. Käskin kasvattaa itselleen, jos sellaisista pitää.

Olisi pitänyt tehdä lapsia siinä vaiheessa, kun asuntovelkaisena opiskelin ja olin töissä - molemmissa ns. päätoimisesti. Mulle oli aiemmin vielä tehty selväksi, että mun on turha yrittää viedä lapsia vanhemmilleni hoitoon, jos sellaisia päätän tehdä.

Jos mulla olisi ollut tukevat vanhemmat (mielellään niin henkisesti kuin taloudellisestikin), olisin varmasti ihan mielellänikin kuunnellut ehdotuksia perusteluineen jatkokoulutusmahdollisuuksista. Mutta että vaatimuksia! Millä oikeudella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän