Mies ei suostu ostamaan venettä ja venepaikkaa
Haluaisin veneen, siitä olisi paljon iloa kesällä koko perheelle. Avovene kelpaisi, mutta mies ei suostu. Ei suostu ikinä mihinkään minun ideoihin. Toteuttaa kyllä aina omat ideansa. Mikä avioliitto on tällainen, että se puoliso päättää kaiken, kenellä on rahat?
Kommentit (30)
Keskustele mieheisi kanssa. Ei se täällä ratkea. Kyllä polttoaine todellakin on kallista. Entä jos mies ei osaa veneillä?
Veneenomistajalla on kaksi hyvää päivää: veneen ostopäivä ja myyntipäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venepaikka 3-700€/kesä, ihanan halpaa.
No ei tuo 3 euroa kovin paha ole.
Venepaikkaa ei kyllä saa 3€, ei edes täällä jumalanselän takana. Puhutaan satasista, jopa tuhansista euroista kesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venepaikka maksaa 300-4000€ kesä, sen lisäksi veneen talvisäilytys 100-300€/kk eli vuodessa useampi tonni. Venettä ei voi säilyttää talvea venepaikalla, vaan se pitää viedä varastoon.
Mies tietää, kuka lystin kustantaa ja lisäksi hoitaa veneen huollot ja muun ylläpidon. Ei välttämättä naposta.
Osta itse, et sinä voi sanella toisten ostoksia. Avovenekin sitäpaitsi maksaa paljon ja veneen ylläpito maksaa todella paljon vaikka vene olisi edullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venepaikka maksaa 300-4000€ kesä, sen lisäksi veneen talvisäilytys 100-300€/kk eli vuodessa useampi tonni. Venettä ei voi säilyttää talvea venepaikalla, vaan se pitää viedä varastoon.
Tämä, Etelä-Suomessa. Siihen päälle polttoaineet (meillä menee tuhansia kaudessa, merellä hinta on maita huomattavasti korkeampi), huollot, mahdolliset korjaukset, vakuutukset...
Harrastuksena ihan todella kallis. Mutta toki antoisa, jos siitä sattuu pitämään.
Mulla on vene, pidän ihan omassa rannassa ilmaiseksi, talveksi vaan käännän toisinpäin, se ei kuluta mitään polttoainetta ja kohta lähden soutelemaan.
Veneistä on ihan hlevetinmoinen riesa.